هوافروشی در پمپ بنزینها تکذیب شد
شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران انتشار ویدئوی کوتاه در برخی شبکههای اجتماعی در خصوص کمفروشی پمپبنزینها را نادرست خواند.
ایرنا: روزهای اخیر در برخی شبکههای اجتماعی ویدئوی قدیمی کوتاهی بازنشر شده که در آن شخصی با یک بطری ۱.۵ لیتری برای خرید پمپبنزین به جایگاه سوخترسانی مراجعه و پس از پُر شدن بطری، عددی که نشانگر پمپ بنزین نشان میدهد بیشتر از بنزین دریافتی است.
شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در پی انتشار فیلمی کوتاه در شبکههای اجتماعی با موضوع «معجزه پمپبنزینهای ایران»، با تاکید بر نادرست بودن اطلاعات ارائهشده در این فیلم، اعلام کرد: در فیلمی قدیمی که بهتازگی در فضای مجازی بازنشر شده است، با یک ظرف غیراستاندارد میتر دیسپنسر* مورد آزمایش قرار میگیرد که همین امر موضوع ناصحیح بودن این آزمایش را از پایه مورد پرسش قرار میدهد.
در ادامه توضیح شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی آمده است: در فیلم منتشر شده در فضای مجازی، شخصی در یکی از پمپبنزینها اقدام به دریافت بنزین در یک بطری ۱.۵ لیتری میکند، اما رقم ۲.۲۹ بهعنوان حجم بنزین دریافتی، نمایش داده میشود؛ در حالی که بر اساس بازرسیهای متعدد، امکان خطای ۳۰۰ درصدی برای تلمبههایی که دارای برچسب اعتباری سازمان ملی استاندارد و پلمب شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هستند، وجود ندارد و بهطور کامل تکذیب میشود.
در ادامه تاکید شده تلمبههای فروش در جایگاههای عرضه سوخت مایع در بازه زمانی ماهانه از سوی کارشناسان شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در مناطق عملیاتی سراسر کشور با پیمانههای ۲۰ لیتری استاندارد آزمون شده است و چنانچه خطای اندازهگیری بیشتر از ۳۰ سیسی در ۲۰ لیتر باشد، میتر نصب شده در تلمبه مجدد تنظیم و پلمب میشود.
طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، تلمبههای جایگاههای عرضه سوخت همچنین در بازه زمانی سهماهه نیز توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار میگیرد و چنانچه خطای اندازهگیری بیشتر از ۸۰ سیسی در ۲۰ لیتر باشد، تلمبه از سرویس خارج و تا تنظیم مجدد از سوی کارشناسان شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، جایگاه موردنظر اجازه فروش نخواهد داشت.
شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران آمادگی لازم برای بررسی موضوع در هر جایگاهی در هر نقطه از کشور با حضور کارشناسان سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی و کارشناسان فنی این شرکت و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه را دارد.
ارسال نظر