سیف: مشکل از تماشاگران بود، نه گیتها
مدیر مجموعه ورزشی با تاکید بر اینکه گیتهای نصب شده در این مجموعه مشکلی نداشته است گفت: اشکالی که در دیدار پرسپولیس و پارسجنوبی وجود داشت به تماشاگران مربوط میشد نه گیتهای ورودی.
خبرگزاری مهر: قدرت الله سیف در رابطه با دیدار هفته نخست لیگ برتر فوتبال میان دو تیم پرسپولیس و پارس جنوبی و مشکلات ایجاد شده در مورد بلیت فروشی آن، هیچ انتقادی متوجه گیت ها و چگونگی عملکرد آنها نیست، در مورد چرایی ایجاد مشکلات مورد نظر توضیح داد.
تعبیه ۷۸ گیت در ورزشگاه آزادی
وی ابتدا در مورد تعداد کلی گیت های تعبیه شده در مجموعه ورزشی آزادی گفت: در حال حاضر ۴۸ گیت در درب شرقی و ۳۰ گیت برای درب غربی ورزشگاه آزادی تعبیه شده است. ضمن اینکه فعلاً افزایش این تعداد گیت ها در برنامه نیست.
انتقادی به عملکرد گیت ها وارد نیست
وی با تاکید بر اینکه در مورد مشکلات دیدار پرسپولیس و پارس جم هیچ ایرادی به چگونگی عملکرد گیتها وارد نیست، تصریح کرد: اشکال اساسی در روند کار و اجرای آن بود و اینکه حدوداً ۹ تا ۱۰ هزار بلیت فروخته شد اما یک و نیم برابر آن، جمعیت به ورزشگاه آمد تا وارد استادیوم شده و بازی را از نزدیک تماشا کنند؛ این جمعیت مازاد و حضور آنها بود که روند کار را با مشکل مواجه کرد وگرنه نسبت به عملکرد گیت ها هیچ اشکالی وارد نبود.
عدم آشنایی تماشاگران به چگونگی استفاده از گیت ها
مدیریت مجموعه ورزشی آزادی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم، عدم آشنایی افراد به شیوه جدید برای ورود به ورزشگاه بود، ادامه داد: این افراد نمیخواستند بپذیرند که باید شیوههای قدیمی را کنار گذاشته و بر اساس روش جدید و عبور از گیت ها به استادیوم ورود پیدا کنند.
البته بخشی از این موضوع هم به دلیل عدم آموزش آنهاست. کسانی که در این زمینه متولی به حساب میآیند؛ از ما در ورزشگاه آزادی گرفته تا دوستانمان در فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، صدا و سیما و ... باید در این مورد برنامه داشته باشیم تا به مرور بتوانیم فرهنگ جدید را در میان تماشاگران جا بیندازیم.
جلسه ای که به خاطر جمعیت مازادِ تماشاگران در آزادی تشکیل شد
سیف تصریح کرد: دیدار پرسپولیس و پارس جم حُکم افتتاحیه لیگ در ورزشگاه آزادی را داشت. ما هم میخواستیم آن را با شور و هیجان آغاز کنیم به همین دلیل بعد از مواجه شدن با جمعیت زیادی که به ورزشگاه آمده بودند، فوراً جلسهای تشکیل دادیم. تصمیم نهایی منجر به این شد که هیچ تماشاگری را از دیدن بازی محروم نکنیم اما به هر حال تعداد بالای آنها که بیشتر از بلیتهای فروخته شده بود، برای ما مشکلساز شد و به همین دلیل مجبور شدیم در ساعاتی گیتها را باز کنیم.
وی در این رابطه ادامه داد: موضوعی دیگری که برای ما مشکل ساز شده بود این بود که بعضاً تماشاگران به قدری عجله داشتند که حتی مهلت نمیدادند دوستان ما کارشان را انجام دهند. این افراد معمولاً سن و سال کمی داشته و با هیجان زیادی هم به ورزشگاه آمده بودند. در کل اینکه ما در مجموعه آزادی و دوستانمان در نیروی انتظامی به دنبال این نبودیم که خدشهای به شأن مردم وارد شد. نظارت کامل را داشتیم تا همه بتوانند وارد استادیوم شده و بازی را تماشا کنند. این کار هم انجام شد اما به هر حال مشکلات خاص خود را هم ایجاد کرد.
لزوم ارائه کارت ملی به خاطر الزام AFC است
سیف با تأکید بر اینکه یکی از قوانین و الزامات AFC که به مجموعه فوتبال ایران اعمال شده، این است که تماشاگران بر اساس اطلاعات شخصی، وارد ورزشگاه شده و در محل تعیین شده خود مستقر شوند، تصریح کرد: در این زمینه ما در ورزشگاه آزادی، مجری کار هستیم و بر این اساس، ارائه کارت ملی برای ورود به استادیوم را جزو الزامات قرار دادهایم تا اگر از طرف هواداری بیقانونی صورت گرفت، به راحتی قابل شناسایی باشد و دستگاههای متولی بتوانند برخورد لازم را با او داشته باشند.
در کل اینکه برای حضور در ورزشگاه، باید حتماً بلیت تهیه شده و کارت ملی به همراه داشته باشند. بعضاً دوستان میآمدند درحالیکه بلیتی نخریده بودند. فکر میکنم این افراد نمیتوانند خود را هوادار باشگاه بدانند.
بلیت فروشی دیدارهای هفته آتی هم مشکلات خود را خواهد داشت
مدیریت مجموعه ورزشی آزادی در بخش دیگری از گفتوگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نمیتوانیم مدعی شویم در هفتههای آتی لیگ برتر، مشکلی به لحاظ بلیتفروشی و ورود تماشاگران پیش نمیآید، گفت: قطعاً همچنان خواهند بود افرادی که فکر میکنند میتوانند با شیوه قبل، به ورزشگاه بیایند اما بهتر است آنها طوری عمل کنند که شرمندهشان نشویم و نخواهیم مانع از ورودشان شویم.
بلیت فروشی سرخابی ها با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است
سیف همچنین با تاکید بر اینکه بلیتفروشی دیدارهای دو تیم پرسپولیس و استقلال در مجموعه ورزشی آزادی برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام میشود، یادآور شد که ۲۵، ۱۵ و ۱۰ هزار تومان قیمت تعیین شده برای این بلیتها است.
سهم سرخابی ها از بلیت فروشی چقدر است؟
مدیریت مجموعه ورزشی آزادی در رابطه با سهم شرکت توسعه و هر یک از دو تیم پرسپولیس و استقلال از بلیتفروشی گفت: در این مورد قراردادی باید تنظیم شود که فکر میکنم تا پایان هفته نهایی خواهد شد البته قراردادها در حوزه کاری من و ورزشگاه آزادی نیست بلکه این قراردادها در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و بر اساس تعامل با مدیریت دو باشگاه منعقد میشود.
شفافیت سیستم جدید بلیت فروشی بیشتر از گذشته است
«آیا ورزشگاه آزادی هم از بلیت فروشی سهمی دارد؟»، سیف در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: اینکه ما زمین را به دو تیم پرسپولیس و استقلال اجاره میدهیم، خود اتفاق خوبی است ضمن اینکه درآمد حاصل از بلیتفروشی و منابع آن در گردش اداری قرار نمیگیرد و با سازوکارهای جدید، به بهسازی مجموعه کمک میکند. آنچه مسلم است سیستم بلیتفروشی جدید قطعاً و یقیناً خیلی بیشتر از گذشته، منابع دو باشگاه را تأمین میکند چون شفافسازی لازم وجود دارد و اینکه تعداد نفراتی که بلیت خریداری کردهاند، همراه با مشخصات آنها موجود است.
مهیا شدن شرایط رزو بلیت تا پایان فصل
وی در مورد زمان بلیتفروشی برای دیدارهای آتی لیگ برتر گفت: برای دیدار هفته دوم، حداقل ۷۲ ساعت قبل از بازی، سامانه فروش بلیت باز میشود اما به دنبال این هستیم شرایط مهیا شود که یک فرد بتواند تا آخر فصل، بلیتهای خود را خریداری کرده و صندلیاش را در استادیوم رزرو کند ضمن اینکه برای دیدارهایی مثل دربی، قاعدتاً شرایط خیلی متفاوت خواهد شد چرا که شاهد حضور تماشاگران بیشتری خواهیم بود.
مهیا شدن شرایط برای ورود بانوان به آزادی
قدرت الله سیف در پایان و در رابطه با حضور بانوان در دیدار ۱۷ مهرماه ایران و کامبوج و اینکه زیرساختهای لازم برای این ورود مهیا شده است، خاطرنشان کرد: ما در ورزشگاه آزادی مجری کار هستیم، اگر سیاستی اعلام کنند، بر اساس آن عمل خواهیم کرد. الان هم میگویم اگر قرار بر ورود بانوان باشد، میتوانیم آمادهسازی لازم را داشته باشیم. در واقع مشکلی از نظر فراهم شدن شرایط نداریم و مقدمات آماده است.
ارسال نظر