کیم دی کلوپ؛ زنی که کلیشه بلوند خنگ را شکست
کیم دی کلوپ، خلبان خوش چهره ۲۷ سالهای است که این روزها در اینستاگرام فعالیت مستمری دارد و توانسته نشان دهد کلیشه زنان بلوند خنگ، فرضی بی اساس است.
روزیاتو : کیم دی کلوپ، خلبان خوش چهره ۲۷ سالهای است که این روزها در اینستاگرام فعالیت مستمری دارد و توانسته نشان دهد کلیشه زنان بلوند خنگ، فرضی بی اساس است.کیم دی کلوپ در ابتدا صفحهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای دوستان و خانواده خود ساخت، اما خیلی زود به حضور در این شبکه اجتماعی عادت کرد و تصمیم گرفت فعالیت مستمری در آن داشته باشد. کیم هم اکنون بیش از ۱۱۱ هزار دنبال کننده در این شبکه اجتماعی دارد که روز به روز به تعدادشان اضافه میشود.
اما گذشته از همهی اینها، او یک اینستاگرامر معمولی نیست، بلکه خلبانی ماهر و با تجربه است که چند هزار ساعت در چنته دارد. کیم با عکسهای جذاب و تماشایی که در صفحه اینستاگرام خود با دنبال کنندگانش به اشتراک میگذارد، فرصت آشنایی دیگران با زندگی و سفرهای فراوان او به نواحی مختلف جهان را میدهد.
کیم که اهل کشور بلژیک است، تنها ۲۷ سال دارد و با زندگی و شغل خود کلیشه مشهوری که زنان بلوند خوش چهره را افرادی فاقد بهرهی هوشی بالا میداند را کاملا واژگون کرده است. کیم هم اکنون به عنوان خلبان هواپیماهای باری بوئینگ ۷۴۷ به کشورهای مختلفی از آمریکا تا چین پرواز میکند. کیم حرفهی خلبانی را در ابتدا با شرکت هواپیمایی کوچکی در رومانی به نام Blue Air آغاز کرده بود. این شرکت رومانیایی تنها ۲۱ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ دارد.
شرکت بریتلینگ، سازنده ساعتهای لوکس سوئیسی حامی مالی کیم است که به او در ازای پستهای اینستاگرامش ماهانه ساعتی با قیمتی حدود ۸۰۰۰ پوند (۱۰،۷۰۰ دلار) میدهد. کیم دی کلوپ میگوید با وجودی که سالها تجربه در خلبانی اندوخته، اما همچنان مردم انتظار ندارد او یک خلبان کارکشته و ماهر باشد. کیم میگوید اولین سوال مردم از او این است که «شما جز خدمه هواپیما و از مهمانداران هستید؟ و وقتی میگویم خلبان هستم، از من سوال میپرسند که واقعا هواپیما را هدایت میکنی؟»
کیم میگوید که افتخار میکند زنی در صنعت هوانوردی است. او یکی از پنج درصد زنانی در سراسر جهان است که به عنوان خلبان مشغول به کار است. کیم در ابتدا زمانی که ۱۹ سال داشت تصمیم گرفت به خلبانی روی بیاورد. او خیلی زود وارد دورههای خلبانی شد و توانست پس از پایان دوره وارد بازار کار شود. اولین کار او در شرکت هواپیمایی در رومانی بود که در آنجا توانست به مدت ۲ سال مشغول به کار باشد. کیم اولین سلفی خود با هواپیما در سال ۲۰۱۵ با یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ شرکت Blue Air در اینستاگرام منتشر کرد و از همین هواپیما هم نام کاربری خود را گرفت که همچنان نیز از آن استفاده میکند.
او در سال ۲۰۱۷ شرکت Blue Air را ترک کرد. کیم در پستی که در همین رابطه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، کمال تشکر خود را از این شرکت که در ۲۱ سالگی به او فرصت پرواز با هواپیمای ۷۳۷ را داده بود اعلام کرد. این خلبان و اینستاگرامر جوان در پایان پست خود نوشت: «من اینجا را با کلی خاطرهی معرکه میکنم.»
مقصد بعدی کیم شرکت هواپیمایی نروژ ایر بود. کیم شروع با به کار خود در این کشور منطقه اسکاندیناوی را با یک سلفی و شرح: «زندگی جدید، سبک جدید» به دنبال کنندگان اینستاگرامش اعلام کرد. این پست کیم بیش از ۱۰ هزار لایک خورد. کیم پس از اینکه در نروژ ایر مشغول به کار شد، برای ادامه فعالیت به شهر آلیکانته در اسپانیا فرستاد شد. جایی که کیم توانست با وجود ارزانی قیمت املاک نسبت به زادگاهش بلژیک، فرصت خریداری منزلی را در آنجا داشته باشد. حضور کیم در این شهر خوش آب و هوای مدیترانهای با آشنایی با ویلیام، یک خلبان خوش چهرهی نروژی نیز همراه بود. ویلیام نیز در شرکت هواپیمایی نروژ ایر به عنوان خلبان آموزشی مشغول به کار بود. این دو خیلی زود شروع به قرار و مدار گذاشتن و آشنایی بیشتر بایکدیگر کردند تا اینکه رابطهی عاشقانه آنها جدی شد.
کیم میگوید: «همه چیز سیر طبیعی خود را طی کرد، چون ما در ابتدا تنها به عنوان دوست با هم رفت و آمد میکردیم.» کیم افسر اول هوانوردی یا همان کمک خلبان هواپیما است، بنابراین یک کاپیتان و خدمه کابین او را در پروازهایش همراهی میکنند. کیم در طول سه سال حضورش در نروژ ایر، ده روز از ماه را بین آلیکانته و اسکاندیناوی در پرواز است. او خلبان مسافتهای کوتاه است. به همین جهت، شغل او کاملا شبیه سایر مشاغل معمولی اداری است، چون عصرها را میتواند در منزلش در آلیکانته با ویلیام وقت بگذارند. کیم تعطیلات ۲۰ روزه خود در ماه را صرف شنا، معاشرت با دوستان و آشنایان و همینطور رفتن با باشگاه میکند.
اما شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۱۹ همه چیز را در زندگی او و ویلیام خراب کرد. با همه گیری خیلی زود پروازهای تجاری کاملا متوقف شدند. کیم و ویلیام در این مدت هر دو به مرخصی اجباری فرستاده شدند. این دو پس از اینکه متوجه شدند قرار نیست اوضاع در کوتاه مدت بهبود پیدا کند، تصمیم گرفتند تغییری در زندگی شغلی خود به وجود بیاورند. به این ترتیب، این دو به استخدام شرکت هواپیمایی باری Challenge Aircargo درآمدند. پروازهای این شرکت مسافتهای طولانی بود که کیم باید با آن سازگار میشد. کیم دی کلوپ اکنون با هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ پرواز میکند که در صنعت هواپیمایی به «ملکه آسمان» نیز شهرت دارند.
وزن هر فروند از این هواپیماها حدود ۴۰۰ تن است، در حالی که وزن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که کیم به پرواز با آن عادت دارد بیش از ۸۰ تن است. کیم میگوید که اوایل پرواز با این هواپیما برای او ترسناک بود. اما خیلی زود توانست به پرواز با این هواپیماها نیز عادت کند. در همین حال، پرواز با هواپیماهای باری مزیتهای خاص خود را دارد. کیم در زمان فعالیت در شرکت هواپیمایی باری توانست به شهرهای دوری در نواحی دیگر جهان نظیر نیویورک، آتلانتا، هیوستون و حتی ووهان در چین نیز سفر کند. وقتی کیم در شهر جدیدی فرود میآید، اولین کاری که میکند از خود عکسی میگیرد.
برنامه بعدی او پیاده روی در شهر است. زیرا به گفته کیم: «بهترین روش برای کشف یک شهر و تمام رستورانهایی آن که ممکن است از چشم اینترنت دور مانده باشد همین است.» کیم معمولا رابطهی بسیار خوبی با کاپیتانها و خدمهی پرواز دارد و اغلب اوقات شبها را در کافهها و رستورانهای شهر با آنها میگذارد و تنها برای خواب به اتاق خود در هتل باز میگردد. کیم میگوید، از آنجایی که شرکت هواپیمایی هزینه غذا و هتل او را قبول میکند، میتواند به لحاظ محل اقامت و تنوع غذایی هر آنچه مقصدش در چنته دارد را کمال و تمام تجربه کند.
کیم دی کلوپ میگوید با وجود شهرهای زیادی که توانسته طی سالهای خلبانی خود به آنها سفر کند، نیویورک شهر مورد علاقه او است و آنجا را از هر جای دیگری بیشتر دوست دارد. کیم میگوید از زمانی که در ماه مارس برای اولین بار به آنجا پرواز کرد تا به حال هشت بار به نیویورک رفته است. کیم میگوید: «حتی وقتی به برج مراقبت و کنترل مرزی نیویورک میرسم همه مرا میشناسند!»
کیم میگوید با وجود لذت فراوانی که از ماجراجوییهای جذابش در شهرهای مختلف جهان میبرد، همچنان دلتنگ پروازهای مسافت کوتاه است. کیم میخواهد در بازگشت به نروژ ایر این بار در صندلی سمت چپ کابین خلبانی، یعنی به عنوان کاپیتان پرواز بنشیند. اما او برای اینکه کار نیاز به ساعتهای پرواز بیشتری دارد. تجربهی کاری خلبانان با معیار ساعتهای پرواز سنجیده میشود. کیم در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ ساعت پرواز را در کارنامه دارد. اما برای اینکه بتواند به عنوان کاپیتان پرواز در هر کدام از شرکتهای هواپیمایی نروژ مشغول به کار شود باید از حد نصاب ۴۰۰۰ ساعت عبور کند. ویلیام، شریک زندگی کیم نیز ۲۵۰۰ ساعت در کارنامه دارد. به این ترتیب، کیم میتواند قبل از او کاپیتان پرواز شود. همین فرصت خوبی به کیم داده تا ویلیام را دست بیندازد.
نظر کاربران
حالا کی ادعا کرده بود که بلوند ها یا خوش چهره ها کم هوش و خدایی نکرده خنگ هستند که این بنده خدا بخواد خلافش رو اثبات کنه ؟
پاسخ ها
فیلم های هالیوودی دهه های قبل ومشخصا شخصیت هایی که مرلین مونرو ایفا میکرد ,و خوشبختانه این طرز فکر در جهان تغییر کرده
با هیاهو میخوان توی چشم باشن و بگن ما میتونیم. احتمالا فمنیسته.
کاش میشد باهاش ازدواج کنم
ایران بود هیچی نمیشد حق کار هم نداشت خانه دار میشد تهش با زندگی مستاجری حقوق کم شوهرش
پاسخ ها
قبول ندارم.... من خانم هستم هم مدرک دکتری دارم و هم خلبان پاراگلایدار
12.29
تو فله همینجایی همیشه مخالفی خب
آفرین نوشین خانم
والا انتخاب خیلی ها همینه پس به خودشون غر بزنن.
@نوشين مرادى
هم اينقدر بيكار كه مياى اينجا كامنت ميذارى
آرامش پیشرفت رفاه رسیدن به آرزوها فقط در غرب
پاسخ ها
خخخخخخ. عجب توهمی.
22.29
حقیقته چرا میسوزززی تو همیشه از گفتنش خخخخخخ
بلژیک بهتر از ایران
پاسخ ها
صد در صد
بعد دخترای ایرانی فکر عمل پارتی دور دور آرایش دایرکت بازی
پاسخ ها
عزیزم، دخترای ایرانی اگر راه پیشرفت داشته باشن تا بالا بالا میرن ولی مانعشون میشن
سیستم مامشکل داره عزیزم برو یه سرچ بزن هزینه خلبانی چنده
خخخخخخخخ دقیقا
کافر همه را به کیش خود پندارد
دخترهای ایرانی خیلیهاشون راه امرارمعاششون رو تو شوهر کردن میبینن
13.30
دقیقا تو اطرافیانت
عزیزم باژیک خلبانی ارزون نیست. اینجا هم خلبان خانم داریم نمونه اش خانم باران نیکراه. وقتی زنی موفق میشه میگید قدرت زنان و زنان خود ساخته و خودش تلاش کرده و موفق شده ولی وقتی شکست خورد تقصیر دیگرانه و مرد سالاری مانع شده. این تضاد داره.
خب به ما چه كه خدا مثل اينا خوشگل خلقمون نكرده و مرداى ايرانى عقلشون به چشمشونه
تا وقتی وقتی که زن با زن دشمن باشه وضع همینه که هست
ما هم خلبانها ماهر وکار درست خانم در کشورمون داریم چرا از اونا نمی نویسید
پاسخ ها
اره همونایی که قبل پروزاز هشت قلم آرایش می کنند؟ کسی کیفیت کارشونو سنجیده؟!!!!
نه هشتدقلم ارایش نمیکنن اشتباه گرفتی
10:32
هیچ ربطی به ارایش کردن نداره. هروقت شما فهمیدی این طبیعت خانم هاست واینکه تو ایران، خانم ها عادت کردن یعنی فرهنگ سازی شده و خانم های اروپایی اینطور عادت کردن، البته بگم اونا هم کلیییی به پوستشون رسیدگی میکنن که انقد صاف و درخشانه
10:32 یعنی خلبان آرایش کرده خلبان نیست؟ بعد شما اینو متوجه شدی که خلبان آرایش کرده خلبان نیست ولی سازمان هواپیمایی کشور و سازمان بین المللی هوانوردی نمیدونن؟ اعتماد به سقف ها از کجا میاد ؟
وااااااااااااااای حجاب نداره این که!!!!!!!!!!!!
ای کاش زنم بشی.
پاسخ ها
هم قیافه داره و هم کار خوب
عجیب ادمای خخخ
خیلی عالی
چون خانم های کمی فعلا در این رشته هستند
این کار رو خاص می کنه
شاید روزگاری مثل الان که از بودن خانم های پزشک یا مهندس کاربلد و بسیار توانمند متعجب نشیم
از خانم های خلبان نیز همچنین
شما جاذبه جنسي ايشونو ازش بگير ببينم اگه خلبان شاتل و موشك فضايي باشه هم باز اينقدر فالوور داره؟؟ چقدر شما ساده ايد كه فكر ميكنيد يك زن در اين دنياي مسخره ميتونه بدون جاذبه جنسي به جايي برسه. نمونه هاي زيادي هم وجود داره قهرمان المپيك بودن ولي حتي كسي حاضر نشد بخاطر اينكه زشت بودن اسپانسرشون بشه.
آزادی زیباست ...
پاسخ ها
درود بر شما واقعا آزادی زیباست ..جواب همه انتقادات وپشنهاد بود در دو کلمه بسیار عالییییییییی
پس چرا خودتونو آزاد نمیکنین. اسارت چه زیبایی داره که رهاش نمیکنین. زودتر برین و جا را باز کنین