۱۵۹۱۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مربی بدن ساز تیم ملی از زندگی در ایران می گوید

میک پر انرژی بدن ایرانیان را می سازد!

کمتر کسی باور دارد که پرانرژی ترین فرد روی نیمکت تیم ملی ایران، ۴۷ سال داشته باشند. میک مک درموت ایرلندی مربی بدنساز تیم ملی در این ۹-۸ ماهی که به ایران آمده رابطه بسیار خوبی با بازیکنان پیدا کرده.

برترین ها به نقل از هفت صبح : کمتر کسی باور دارد که پرانرژی ترین فرد روی نیمکت تیم ملی ایران، ۴۷ سال داشته باشند. میک مک درموت ایرلندی مربی بدنساز تیم ملی در این ۹-۸ ماهی که به ایران آمده رابطه بسیار خوبی با بازیکنان پیدا کرده.

تمریناتی که او برای ملی پوشان درنظر گرفته آن قدر متنوع است که هیچ کسی از زیر تمرینات او درنمی رود. مک درموت که سرگرمی اصلی اش در ایران سرزدن به رستوران های مختلف است، در گفت و گو با هفت صبح از آخرین شرایط تیم ملی و همکاری با کارلوس کی روش می گوید

*بحث را از اینجا شروع کنیم که گویا آقای مک درموت بچه درس خوانی بوده چراکه برای تحصیل در آمریکا بورسیه شده بودند.

به واسطه یک برنامه فرهنگی راهی آمریکا شدیم. بعد آنجا درگیر فوتبال شدیم و در مسابقاتی بازی کردیم که یک رده پایین تر از لیگ حرفه ای آمریکا بود. بعد نوبت مسابقات دانشگاهی بود که آنجا با دن گاسپار آشنا شدم. او به من پیشنهاد همکاری داد و من کارم را به عنوان دستیار گاسپار در تیم ولوز شروع کردم. بعد دانشگاه رودایلند حاضر شد تا مرا بورسیه فوتبالی کند. ۱۲ سالی آنجا بودم.

میک پر انرژی بدن ایرانیان را می سازد!

*آن وقت در دوران بازیگری در چه پستی بازی می کردید؟

مدافع راست بودم و عملکردم خیلی بهتر از خسرو حیدری بود. (می خندد)

*می توانم بپرسم چه شد که ترجیح دادید مربی بدنسازی شوید؟

تحصیلات من در زمینه بدنسازی بود و می خواستم معلم شوم. کارم را با درس دادن به بچه ها در مدرسه شروع کردم و بعد سراغ گرفتن مدرسک مربیگری رفتم. نهایتا فوتبال و بدنسازی را با هم ترکیب کردم تا به اینجا برسم.

*شما قبل از حضورتان در ایران مدتی هم در امارات به عنوان مربی العین فعالیت کردید.

زمانی که در آمریکا کار می کردم از طرف اماراتی ها پیشنهاد کار دریافت کردم و پنج سال خوب را در العین سپری کردم. در این مدت ۸ سرمربی هدایت این تیم را برعهده داشتند که یکی از آنها والتر زنگا بود و مربی فعلی کورینتیانس هم مدتی روی نیمکت العین می نشست.

*در یکی از مصاحبه هایتان گفته بودید از همکاری با دو مربی بیشتر از همه لذت بردید. یکی والتر زنگا بود و دیگری اد بردلی. اسم کی روش را هم باید به این لیست اضافه کنیم؟

ادر بردلی مربی کالج من بود و به من فرصت کار در آمریکا را داد اما کارلوس تا امروز بهترین مربی بوده که با او کار کردم چراکه او به کوچک ترین نکات هم توجه می کند. البته باید به دن گاسپار هم اشاره کنم که تاثیر زیادی در موفقیت من داشته.

میک پر انرژی بدن ایرانیان را می سازد!

*آشنایی شما با ایران از طریق دن گاسپار بود. قبل از اینکه اینجا بیایید آیا درمورد کشور ما تحقیق کردید، به خصوص آنکه رسانه های غربی تصویر درستی از ایران ارائه نمی دهند.

گاسپار مدت ها همکار کی روش بود. او جلسه ای ترتیب داد تا من و کی روش با هم ملاقات کنیم. یک بار در دوحه همدیگر را دیدیم و جلسه بعدی هنگام برگزاری بازی ایران روسیه در امارات بود. درمورد حرف های رسانه های غربی هم من اصلا به این حرف ها اهمیتی نمی دهم چون اولا من در یک خانواده روشنفکر بزرگ شده ام دوما همین که در بلفاست - پایتخت ایرلند شمالی - زندگی کرده باشی شما را برای زندگی در هر جای دیگری از کره زمین آماده کند.

*بهتر است این طوری سوالم را مطرح کنم که آیا قبل از آمدن به ایران تصوری از اینجا داشتید که حالا فرش کرده باشد؟

خب من دوستی آمریکایی دارم که همسری ایرانی دارد. به جز او هر کسی که از پیشنهاد ایران به من باخبر شده بود تشویقم کرد که به ایران بیایم چراکه اینجا کشور بسیار خوبی است. هیچ کسی چیز بدی درمورد ایران نگفت البته یکسری از دوستان آمریکایی ام نگران بودند که آن طبیعی است. واقعیت این است که من تصور خاصی از ایران نداشتم و به همین دلیل الان هیچ چیز تغییر نکرده. هر روز چیزهای جدیدی می بینم و مثلا همین امروز که به محل کار شما آمدم موارد جدیدی دیدم هرچند که رانندگی شما ایرانی ها واقعا عجیب و غریب است اما کلا از بودن در ایران لذت می برم.

*باتوجه به آنکه قبل از آمدن به ایران مدت ها در امارات بودید، آیا شناختی از فوتبال ایران داشتید؟

همانطور که می دانید تیم های اماراتی بازیکنان خارجی زیادی دارند و فوتبالیست های ایرانی محبوبیت زیادی در امارات داشتند از مبلعلی و کاظمیان و کریمی گرفته تا فرهاد مجیدید که در تیم العین بازی می کرد و با این تیم قهرمان آسیا شد. بنابراین با فوتبال ایران آشنا بودم.

*در روزهای اول حضورتان در فوتبال ایران مصاحبه ای با سایت ساکربنتر داشتید که در آن گفته بودید هم با تیم امید همکاری خواهید کرد و هم اینکه برنامه های مختلفی برای توسعه فوتبال ایران دارید. داستان تیم امید را که همه می دانند اما این برنامه توسعه تا امروز چقدر اجرایی شده؟

بخشی از برنامه ما حمایت از تیم های پایه بود. جلسات زیادی با منصوریان داشتیم و تا جایی که امکان داشت به او کمک کردیم هرچند که آزادش گذاشتیم تا خودش کار را جلو ببرد. قوتی تیم امید حذف شد برنامه ما هم خود به خود منتفی شد چراکه دیگر خبری از تیم امید نیست و اگر کارهای این تیم شروع شود قطعا ما طرح هایی برای آنداریم. چراکه این تیم، آینده تیم بزرگسالان است. درمورد توسعه فوتبال هم باید بگویم کارلوس ایده های زیادی دارد و قبلا موفقیت خود را در کار با تیم های پایه پرتغال نشان داده اما این را هم بگویم که فعلا تمام تمرکزمان را روی موفقیت تیم بزرگسال گذاشتیم و اولویت ما این تیم است.

*امیدواریم این تمرکز تحت تاثیر شایعاتی که درمورد قطع همکاری کی روش با فوتبال ایران و بازگشت او به اروپا مطرح شده، قرار نگیرد.

کارلوس با همه همکارانش و فدراسیون صادق است. اینکه اسم او جزو گزینه های مربیگری در انگلیس قرار بگیرد طبیعی است چون او مربی شناخته شده ای است. این را هم در نظر بگیرید که روزنامه ها همیشه باید چند نام را مطرح کنند اما در حال حاضر همه چیز شایعه است و کارلوس حرفی از پیشنهادهایش نزده.

*سرمربی تیم ملی در بعضی مصاحبه هایش به کمبود امکانات در ایران اشاره کرده. قطعا شما هم با این قضیه برخورد کردید.

بگذارید به زمین کمپ تیم ملی اشاره کنم مسئولان تمام تلاش شان را برای بهترشدن آن انجام می دهند و همه می دانند که شرایط آن باید بهتر شود. آنها می خواهند یکسری امکانات جدید را هم به کمپ اضافه کنند تا حالا مسئولان فدراسیون با خواسته های ما موافقت کرده اند. ممکن است اینجا کارها کمی کندتر پیش رود اما مهم این است کارها پیش می رود و به نظرم نباید شکایت کرد.

*شرایط بدنی بازیکنان ایرانی شما را راضی کرده؟

بازیکنان ایرانی برای مسابقات لیگ آماده هستند اما باید برای مسابقات ملی و بین المللی آماده شوند. اگر ما می خواهیم با تیم های بزرگ آسیا بازی کنیم باید سطح خودمان را از لحاظ جسمانی بالاتر ببریم. منظور من این نیست که آنها آماده نیستند اما مثلا در فوتبال آلمان و انگلیس تفاوت سطح بازی های با شگاهی با ملی چندان زیاد نیست اما در ایران این فاصله محسوس و البته قابل حل است.

*نکته ای که در یکی از تمرینات تیم ملی عجیب بود کم آوردن بازیکنان در قبال یک سری تمرینات کششی بود که شما و دن گاسپار به راحتی آن را انجام می دادید.

خب این قضیه با تمرین بیشتر حل می شود (می خندد) بالاخره طبیعی است که انعطاف بدنی بازیکنان با هم متفاوت باشد.

*اما این تفاوت باعث شد که چند بازیکن بخواهند از زیر تمرین در بروند هرچند که کی روش به سبک خودش از خجالت آنها درآمد.

بازیکنان همه جای دنیا شبیه هم هستند و بعضی ها به جای گوش کردن به حرف مربی کار خودشان را می کنند و منتظرند که مربی پشتش را به آنها کند تا از زیر تمرین در بروند. خوشبختانه ما گروه خوبی داریم ضمن آنکه فکر می کنم وجود چنین بازیکنانی برای تیم ضروری است. آن بازیکنی که مدنظر شماست شخصیت خوبی دارد و به درد تیم ملی می خورد.

*بسیاری از مربیان خارجی که به فوتبال ایران آمده اند می گویند ذهنیت بازیکنان نیاز به تغییر دارد. شما هم چنین عقیده ای دارید؟ اصلا بازیکنان ایرانی حرفه ای هستند؟

سوال سختی است. باید دید منظور از حرفه ای بودن چیست؟ اگر مربی خارجی انتظار دارد که لیگ ایران مثل لیگ انگلیس یا بوندس لیگا باشد باید در افکارش تجدیدنظر کند. آنها به ایران آمده اند که بازیکنان را حرفه ای تر کنند و نباید بی خود انتقاد کنند. به نظرم باید یکسری عادات بازیکنان ایرانی تغییر کند و آنها از خودشان بپرسند که آیا تغذیه و خواب شان مناسب است. در ایران بازیکن حرفه ای زیادی وجود دارد اما خب یک عده فکر می کنند که حرفه ای بودن تنها مربوط به داخل زمین می شود درحالی که این موضوع، باید همیشگی باشد.

*افشین قطبی در زمان حضورش در تیم ملی به بالابودن درصد چربی بازیکنانش اشاره کرده بود. هنوز هم این مشکل وجود دارد؟

شما ۲۵ بازیکن در اردو داری که بدن هایشان با هم متفاوت است. طبیعی است که در هر گروهی بعضی ها نیاز به کم کردن چربی داشته باشند و به همین دلیل ما برای هر بازیکنی یک برنامه تمرینی متفاوت در نظر گرفته ایم اما این به معنای داشتن مشکل نیست چون ۱۰ بازیکن ما که چنین مشکلی ندارند، بلکه حداکثر یکی دو نفر باید بیشتر تمرین کنند. زمانی که بازیکنان در اردوی تیم ملی هستند حواس ما به تغذیه آنها هست اما وقتی در باشگاه هایشان هستند دیگر نمی توانیم آنها را کنترل کنیم و خودشان باید مواظب خورد و خوراک شان باشند.

*شما اکثر بازی های لیگ را از نزدیک تماشا می کنید. می خواهم بدانم با حرف های کی روش موافقید که گفته بود فوتبال باشگاهی ایران به خاطر کیفیتش لیاقت تماشارگان را ندارد؟

بعضی از بازی ها کیفیت بالایی دارد اما بعضی ها این طوری نیست اما باید درنظر بگیریم که در آسیا هستیم و لیگ ایران بعد از کشورهای کره و ژاپن و استرالیا یکی از بهترین لیگ های آسیاست. نباید انتظار داشته باشیم کیفیت لیگ ایران مثل لیگ های اروپایی باشد به خصوص آنکه از نظر امکانات نیاز به تقویت زیادی دارید. استقلال در زمینی تمرین می کند که یک تیم دیگر بازی هایش را در آن برگزار می کند. همین موضوع نشان دهنده همه چیز است. اما از طرف دیگر اتمسفر دربی استقلال - پرسپولیس بی نظیر ناست. قبل از آمدن به ایران درمورد این بازی مطالب مختلفی خوانده بودم و خیلی دوست داشتم که این بازی را از نزدیک ببینم. امیدوارم روزی پدرم هم این بازی را از نزدیک ببیند.

*بحث را عوض کنیم. یکی از مهم ترین ویژگی های شما انرژی جالب تان است که حسابی جلب توجه می کند. شادی شما بعد از گل مساوی ایران به بحرین در منامه و قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا تبدیل به عکس های زیبایی شده.

خب من هر روز با بازیکنانم تمرین دارم و احساسم مثل آنهاست. من هم مثل آنها می خواهم ببرم. گل جباری به بحرین در آخرین دقیقه بازی آنقدر خوب بود که دوست داشتم در شادی بچه ها شرکت کنم.

*جالب اینکه در این موضوع شما نقطه مقابل سرمربی تیم ملی هستید که همیشه می کند فاصله و حدش با بازیکنان را رعایت کند.

به نظرم تعادل خوبی برقرار کرده ایم هرچند که کی روش در خارج از زمین و با دوستانش رابطه بسیار خوبی دارد.

*سوال ها را شخصی تر کنیم. جالب ترین موردی که در ایران دیده اید چه بوده، فقط خواهشا به رانندگی اشاره نکنید!

پتانسیل شما خیلی بالاست و شما در کشورتان همه چیز دارید اما بگذارید به این نکته اشاره کنم که ترافیک تهران واقعا اذیت کننده است. من اینجا هر روز مسابقات فرمول یک را به صورت زنده تماشا می کنم.

*می توانم بپرسم چرا خانواده تان را به ایران نمی آورید؟

من چهار بچه دارم که همه به مدرسه می روند. دخترم ۱۲ ساله شده و باید مدرسه اش را عوض کند. نمی خواهم الان زندگی آنها را دچار تغییر کنم اما بعدا شاید آنها را به ایران آوردم. این را هم درنظر بگیرید که اگر آنها را به ایران بیاورم باید دنبال خانه و ماشین برایشان باشم. ضمن آنکه آنها دوستان خوبی در امارات دارند.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

میک پر انرژی بدن ایرانیان را می سازد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج