۸۲۴۷۷۱
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

برای آزمون که باید به درخشش فکر کند، نه انتقام

چهار سال پیش بود که سردار آزمون ۲۰ ساله در جام ملت‌های آسیای استرالیا درخشید و برخی از ظهور مهاجمی طراز اول در فوتبال ایران خبر دادند.

فرهیختگان: چهار سال پیش بود که سردار آزمون ۲۰ ساله در جام ملت‌های آسیای استرالیا درخشید و برخی از ظهور مهاجمی طراز اول در فوتبال ایران خبر دادند. چهار سال از آن روزها گذشته و آمارها می‌گویند آزمون از بهترین‌ها بوده است. ۴۵ بازی ملی و ۲۸ گل، بدون اینکه حتی یکی از این گل‌ها از روی ضربه پنالتی بوده باشد، آمار درخشانی است. سردار این سال‌ها آشکارا به مهاجم بهتری بدل شده و حالا خیال‌مان را کمابیش از داشتن مهاجمی کاربلد راحت کرده است.

همه ویژگی‌های یک مهاجم خوب

با وجود فیزیک نه‌چندان قوی، سردار عموما برنده نبردهای فیزیکی است؛ پرش‌های بلندی دارد و ضربات سر اول را خوب می‌زند. در این سال‌ها که تیم ایران تحت هدایت کی‌روش، با تعداد نفرات کمتری در حملات بازی می‌کرد، حضور بازیکنی مثل سردار بود که امکان انجام چنین شکلی از بازی را می‌داد. زدن ضربات سر اول، درگیری‌های مکرر با مدافعان حریف و توان نگه‌داشتن توپ و سپس گردش آن در عرض زمین، همگی از آزمون مهاجمی ساخته بود غیرقابل جایگزین.

کافی است به کیفیت بازی او مقابل چین نگاه دوباره‌ای داشته باشیم، پیگیری وحشتناک تمام توپ‌ها و تبدیل آنها به موقعیت‌های گل. سردار همه ویژگی‌های یک مهاجم مدرن را دارد: پا به توپ، تکنیک مناسب، تاثیرگذاری روی هوا و مهم‌تر پیش‌بردن نوعی بازی تک‌نفره بین مدافعان که به تیم خیلی کمک می‌کند. غیر از اینها از یک مهاجم چه می‌خواهیم. او تاکتیک‌پذیر است و حتی در جام‌جهانی که از عملکردش انتقاد می‌شد، توانست خواسته‌های کی‌روش را تا حد زیادی اجرایی کند.

سردار و حواشی‌اش

با این حال این سال‌های درخشش، سال‌های حواشی هم بوده است. سال‌های چالش‌هایی که سردار با برخی هواداران فوتبال به ویژه در فضای مجازی داشته است، تا بدانجا که پس از جام‌جهانی، در تصمیمی شتاب‌زده اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی کرده است. منصفانه اگر نگاه کنیم، هر دو سمت ماجرا جاهایی کارهایی کرده‌اند که نمی‌بایست. برخی هواداران فوتبال، بدون لحاظ‌کردن آنچه در تیم ملی گذشته بود، بدون درنظر گرفتن وظایفی که سردار در جام‌جهانی داشت، او را آماج سخت‌ترین انتقادها و البته گاه بی‌ادبی‌هایی قرار دادند.

کاری که احتمالا نشانی در هیچ‌جا ندارد. درمقابل سردار هم کمی جوانی و گاه خامی‌اش را بیش از حد طول داده است. او حالا بازیکنی باتجربه است؛ نزدیک به ۵۰ بازی ملی و سابقه چندسال بازی در اروپا را دارد. اگرچه شاید هوادار فوتبال در ایران گاهی از مسیر درست خارج می‌شود، اما سردار هم یک‌جایی باید با آرامش بیشتری به بازی بپردازد و از واکنش نشان دادن به انتقادها و انتقام گرفتن از منتقدانش بپرهیزد. حالا او و هواداران فوتبال بیش از هر زمان دیگری به هم نیازمندند.

وقت پرواز است

این سال‌ها دائم اخباری منتشر می‌شد درباره پیوستن آزمون به لیگ‌های معتبر اروپایی. سردار در روسیه دوران پرفراز و نشیبی را پشت‌سرگذاشت و اما یک عامل که همواره مانع از انتقال او می‌شد، خواسته‌های روبین کازان بود. حالا گویا همه چیز برای انتقال سردار آماده است.

خیلی از کارشناسان با تحلیل بازی‌های ایران، آزمون را بازیکنی غیرقابل جایگزین معرفی کرده و نشان داده‌اند که حضورش در تیم ملی تا چه حد اهمیت دارد. از سوی دیگر قرارداد او با باشگاهش رو به پایان است، امری که خواسته‌های روبین کازان را کاهش می‌دهد. تداوم درخشش سردار در جام ملت‌ها احتمالا به معنای بازشدن درهای لیگ‌های بزرگ به روی او خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا بعضی دوستان بهشون بر میخوره؟خوب فحش دادن همیشه اینطور نیست که شما فحش بدین و طرف مقابل بشینه نگاتون کنه...جواب فخشارو میدن ...به خود علی دایی بدترین فحشارو میدادین فقط اون زمان دنیای مجازی نبود و دایی جواب اونارو تو شادی های بعد گلش نشون میداد..

    • AMARATTTT

      اخه دلمان برای مدافعان و هافبک ها میسوزد توپ را با زحمت به او می رسانند و او دروازه خالی را به اوت میزند.
      حال خوشبختانه طارمی نیست اعصاب تماشاچیان راحت تر است.

    • بدون نام

      بی تربیتی و بی احترامی به ملت ایران رو خیلی خوب از مربیش یاد گرفته

    • بدون نام

      امان از حسودان
      بهتر از سردار پیدا نمیشه
      سردار دوستت داریم

      پاسخ ها

      • AMRIKAAAA

        تو حتما پیش دکتر برو در وضعیت نگران کننده ای هستی.

    • ابی

      ماایرانیا فقط بلدیم فحش بدیم درعمل چیزی نداریم..مگه به مسی توهین نکردن...مگه به کافوتوی قرعه کشی جام جهانی توهین نکردن وووووو...سردار سروروسالاره...زنده بادسردار..‌..زنده بادگنبد..‌زنده بادترکمن صحرا..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج