۸۲۵۶۷۴
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

آقایان این ماییم که باختیم، نه کی‌روش

تیم ملی ایران شب گذشته مقابل ژاپن شکست خورد و از جام ملت‌ها حذف شد.

خبرآنلاین: باختیم. این یک پایان بود برای یک مسیر پر تنش. سرانجام روزی می رسید . لحظه سوت پایان بازی با ژاپن ، لحظه ای بود که همه رسیده‌بودیم ته خط. کی‌روش، یک سبک فوتبالی، منتقدان و مدافعانش. جنگ باید جایی مغلوبه می‌شد و این درست همان نقطه بود.

دیگر نه خبری از حماسه بود نه دو قطب مخالفی. اینجا همان نقطه‌ای بود که انتظارش کشیده می‌شد.درست نقطه پایان خط.

می‌توانست این اتفاق سه روز بعدتر بیفتد . جایی که ما به فینال می‌رسیدیم و آرزو و حسرت ۴۳ ساله‌مان هم برآورده میشد . شاید این جماعت روی سکوها یا پای تلویزیون‌ها کمی با شادی و با حس غرور بیشتر به خانه‌های‌شان بر می‌گشتند باز راند دیگری از مبارزه با مشکلات اقتصادی برای شان آغاز می‌شد اما انگار باز سهم‌شان از فوتبال یک تلخ بی پایان بود.

کی‌روش در پایان این مسیر ۸ساله از «مسیرمن» گفت. از پایان قصه.

حتی این گفته‌ها هم تکراری بودند. اینکه میراث تیم زمین چمن خوبی‌ست که به جا مانده، مجموعه تمرینی عالی پک و نسلی از بازیکنان قابل ستایش.

همه این حرف‌هایی که این قدر کی‌روش به زبان آورده که خودش می‌داند حالا دیگر کسی بعد این باخت تلخ مایل به شنیدنش نیست.

در سوی مقابل وقت بره کشان است. بره کشان منتقدانش . خبرنگاران پر شماری که مدت‌ها برای این لحظه ، لحظه‌ها را می‌شمردن و چه هیجان‌انگیز پاس گل گرفته بودند از کی‌روش.

از او خواستند عذرخواهی کند و سرمربی جواب داد مسئولیت فنی باخت را می‌پذیرد. ۸ سال کنار این تیم برای مردم جنگیده و از مردم تشکر کرد. نگفت ببخشید اما گفت مسئولیت شکست با اوست و عواقبش را هم پذیرفته که می‌گوید:«اینجا ته خط است»

آنها که اما شادی ته چهره‌های‌شان موج می‌زد ، فقط دوست داشتند بشنوند ببخشید.

همان جماعتی که ندیده شادی دستیار کی‌روش در فینال لیگ قهرمانان آسیا را پیراهن عثمان کردند، حالا شاد بودند و راستش گفتن اینکه چرا باید شاد باشند؟ کمی نامردی‌ست. آنها خود را در مقام انقلابیونی می‌دیدند که یک دیکتاتور را سرنگون کردند و این زمین خوردن باعث مباهات‌شان بود، انگار نه انگار که کی‌روش نیفتاده. فوتبال ایران افتاده. کشتی ما به گل نشسته و غرق شده.

کی روش، خوب یا بد، دارای دستاورد یا پوچ، هرچه بوده در این بازی دو قطبی رلش را بازی کرده و حالا خودش می گوید این پایان قصه است.

هر طور چرتکه بیاندازد البته بدهکار هم نمی شود. برای همه چیزهایی که خودش گفته، همه پاداش‌هایی که هوادارانش از صعودهایش جمع زدند و حدود دو برابر مجموع دستمزدهایش می‌شود و همه فرصت‌هایی که برای بالیدن به تیم‌ملی در اختیار مقامات عالی و مسئولان دولتی داده است.

او دیشب به ته خط رسید و یحتمل جایی دیگر کارش را از سر می‌گیرد تا در آستانه ۷۰ سالگی، شاید درنهایت یک جام جهانی دیگر را هم تجربه کند و بعد بازنشسته شود.

اما حاصل فوتبال ما از این همه دعوای ۶ ماهه پایانی چه بوده؟ اشک های جماعت روی سکوها. نسلی که سوخت و نتوانست ترسش برای رسیدن به فینال را بریزد. دعواهای حیدری نعمتی که از همین امروز برای کرسی‌های فدراسیون فوتبال به راه می‌افتد و تیم ملی‌مان مه باز به اما و اگر می افتد.

این واقعیت ماجراست. این ما بودیم که باختیم. مزرعه ما سوخت. مزرعه ای که برایش زیاد هزینه کردیم. خوب هم محصول می‌داد اما خودمان سوزاندیمش. در دو طرف این دعوا، همه ما.

چه آنها که شادند و چه آنها که غمگین. همه با هم باختیم. باختیم و باخت هیچ دستاوردی برای‌مان ندارد که نه درسی می‌گیریم و نه اصلاح می‌شویم برای آینده. باز افتادیم به دور باطل همه حسرت‌های ۴ سال به ۴ سال‌مان و نسلی که همچنان ملی‌پوش می‌مانند اما حالا مهر بازنده روی پیشانی‌شان حک شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه لنگی مشه رجب

      • بدون نام

        بر کیسه کشا ننگ جهان باد

    • س

      مشکل اساسی این است که ما با توهم به فوتبالمان نگاه میکنیم . جایگاه واقعی فوتبال در آسیا همین است که حداکثر جز چهارتا باشیم.و چون سهمیه آسیا برای جام جهانی زیاد است خوب طبیعتا آنجا هم حضور داریم . همین .توقع بیشتر کاذب و توهم زاست

      پاسخ ها

      • !

        سهمیه برای جام جهانی زیاد نبود ما دو دوره مقتدرانه تو جام جهانی بازی کردیم و تحسین همه دنیا الا حسودان و دشمنان داخلی رو برانگیختیم

    • محمد

      چی میگی واقعا درک فوتبال باید داشته باشه هر مربی که برای ایران میاد کیروش یه مربی ترسو بود که فقط می خواست نبازه وفوتبال تهاجمی از یادش رفته بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوبی

    • بدون نام

      خواهشا کاری به پیراهن عثمان نداشته باش،باختید دیگه،این کلمه نام غریب برای ایرانیان نیست،باخت

    • یاحسینی

      اقای کیروش این هشت سال چه تا ثیر به فوتبال ایران گذاشته .فقط دفاع دفاع دفاع چوبش خورد.

    • دسته سومیها

      به نظرم خوب بازی کردیم سه تا خوردیم باید مثل بعضیا توی اون ورزشگاه شیش تایی میشدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • javad persian

      نمیدونم چجوری جلوی اشکهای خودم رو بگیرم
      واقعا دلم برای این تیم ملی سوخت
      چون لیاقت قهرمانی داشت شخصیت بزرگی داشت ولی نمی دونم چرا یهو همه چیز آوار شد روی سرمون.
      واقعا از ماست که بر ماست

    • ارتش سرخ

      و بالاخره شب موعود فرا. رسید
      کیروش جان هر سرازیری یه سربالاییم داره

    • محمود

      چرا فکر می کنید فوتبال ما ضرر کرد جلو ضرر را از هر کجا بگیری به نفع در جام جهانی در مقابل بازی زیبای مراکش با یه گل بخودی برنده شدیم در مقابل اسپانیا و پرتقال جلو دروازه اتوبوس پارک کردیم در عوض بازی زیبای ژاپن را بیاد بیاورید فقط به به و چه چه گفتیم سه تا تیم درجه سه آسیایی را بردیم همه سرمست شدیم. و بیاد بیاریم بازی اخیرپرسپولیس را در مقابل تا دندان مسلح ژاپنی پرسپولیس هم باخت ولی به دلیل زحمات بازیکنا انقدر ناراحت کننده نبود که دیشب یکتعداد بی جنبه مانند سردار یک ملت را به سخره گرفتند چون کسی هیچ موقع در مقابل کیروش نیستاد الان هم با گردن کلفتی همیشگیش میگه تو باید معذرت بخوای. بهتره بره انشاالله شرش کم.

    • نایب

      خبر انلاین
      دیگه کیروش نیست که ازش حمایت کنی .
      پس نخور

    • y......z

      اقای نسبتا محترم ما تو این دوره از جام ملت ها واقعا چه تیمایی بردیم و به کی باختیم بعد ۸ سال نتیجه باخت بود برا کیروش نه برا هوادار بی تقصیر و برا فدراسیون جاه طلب که فقط به فکر صندلی هستن.باخت بزرگ برا دولتمون هست که مدیران نابکار میاره سر کار ......

    • بدون نام

      برترینها ،در شش ماه گذشته از دعواهای حیدری نعمتی کم تیتر نزدی

    • بدون نام

      کی روش میلیاردها پول گرفت و بدون عذر خواهی رفت پس حتما ما بازنده هستیم یادمون باشه همین هفته پیش مارچلو لیپی بعد از باخت از مردم چین عذرخواهی کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضیها احمق وزست روشن فکری میگیرن ۴۶سال به فینال اسیانرسیدیم وبعد۱۶سال جزو۴تاشدیم اوناهم تقصیرکیروش بزرگ بود نخیروزیربی لیاقت میگه پول نداریم بازی تدارکاتی بزاریم ایتالیا۳میلیاردخواست گفتن بروباازبکستان ونوزولا فلسطین بازی کن دستهای پشت پرده وزیراومدروی پرده وگفت قهرمان هم بشین بازتمدیدنمیش ازماست برماست پول بودجه دارن خرج۲۰ملیون افغانی خارجی کنن بودجه بالا۲۰۰سال منلکت ومردم ولی ایران وایرانی ارزش۳میلیاردونداربه خودمون باختیم چی کاشتیم چی برداشت کنیم

    • بدون نام

      لعنت بر دلال موزامبیکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آغا تا این دلال پارتی بازی باشه فوتبال ایران همینه ولله بازیکنان خوبی داریم ولی نمیزارن بازی کنن یا به لیگها بیاند پس بزاری با درد خودمان بمیریم

    • ایرانی ام

      قطعا هیچ کس از باخت ایران شاد نیست

    • بدون نام

      اقایون بسه دیگه باید فکرفردا بود امروزگذشته دیگه شش هفت ماهه خودش همه روبه هم ریخته بود فکرکنم تا شش هفت ماه دیگه حامیاش همین جوروادامه میدن ول کنیددیگه

    • بدون نام

      ما وقتی باختیم که کیروش رو عقل کل دونستیم

    • ایرانی

      نوبسنده نسبتا محترم . خفه

    • رضا

      پسرکو ندارد نشان از پدر...نتونستیم جلوی کیروش روبگیریم واون به زمین و زمان شاکی بود وهمیشه اعتراض می کرد.بچه های تیم ملی هم مثل اون شده بودن وفک می کردن به همه چی میشه اعتراض کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج