نوید و کمند و رفقا روی بیلبورد؛ واسه پوله، واسه پوله!
در اتوبان که میروی ناگهان تصویر نوید محمدزاده میخکوبت میکند! با خودت میگویی، شاید نیاز دارد که آبمیوه تبلیغ میکند، تلویزیون را روشن میکنی و تصویر برزو ارجمند و امین حیایی و شقایق دهقان، لا به لای تبلیغات، مبهوتت میکند، ماجرا چیست؟
روزنامه همشهری: در اتوبان که میروی ناگهان تصویر نوید محمدزاده میخکوبت میکند! با خودت میگویی، شاید نیاز دارد که آبمیوه تبلیغ میکند، تلویزیون را روشن میکنی و تصویر برزو ارجمند و امین حیایی و شقایق دهقان، لا به لای تبلیغات، مبهوتت میکند، ماجرا چیست؟
حضور تازه بازیگران سینما در صنعت تبلیغات با برخوردهای متفاوتی روبهرو شده است. تابستان شده بود و گرمای طاقتفرسا به زندگی میتابید که سر و کله پنبهای پیرمرد روی بیلبوردهای شهری نمایان شد. خاندایی شده بود مدل تبلیغاتی کولرگازی و کنار عکس جمشید خان مشایخی با آن لبخند خواستنی این شعار به چشم میخورد: ریش سفید کولرها...
تب تابستانی افزایش یافت و دعوا بر سر اینکه بالاخره اهالی سینما روی بیلبوردهای تبلیغاتی به شهروندانی که هواداران این ستارهها هستند چشمک بزنند یا نه به بحثی ادامهدار بدل شد.
بعد از آن سالها البته هر از گاهی یکی از چهرههای سینما و تلویزیون شد مبلغ یک محصول تجاری و حساسیتها دیگر به جای چرایی انجام این پروژهها، بیشتر متمرکز شد بر سر این سؤال شفاهی ناشی از شرایط اقتصادی جامعه که: میدونی برای این تبلیغ چقدر گرفته؟...
سال خاص، سال تبلیغ
در روزهای آغازین تابستان امسال دیگر طرح مشترک زندگی تبلیغاتی سلبریتیها به یکی دو محصول ختم نمیشود و کافی است تا بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و پیامهای بازرگانی تلویزیون را فقط یک روز رصد کنید تا متوجه شوید که بازیگران سینما و تلویزیون این روزها بخش عمدهای از درآمدشان را از پروژههای تبلیغاتی کسب میکنند. رونق این پروژهها آنقدر زیاد است که گویی یکی از اهداف ستارهها در سال کرونا و رکود کاری، نشستن در قاب تبلیغات و تجربه مدلینگ باشد.
سس پیشقراولی
اگر حضور پژمان جمشیدی در تبلیغات یک شرکت فروش فرش و تصاویر امیرحسین آرمان بهعنوان مدل یک شرکت تولیدی لباس رسمی مردانه را اتفاق تازهای قلمداد نکنیم بیتردید میرسیم به جوان اول سالهای دورتر سینما که با تبلیغ انواع سس بدل به پیشقراول دوره جدید حضور سلبریتیها در حوزه تبلیغات شده است. امینحیایی چند ماهی است که از مردم میخواهد حواسشان باشد تا مبادا بیژن خونشان بیفتد و با حضور در سری تیزرهای این برند مواد غذایی، دائم در تلویزیون به چشم میآید.
اعتبارت را دم کن
آتیلا پسیانی از درجه یکهای تئاتر و تلویزیون و سینمای ایران است. اهل مصاحبه و حاشیه نیست و همیشه در مسیر حرفهای قدم زده و اعتبار فراوانی در میان اهالی فرهنگ و هنر و البته مردم دارد. در چند ماه گذشته پسیانی در مزارع گلستان قدم میزند و چای و برنج دم میکند. البته پسیانی همان جدیت و لبخند کمرنگ و مهربانی خفیفش را در تیزرهای این شرکت هم به همراه دارد و بهاصطلاح در تبلیغاتی حضور پیدا کرده که سنگین است. پسیانی همواره در بازیگری و کارگردانی بهعنوان هنرمندی سرشلوغ شناخته میشود اما مخاطبان تبلیغاتش را به آشپزی در خانه و دمکردن و نوشیدن چای آن هم در نهایت آرامش دعوت میکند.
تو بنوش
قبل از او هم خیلی از سلبریتیهای سینما و موسیقی آبمیوه تبلیغ کردند ولی حضور او در اوج محبوبیت و در روزهایی که بیتردید یکی از بالاترین دستمزدهای سینمای این مملکت برای او کنار گذاشته میشود در تبلیغات یک شرکت قدیمی آبمیوه و شربت، گلوی خیلیها را از تعجب خشک کرد. نوید محمدزاده با لباسهایی که شاید خیلی به او نیاید و با هیبتی رسمی به مخاطبانش شربت و آبمیوه تعارف میکند و ذهن خیلیها را به این سمت سوق میدهد که دستمزد بازیگر گرانقیمت و پرطرفدار سینمای ایران برای حضور در این مجموعه تبلیغات چقدر بوده است؟
محمدزاده در سالهای گذشته همواره با انبوهی پیشنهاد کاری مواجه بوده است که عموما به خاطر سختگیریهای خودش بعد از موفقیتهایش آنها را رد کرده است. او هر چند در سال گذشته هم در فیلمی بازی نکرد اما گرفتار بازی در یک پروژه بزرگ سریال برای شبکه نمایش خانگی بود و این روزها هم در گرمای تابستان با آن کت و شلوار به مردم شربت تعارف میکند.
بفرمایید شام بازیگران
برزو ارجمند غذای آماده تبلیغ میکند و نیما فلاح و سحر ولدبیگی روغن سرخکردنی را در بوق و کرنا کردهاند. کمند امیرسلیمانی و الیکا عبدالرزاقی درگیر تبلیغ گاز و هود آشپزخانه هستند و البته این روال هر روز هم با حضور یک بازیگر جدید در تبلیغات یک شرکت جدید ادامه دارد.
حالا جای ریش سفید بازیگرها خالی است و دیگر کسی هم حوصله ندارد درباره حضور یا عدمحضور بازیگران در تبلیغات مانند سالهای دور موضعگیریهای تند و تیز موافق و مخالف کند. آنچه باقیست همین رونق حضور بازیگرها در تبلیغاتی است که فعلا شبیه تدارک گروهی برای یک شام مفصل است. برنج و چاشنی غذا و آبمیوه و گاز و فر و البته چای بعد غذا. خب بفرمایید شام...
نظر کاربران
یکی مثل کمند و... مهم نیست امین حیایی معلوم الحال که هیچ کلا دنبال بوی کبابه
ولی محمدزاده واقعا کار چیپی انجام داده اونم تبلیغ یه برندی که محصولاتش ...
پاسخ ها
همه جای دنیا از بازیگران برای طبلیق استفاده میکنن ما با دنیا فرق داریم
طبلیق خخخخخخخخخخخخخخ
۱۰۵۰
اولا تبلیغ.دوما تاحالا از شهرت بیرون رفتی راجع به کل دنیا داری نظر میدی
میشه از همه جای دنیا دو تا متال بزنی ما ام متوجه بشیم.والا ما که ندیدیم جایی سس و گاز تبلیغ کنن خخخخ
همه جای دنیا برای تبلیغات از مدل ها استفاده میکنن تعداد بازیگر و بازیکن ها خیلی خیلی کمه که همون هاهم اونجا بهشون مادی گرا میگن
تبلغ یا طبلیق مهم نیست به عمد اینطور نوشته برای اینکه شما خخخخ کنید
آها یعنی امین حیایی و کمند و ..پایینتر از نویدن ؟! برو عکسهای اینستاگرام نوید و ببین همون عکس نیمه لختش و بعد حرف بزن
چیه مگه،جنیفر لوپز تبلیغ شامپو لروکس،برد پیت تبلیغ شنل،دیوید بکام تبلیغ آدیداس،بیانسه،آنجلینا جولی،تام کروز،همه جای دنیا همینه،تازه جالبی اینه اونا برندها رو اختصاصی کردن،حالا بماند تبلیغات در پیج هاشون مثل رونالدو که ترکونده،اینا تبلیغ نکن بقال سر کوچه تبلیغ کنه،یا چهره های خامی که آدم فراموشش میکنه،اتفاقا با استفاده از افراد معروف تبلیغات بیشتر تو ذهن میمونه،البته نکته مهم اینه که همه اینا عالیه به شرطی که مالیات هم بدن سلبریتی هامون مثل سلبریتی های خارجی اگه میخوان همه چیمون جهانی باشه باید مالیات بدن نه اینکه هر چی به نفعشونه سوا کنن ی
خخخخخخخخخ
خخخ
خخخخخخخ
خخخ
خخخخ
خخخخخخخخ
خخخخخخخخ
فقط میشه گفت تاسف به حال هنر و فرهنگ این مملکت
جایی که تزریقاتی هست ؛دکتر کار خودش رو باید انجام بده و نون تزریقات رو آجر نکنه!!!
پاسخ ها
کمند رو دوست دارم
فی سبیل الله است. شما خودت رو ناراحت نکن.
خوب چه اشکالی داره. چیزای اصلی رو درست کنین
پاسخ ها
والااااا
سن ایچ که فروش خیلی بالایی داره. آخه چی باید گفت به این نوید محمد زاده. سوپر استار ابد و یک روز. این فیلم رو که می دیدم اشک از چشمام سرازیر می شد و نفسم بند می اومد بس که تو این فیلم قشنگ بازی کرده بود. آخه نمیدونم این چه کاری بود. چرا این ها خودشون رو از چشم هوادارهاشون می اندازند. واقعا اگه این آب میوه رو تبلیغ نمی کردی از گرسنگی می مردی.
پاسخ ها
شماقصد ازدواج نداری آیا؟
مشکل از اون هوادار هاست نه محمدزاده یا دیگران
اینها اصالت بازیگران وهنرمندان قدیم وندارند هنرمند اونا بودن اینا نیستند
پاسخ ها
خب نابغه نمیدونی حرف نزن همون ها که تو میگی هم تو کار تبلیغات بودن
این یه چیزی هست همه جای دنیا انجام میشه
حالا اگه یه هنرمند پیشکسوت از گشنگی و تنهایی گوشه ی خونه اجاره ایش بمیره
هیشکی صداش در نمیاد!
فقط زندگی شما خرج داره...
پاسخ ها
هیچکدومشون اجاره نشین نیستن مگه اینکه ولخرج باشن حتی بازیگرهای دسته دو تو سفرهای اروپایی مرتب عکساشون پخش میکنن و رستوران و فروشگاه دارن
اصلا موضوع فقط پول نیست کار تبلغات باعث میشه یه هنرمند تو چشم باشه و دیده بشه همه جای دنیا هنرمندها و ورزشکارها به صرف تو چشم بودن این کار رو انجام میدن
نمیدونم مردم ایران کی قراره با دنیا هماهنگ بشن
کمی فکر و ذهن تون رو باز کنید والا زندگی این چهار دیواری که دور خودتون کشیدید نیست
منم موافقم هنذمندای قدیمی حس میکنم قانع ترن ولی این جدیدا میخان خرج خارج رفتنو زایمان تو خارجو لاکچری بازیاشون دربیاد البته هیچکسو قضاوت نمیکنم چون تو زندگیشون نیستم
تو که نام میبری از تبلیغات و نوع برند پول میگیری.. ما گاگول نیستیم داداش...
چه اشکالی داره ، در تمام دنیا بازیگرا و خواننده ها و فوتبالیست ها در تبلیغات حضور دارن ، قشنگ سرگرم ایراد گرفتن از مشکلات کوچیک هستینا...
پاسخ ها
همینو بگو... سلبریتی های اونور هم از بیخودترین و تحقیرآمیزترین چیزهارو تبلیغ می کنن، چیزی نیس! اونوقت بازیگرای خودمون دو تا تبلیغ بازی کنن، یا دستمزد بالا بگیرن، چشممون درمیاد!
خلاف که نکردن! ول کنین دیگه.
البته از هیچکدومشون خوشم نمیاد. ولی انتقادتون بیمعنیه
فقط اینو کم داشتیم
پاسخ ها
واقعا چه فاجعه بزرگی اتفاق افتاده
بخدا همه جای دنیا این کار میکنن چراما هم با دنیا هماهنگ باشیم از بس نفرت به ما یاد دادن دشمن دشمن کردن رفته تو خون مون
بیشتر هنرمندان شغل دوم دارن که به این مسخره بازیا رو نیارن ولی وقتی ندارن مجبورن دیگه به ما چه
چه اشکالی داره همه جای دنیا چهره های هنری و ورزشی منبع درآمدشون از تبلیغات محصولات اقتصادی است
اینا دیگه بیشتر کریس رونالدو ک نیستن
اخه این چیزا چیه میگین هدفتون چیه میخوان چیرو بگین.خوب دارن تبلیغات بازی میکنن دارن پول در میارن همینه که هست.دقیقا میشه بگی مشکل چیه؟
چه اشکالی داره؟
بیاین یکم فرهنگمونو قوی کنیم
تو همه جای دنیا هست
رونالدو با اون همه ثروت همیشه تبلیغ بازی میکنه
یکم حرفه ای به قضیه نگاه کنین
مردم ایران فقط برا قضاوت کاری که به خودشون مربوط نیست اماده هستن
زندگی براهمه خرج داره بده به فکر زندگی واینده هستن
تبليغى كه شقايق دهقان توش هست، افتضاحه! بيشتر ضد تبليغه
اخه نویسنده اگر خود تو موقعیت داشتی استفاده نمیکردی ؟
بازیگرها همه جای دنیا تبلیغ می کنن این یه چیزی خیلی معمول تو جاهای دیگه برای ایرانی ها میشه مسئله و این کامنت های خنده دار که آدم شاخ در میاره
واقعا باید به حال این ملت تاسف خورد
بابا سرتون به کار خودتون باشه
کمند خیلی خوشگل شده !
ب نظر من ک اصن کار چیپ و بدی نیس...اتفاقا با تبلیغ ی سوپراستار فروششونم بالا میرع و این اصلنم بد نیس...چش دیدن موفقیت همو ندارین چرا:/
میخکوب مبهوت حیرت انگیز !!! خیلی شلوغلش کردین تو عمر گرانبهاتون بازیگر نه دیدی نه میشناسی که اینجوری ازدیدن این اشخاص خشکت زده لابد اگه جانی دپ و دنزل واشینگتن و .... ببینی زبونم لال قبضو گرفتی با این حساب
این ها بازیگران و برای تبلیغ بازی میکنند بنابراین نمیشه هیچ گله ای کرد ، چه اشکال داره برند ایرانی رو معرفی میکنند. مثلا ساعت رولکس رو تبلیغ میکرد بی ارزش نبود ولی آب میوه سن ایچ بی ارزشه؟
دیگه همه مشکلات ما حل شده فقط همین موضوع تبلیغات مونده
زندگی خرج داره چه اشکا لی داره
خب چه ربطی داره .... نمیگم اینا به پای بازیگرای خارجی میرسن... نمیگم که این برند های که دارن تبلیغشونو میکنن خوبن .... ولی همه جا دنیا بازیگرا ، خواننده ها ، فوتبالیستا و .... تبلیغات زیادی انجام میدن ولی خب طبق معمول لول اونا بالا تره و میدونن چی رو تبلیغ میکنن
ولی انصافا ابتکار بعضیا جای تقدیر داشت
مثل امین حیایی و لرزو ارجمند(به نظرم)
چون واقعا هم جذاب بود هم عامه پسند