نیوشا ضیغمی از موسسه زیبایی اش می گوید
نیوشا ضیغمی سال ۸۹ تصمیم گرفت موسسه زیبایی خودش را با کمک چندنفر از متخصصی زیبایی راه بیندازد. خانم ضیغمی بازیگر سینما و تلویزیون، از کاری که دارد راضی است و در گفت و گویی که با ما داشت رازهای موفقیتش و این که چطور وارد این رشته شد را با ما در میان گذاشت.
یک بار رفتم مشتری شدم
نیوشا ضیغمی در سال 83 پیشنهاد بازی در فیلم «شوریده» را پذیرفت و این فیلم با بازی او در نقش شخصیتی به نام سریر کلید خورد: «در فیلم شوریده گریم های سنگینی روی صورتم انجام می شد. برای همین، چهره پرداز کار یک بار به من پیشنهاد داد برای این که پوست صورتم خراب نشود به یک موسسه زیبایی مراجعه کنم و از این طریق از پوست خودم مراقبت کنم و از پیری و چروک پوستم جلوگیری کنم.
کارمان را خیلی ساده شروع کردیم
نیوشا ضیغمی پس از این پیشنهاد، شروع کرد به بالا و پایین کردن اوضاع و در نهایت تصمیم گرفت یک مرکز زیبایی راه بیندازد. مرکزی که در ابتدای کار به کمک یک پزشک و خودش اداره می شد: «من با همان پزشکی که پیشنهاد راه اندازی مرکز مراقبت از پوست را داد کارم را شروع کردم. اوایل تعداد کمی دستگاه های مخصوص تهیه کردیم و استارت کارمان را زدیم. راستش آن زمان دستگاه های زیادی برای این کار تولید و معرفی نشده بودند. برای همین ما کارمان را خیلی ساده شروع کردیم. دقیقا سال 89 بود که موسسه زیبایی مان رسما شروع به کار کرد.»
برای مدیریت یک موسسه زیبایی مانند مشاغل دیگر باید با فوت و فن های کار آشنایی داشت و اطلاعات خوب به دست آورد: «من به عنوان یک مشتری پیگیر که نسبت که به این کار علاقه هم داشت، اطلاعات اولیه را با چندین بار مراجعه به این مراکز دریافت کردم و تا حدودی توانستم نکات اولیه را یاد بگیرم. در شش سالی که جزو مشتریان مراکز زیبایی مختلف بودم، با پزشکان و دستگاه های زیادی آشنا شدم.
این کار، شگفت زده ام می کند
نیوشا ضیغمی اطلاعات لازم را درباره فعالیت هایی که در یک موسسه زیبایی انجام می شود به خوبی فراگرفت و از طریق مطالعه، تا حدودی به زیر و بم این کار پی برد و موسسه زیبایی خودش را تاسیس کرد: «همیشه به عنوان کسی که چنین شغلی دارد تا جایی که می توانم اطلاعاتم را به روزرسانی می کنم. طبق تجربه ای که در این سال ها به دست آورده ام به جرئت می گویم که شاخه مراقبت از زیبایی در علم پزشکی یک هنر به حساب می آید. پزشکی که در این زمینه فعالیت می کند باید به خوبی عناصر زیبایی شناسی را درک کرده و به آنها تسلط داشته باشد. آدم هایی که این کار را انجام می دهند باید با سلیقه باشند و اطلاعات خود را با سلیقه شان تطبیق دهند. طی این سال ها، هرچه جلوتر می رویم این کار بیشتر شگفت ده ام می کند.»
در کارمان اشتباه نمی کنیم
نیوشا ضیغمی پس از چند سال ارتباط با متخصصین زیبایی مختلف، دو نفر را برای همکاری انتخاب کرد تا یک موسسه زیبایی را با هم بگردانند. حالا چند سالی از این ماجرا می گذرد و او در مقابل کاری که برای مردم انجام می دهد حساسیت زیادی دارد و اصلا دوست ندارد کوچکترین اشتباهی در مرکز زیبایی اش صورت بگیرد، شاید به همین دلیل است که او مثل خیلی از بازیگران دیگر مجبور نشده بعد از یک سال موسسه اش را تعطیل کند: «گاهی بعضی از متخصصین زیبایی برای همکاری به من معرفی می شوند، اما چیزی که برای من در این موسسه اهمیت دارد این است که پزشکی که در اینجا مشغول می شود باید به شدت به این کار علاقه داشته باشد و آن را دنبال کند.
باید به روز بود
نیوشا ضیغمی به عنوان مدیر یک موسسه زیبایی رمز موفقیت در این کار را به روز کردن تجهیزات پزشکی مورد استفاده در این مراکز می داند: «این روزها آنقدر موسسات زیبایی زیاد شده که اگر خودمان را به روزرسانی نکنیم هرگز موفق نمی شویم در کارمان پیشرفت کنیم.
برای به روز بودن، باید داروها و دستگاه های جدید را شناسایی کنیم. باری همین ما با بازاریاب های شرکت های واردکننده دستگاه ها و داروها دائم در ارتباط هستیم و از آنها کمک می گیریم تا حدی زیادی هم توجه می کنیم که همه این دستگاه ها تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشند.»
نام من برای تبلیغ کافی نیست
به جز به روز رسانی یکی دیگر از رموز موفقیت در راه اندازی و مدیریت یک موسسه زیبایی تبلیغات است. نیوشا ضغیمی درباره تبلیغات برای کاری که سال هاست انجام می دهد می گوید: «اسمی که از من در تبلیغات این موسسه زیبایی برده می شود مشتریان را برای یک بار مراجعه جذب می کند، برای مراجعه بیشتر مشتریان به این موسسه باید کیفیت کار را بالا برد و تنها استفاده از نام من برای تبلیغ کافی نیست. مهم ترین موضوع این است که مشتری هایم پس از چند بار مراجعه، موسسه مرا به چند نفر دیگر معرفی کنندو ای خودش مهمترین تبلیغ است.»
به قیمت های بالا اعتقادی نداریم
قیمت ها در موسسه زیبایی نوشا ضغیمی برخلاف آنچه تصور می شود چندان بالا نیست. «هدف من گرانقیمت بودن نیست. ضمن این که مردم در رابطه با این موضوع آنقدر آگاهی دارندکه جذب موسساتی که بیش از خدمات شان هزینه دریافت می کنند نمی شوند. این روزها آنقدر موسسات زیبایی زیاد شده که شما با یک تلفن می توانید از تمام هزینه هایی که در یک موسسه قرار است بپردازید آگاه شوید. به علاوه من همیشه فکر می کنم گران قیمت بودن خدمات یک موسسه، دلیل بر بالابودن کیفیت کارش نیست.»
به گفته خانم ضیغمی در نهایت وارد شدن به این کار با موفقیت های خاص و ویژه ای همراه است به شرطی که در زیبایی افراد اغراق نشود. چرا که مهم حفظ سلامتی آدم هاست نه اغراق در زیبایی افراد و تصنعی جلوه دادن چهره شان: «مراقبت زیبایی مثل ورزش کردن است و در این مراقبت ها نباید متخصصین برای افراد، یک ظاهر اغراق شده و مصنوعی بسازند. این کار نه تنها مراقبت زیبایی محسوب نمی شود بلکه نوعی لطمه زدن به سلامتی طبیعی افراد است.»
در انتخاب پزشک دقت کنید
نیوشا ضیغمی قبل از اینکه این کلینیک را راه اندازی کند یک مرکز زیبایی و پوست دیگر هم داشت که به دلیل بسیار مهمی تعطیل شد، این بازیگر در این باره می گوید: «مدتها قبل من یک کلینیک زیبایی و سلامت پوست تاسیس کرده بودم اما پزشکی که در آنجا با ما فعالیت می کرد درایت لازم را نداشت و برای بمیاران از محصولات نامرغوب استفاده می کرد برای همین من ترجیح دادم مرکز را تعطیل کنم. اما از آنجایی که علاقه من به دنیای پوست و زیبایی خیلی زیاد بود برای همین شروع کردم به تحقیقات بیشتر و با یک تیم جدید کارم را استارت زدم.
اگر شما هم دوست دارید وارد این کار شوید ،حتما پزشک تان را با مشورت و تحقیق انتخاب کنید تا سلامت مردمی که به شما مراجعه می کنند به خطر نیفتد. چون هرقدر شما وسایل خوب و آخرین مدل خریداری کنید و کلینیک تان مجهز باشد اما کسی که در آنجا مشغول است نتواند به درستی کار کند قطعا شما متضرر می شوید. من با اینکه کلینیک پوست را کار دوم خودم می دانم اما حضور در این حرفه آنقدر برایم جذاب است که در حال حاضر بیشتر وقتم را به آن اختصاص می دهم و ترجیح می دهم وقتم را آنجا بگذرانم.»
اگر دوست د ارید وارد این کار بشوید، حداقل باید شش ماه خاک بخورید
100 میلیون تومان سرمایه لازم است
در این قسمت به سودی که موسسات زیبایی دریافت می کنند می پردازیم و این که این سود چگونه و از چه راه هایی می تواند بیشتر شود: «در راه اندازی مراکز زیبایی آدم ها باید صبور باشند. چرا که مدتب طول می کشد تا این مرکز در بین مردم مشهور شود و مشتریان گذری به مشتریان ثابت تبدیل شوند. حداقل شش ماه طول می کشد تا یک موسسه زیبایی خودش را به مشتری هایش معرفی کند و با ارائه خدمات خوبی که به آنها می دهد، آنها را از یک مشتری گذری به یک مشتری ثابت تبدیل کند.
به علاوه برای این کار در ابتدا باید یک سرمایه معقول در نظر گرفته شود که اگر با شکست همراه بود افراددچار ضرر زیادی نشوند و به مرور این سرمایه بیشتر شود. اگر شما در این کار ضرر کنید حداقلش این است که وسایل باقی مانده از کلینیک را می فروشید و با گرفتن رهن مغازه، مقدار زیادی از سرمایه تان را به دست می آورید.
اگر این مسائل در این کار رعایت شود می تواند بستر مناسبی برای کسب و کار باشد و من ورود به این کار را برای افرادی که علاقه مند هستند و شرایطش را دارند توصیه می کنم.
اگر دوست دارید وارد این کار شوید نیاز به خرید تجیهزات مناسب دارید و استخدام چند پزشک و اپراتور برای کارکردن با دستگاه ها این که قرار است با چه بودجه ای کارتان را شروع کنید، کاملا بستگی به خودتان دارد.
این کار را هم می شود در مقیاس کوچک، در یک منطقه متوسط و با هزینه زیر ۱۰۰ میلیون راه اندازی کرد و هم آن را با سرمایه بالاتر و با تجهیزات و خدمات بیشتری راه اندازی کرد. این کاملا بستگی به بودجه شما دارد.»
نظر کاربران
ازش اصلا خوشم نمیاد :|
الان ما بریم پیش خانم دکتر؟
تو کار جراحی پلاستیک هم هستن؟
اينجور هنربندها اصولا به درد همون كافي شاپ داري و سالن آرايشي و چلوكبابي و فست فودي و ...... اينجور كارا ميخورن...... هنرپيشگي و اين داستانا كارشون نبوده و نيست فقط به لطف بعضي پارامترهاي سخيف ظاهريشون و سليقه هاي لمپني و كوچه بازاري توده اي از مردم كه هنوزم عاشق چشم و ابرو و آرايش هاي خليجي و هندي ميشن ، اسمشون شده هنرپيشه.......
پاسخ ها
خیلی باهات موااااااااافقم
موفق باشن.❤
تو خودت کم عملی بودی یه مرکز عمل دماغم زدی؟
موفق باشی بانو
انقد که به دماغ و گونه و لبت میرسی یکم به روحت و اخلاقت برس عزیز.
پاسخ ها
تو از کجا می دونی این کارو نمی کنه؟
چقد بهتون داده که واسش تبلیغ نمایید؟
الان این در انتخاب پزشک دقت کرده؟ ........
دکتر بدبختی که اینهمه درس میخونه بعد بیاد پیش توی بیسواد تاییدیه بگیره!!!!
این به چیش مینازه چهار تا فیلم آبکیش؟
پاسخ ها
پس شعار "قضاوت نکنیم" چی می شه؟فقط برای هنرپیشه های موردعلاقه ی شما صدق می کنه،ایشون آدم نیست درسته؟
چرا مركز زيبايي، خوب مستقيم ميريم دكتر پوست! چرا بايد با يك ادم غير متخصص صحبت كنيم؟
برووووو بابااااااااا
برای اون چندتا نظر اول متاسفم و اصلا تابلو نیست از حسادت چشم دیدن موفقیت و خوشبختی آدمای دیگه رو ندارند
پاسخ ها
دقیقا.
مریم تو هم ظاهرا ندیده ای