۱۴۵۸۳۸۷
۱۵۴۰
۱۵۴۰
پ

این آقا چهل سال جیب ایرانی‌ها را در کل دنیا خالی می‌کند

امیرقاسمی از آن جعبه سیاه‌های سال‌های اخیر فرهنگ و هنر ایران است.

برترین‌ها: این امیرقاسمی از آن جعبه سیاه‌های سال‌های اخیر فرهنگ و هنر ایران است، نوشتم ایران از آن جهت که درجه تاثیر‌گذاری‌اش از خیلی از فعالان فرهنگ و هنر که داخل ایران سکونت دارند هم بیشتر است. به طور رسمی او را با شبکه طپش می‌شناسیم، شبکه‌ای که اتفاقا سیاسی نیست و بیشتر در حوزه موسیقی و سرگرمی فعالیت می‌کند، اما مداوم و پیوسته حضور داشته، نه اوج خاصی را تجربه کرده و افت چشمگیری داشته، دائما روی یک خط ثابت حرکت می‌کند.

این آقا چهل سال جیب ایرانی‌ها را در کل دنیا خالی می‌کند

اما مساله امیرقاسمی فقط شبکه طپش نیست، او را باید از لابه‌لای کلمات شهرام شب‌پره در گفتگوی اخیرش با کامبیز حسینی بشناسیم، او آن چیزی را گفت که مدت‌هاست در ناخودآگاه خیلی‌ها هست و بنا به مصالح یا محافظه‌کاری‌های مرسوم بیان نمی‌شود. امیرقاسمی را مرد پشت پرده، مافیا و یا چیزهایی در این سطح می‌دانند، کسی که گرداننده بسیاری از مناسبات و کنسرت‌ها و اساسا هر چیزی که در آن پول باشد، هست. اگر بزرگداشت ابی باشد، او میدان‌دار است، اگر مراسم ختم فلان موزیسین باشد، او گرداننده است، او البته بیشتر از هر کس دیگری بر گردش مالی کنسرت‌ها تسلط دارد. پول هنگفتی که الله و اکبر! همه می‌دانیم که گران‌ترین بلیت کنسرت‌ها را خوانندگان ایرانی دارند، به واسطه محدودیت‌های عجیبی که در ایران است و نمی‌توانند در وطن خودشان کنسرت برگزار کنند، یک پول عظیم هر ساله از ایران خارج می‌شود، برنده این معادله اما همین امیرقاسمی و افرادی نظیر او هستند.

این آقا چهل سال جیب ایرانی‌ها را در کل دنیا خالی می‌کند

 نگاه کنید به گفتگوی چندی پیش قمیشی با امیرقاسمی، آن جا که از اصرار امیرقاسمی به برگزاری کنسرت خداحافظی می‌گوید، حرف‌های قمیشی و شب‌پره را که کنار هم بگذاریم راز ماجرا فاش می‌شود. امیرقاسمی احتمالا با ارتباطاتی که دارد از اسم‌های محبوب فضای موسیقی ایرانی نهایت استفاده را می‌کند. نکته مرموزتر از امیرقاسمی شاید این باشد که از لحاظ گرایش سیاسی همیشه جایی بوده که کم‌خطرترین است، او با برزو ارجمند و مهناز افشار و حمید فرخ‌نژاد تئاتر اجرا می‌کند، با قمیشی رفاقت می‌کند، دمار از روزگار شب‌پره در می‌آورد اما معلوم نیست دقیقا متعلق به کدام نحله سیاسی است؟ از کجاست و به کجا می‌رود؟ در این پازل رسانه‌ای پیچیده رسانه‌های خارج از کشور، نقش او قرار است چه باشد؟

این آقا چهل سال جیب ایرانی‌ها را در کل دنیا خالی می‌کند

کاربران درباره امیرقاسمی چه نظری دارند؟

آرمین می‌نویسد: امیرقاسمی نوعی حلقه رابط برای اتصال به کامیونیتی پر جمعیت لس‌آنجلس و سلبریتی‌های بعضاً پرمخاطبش هست. واقعیت اینه که به کارکتری مثل امیرقاسمی این چیزها خیلی میاد.

عرفان: این امیرقاسمی واقعا تعطیله. طرف، سیاوش قمیشی رو با هشتاد سال سن آورده نشونده بعد سوالاش چی باشه خوبه؟

چی میخوری؟ از چه غذایی بدت میاد؟ در طول روز چیکار میکنی؟ واقعا بعد از 40سال برنامه‌سازی یه مصاحبه بلد نیست این مردک!

این آقا چهل سال جیب ایرانی‌ها را در کل دنیا خالی می‌کند

آناهیتا هم به مصاحبه امیرقاسمی منتقد است: بالاخره مصاحبه امیرقاسمی و قمیشی رو دیدم و بار دیگر این حقیقت خورد توی صورتم که ما اصلا یک مصاحبه‌کننده درست و حسابی نداریم. اون از بهنود، اینم از امیرقاسمی‌. حتی همرفیقِ شهاب حسینی با اون کیفیت نازل از این تاک‌شوی ضعیف امیرقاسمی بهتر بود!

و علیرضا: امیرقاسمی رو همونجوری که شهرام شب‌پره گفت باور می‌کنم. یه آدم دوروی پلید که فقط دنبال سواستفاده از آدم‌هاست. هیچ وقت حس خوبی بهش نداشتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج