۱۴۶۰۰۲۶
۵ نظر
۱۸۷۷
۵ نظر
۱۸۷۷
پ

ضدقهرمانی که این‌روزها برخی خیلی دوستش دارند!

این روزها در سریال «داریوش» کاراکتری به نام «بهرام» توجه بینندگانش را جلب کرده. از محسن قصابیان می‌گوییم که پیشتر با بازی در نقش شهید منصور ستاری در فیلم «منصور» مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده بود.

برترین‌ها: این روزها در سریال «داریوش» کاراکتری به نام «بهرام» توجه بینندگان را جلب کرده. از محسن قصابیان می‌گوییم که پیشتر با بازی در نقش شهید ستاری در فیلم «منصور» مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده بود و اکنون در قالب یک ضدقهرمان در سریال داریوش ظاهر شده. این نقش، فرصت مناسبی است تا نگاهی به دو نقش دیده شده او بیندازیم. با ما همراه باشید.

ضدقهرمانی که این‌روزها برخی خیلی دوستش دارند!

کارنامه هنری

محسن قصابیان از دهه ۱۳۷۰ وارد عرصه بازیگری شد و تحصیلات خود را در رشته بازیگری و کارگردانی در دانشگاه هنر به پایان رساند. او بیشتر در تئاتر فعالیت داشته و در طول تمام این سال‌ها فقط در پنج اثر سینمایی حضور داشته که نشام از گزیده‌کاری او می‌دهد. علاوه بر بازیگری، او کارگردانی تئاتر و را نیز در کارنامه خود دارد. شهرت قصابیان بیشتر با نقش شهید ستاری در فیلم «منصور» اوج گرفت، اما بازی او تنها به سینما محدود نمی‌شود و با سریال «داریوش» هم این روزها بالاست. البته که در مورد ایفای چنین نقشی انتقادات اساسی هم مطرح است!

ضدقهرمانی که این‌روزها برخی خیلی دوستش دارند!

نقش ویژه در فیلم منصور

در "منصور" ما با یک فرمانده نیروی هوایی طرف هستیم که از زنش حرف حساب می‌برد و مرد خانه است. او در فیلم هم یک فرمانده با ابهت است که پلمپ دادستانی کشور را با یک میله می‌شکند و از آن به عنوان «یک مشکل ساده» یاد می‌کند و هم مردی میانسال است که در خانه مانند یک پسربچه پرشور و هیجان عاشق ماکت‌های هوایپمایش است و با آنها سرگرم می‌شود. نشان دادن انواع خصوصیات اخلاقی ستاری و شادی‌ها و غصه‌هایش و حتی کل‌کل‌هایش در گفتگو با مردم عادی، کاری کرده که این قهرمان قابل لمس باشد.

بازیگر نقش ستاری نیز توانسته تا جای ممکن این نقش را در بیاورد. قصابیان که از قدیمی‌های تئاتر و تلویزیون است با گریم نسبتا سنگینی که رویش انجام شده، نقش یک فرمانده ارتش را خوب بازی می‌کند و دل‌نگرانی‌ها و شادی‌های ستاری را به ما منتقل می‌کند. یکی دیگر از نکات برجسته بازی او در این فیلم، توانایی‌اش در به‌تصویر کشیدن تضادها و فشارهای روانی شهید ستاری بود. در صحنه‌هایی که ستاری باید بین تصمیم‌های نظامی سخت و احساسات خانوادگی خود توازن ایجاد کند، قصابیان از پس این چالش‌ها تا حدود زیادی برمی‌آمد. بازی او در این نقش باعث شد تا اغلب منتقدانی که در ابتدا به کلیت فیلم انتقاد داشتند، نتوانند از توانمندی قصابیان در ایفای این نقش چشم‌پوشی کنند. 

بهرام؛ ضد قهرمان سریال «داریوش» 

رضا صائمی درباره کاراکتر بهرام با بازی محسن قصابیان در سریال داریوش می‌نویسد: "بهرام نه یک تیپ آشنای پدرخواندگی و مافیایی که شخصیت منفی چندلایه و مقتدری است که به میانجی بازی خوب محسن قصابیان هویت می‌یابد. تبحر او در دیالوگ‌گویی و بالا و پایین بردن و کنتراست صدا و مکث و اکت‌های به هنگامی که دارد به علاوه ژست‌های مردانه مثل شکل سیگار کشیدنش سبب شده بهرام به یک ضدقهرمان کاریزماتیک و اثرگذار تبدیل شود که گویی تمام شخصیت‌های قصه از او حساب می‌برند؛ کلام و نگاه نافذ به همراه زبان بدن متناسب با کنش موقعیت."

ضدقهرمانی که این‌روزها برخی خیلی دوستش دارند!

اما یکی از نقدهای منفی که به خصوص به کاراکتر "بهرام" در سریال «داریوش» وارد شده، مربوط به کلیشه‌ای شدن نقش ضدقهرمان اوست. برخی از منتقدان معتقدند که هرچند قصابیان توانسته جذابیت و کاریزمای شخصیت «بهرام» را به تصویر بکشد، اما گاهی بازی او به ورطه تکرار و کلیشه‌های رایج در نمایش ضدقهرمانان افتاده است. به‌ویژه، در بخش‌هایی از سریال، او بیش از حد بر حالت‌های چهره و حرکات بدنی خود تکیه کرده که باعث شده این نقش کمتر از آنچه که باید، تازه و نوآورانه به نظر برسد.

ضدقهرمانی که این‌روزها برخی خیلی دوستش دارند!

در برخی از نقدها، اشاره شده که گرچه قصابیان در ایفای نقش‌های مثبت موفق بوده، مانند بازی او در فیلم «منصور» که بسیار تحسین شد، اما در نقش‌های منفی، نظیر «بهرام»، گاهی به استفاده مفرط از تکنیک‌های تئاتری خود روی آورده است که در مدیوم تلویزیون کمتر مؤثر واقع شده است. این موضوع باعث شده تا برخی تماشاگران او را به عدم انعطاف‌پذیری در اجرا متهم کنند.

 

ضدقهرمانی که این‌روزها برخی خیلی دوستش دارند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      واقعا چقدر بازیگر توانمندی هست، بعد از بازیگران بزرگی مثل زنده یاد انتظامی به نظرم ایشان دارن راه اونا رو طی میکنند که سالها هنرمندانی مثل ایشان را خیلی کم داشتیم انشالله که موفق باشن

    • ناشناس

      بازیش عالیه
      دست مریزاد

    • مرتضی

      کاملا درسته

    • ناشناس

      عالیه این بشر.......خیلی لذت می برم از بازیش

    • ناشناس

      جالبه چقدر زیاد سریال های خشن و منفی تولید میشه و چه ناهنجاریهایی رو تبلیغ میکنند!! و جالبتر اینکه بازیگران نقش های کمدی و شاد رو هم بردند تو فاز جدی و فیلم های خشن و منفی ، مثل مهران غفوریان، عباس جمشیدی ، بهنام تشکر و..... کمی فکر ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج