adexo3
۷۷۰۹۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

در توصیف اسپانیای مقتدرِ انریکه؛ خون و تفکر

اسپانیا پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ بی‌نهایت جذاب شده است؛ تیمی که درخانه انگلیس پیروز می‌شود و سپس نایب‌قهرمان دنیا را گلباران می‌کند.

وبسایت نود: اسپانیا پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ بی‌نهایت جذاب شده است؛ تیمی که درخانه انگلیس پیروز می‌شود و سپس نایب‌قهرمان دنیا را گلباران می‌کند.

پس ازاین میزان تحول آن هم به فاصله کم‌تراز ۳ ماه،می‌توان بااطمینان بیش‌تری، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا راعامل حذف کشورش درمرحله یک‌هشتم‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ دانست!

اسپانیای قدرتمند باحکم عجیب او درفاصله ۴۸ ساعت مانده به بازی باپرتغال، لوپتگی راازدست داد و هیروی بی‌تجربه درعرصه مربیگری به شکل ناخواسته به قصدپیاده کردن تفکرات خودش، تفکرات نهادینه شده وآماده بروزتیم ملی اسپانیا را از بین برد.نتیجه این اتفاق کسب تنها یک برد پر زحمت مقابل ایران وحذف درمرحله یک‌هشتم‌نهایی برای تیمی بود که همراه برزیل، مدعی جدی قهرمانی به حساب می‌آمد.

در توصیف اسپانیای مقتدرِ انریکه؛ خون و تفکر

مطابق انتظارهیرو،مربی موقت تیم درجام‌جهانی (!) بود و پس ازاو با یک انتخاب درست، دست نیاز به سوی لوئیس انریکه،عامل دومین سه‌گانه تاریخ بارسلونا دراز شد. مرد اهل خیخون هم خیلی خوب با تنها چند تغییر و اضافه کردن چند بازیکن جوان،لاروخا را احیا کرد.

ماجرای جذاب

هرچند به شکل طبیعی ترکیب یک تیم دربازی دوستانه با آنچه مربی‌اش دریک بازی رسمی به میدان می‌فرستد تفاوت دارد اما با مقایسه ترکیب ونوع بازی اسپانیا دربازی منجربه حذف مقابل روسیه درجام‌جهانی با ۲ بازی اخیر، سرنخی ازتحول اسپانیا به دست می‌آوریم.

درخط دفاعی به جای پیکه وآلبا، گایا و کارواخال به تیم اضافه شدند.سائول، بوسکتس وسبایوس درخط میانی اسپانیا، کمربند متوازن ودلربایی ساخته‌اند. سبایوس چه دررئال لوپتگی و چه در اسپانیای انریکه بیش‌تر مورد توجه قرارگرفته والبته با بازی‌های خوبش مزد این اعتماد را داد.

در خط حمله جوانانی مانند رودریگو جای سیلوای این اواخر پرحاشیه و کاستا را گرفتند و تیم آن قدر ثروت تهاجمی دارد که ایسکو هم گاهی محک زده می‌شود تا در صورت افت نیمکت‌نشین شود. هر چند در بازی با کرواسی کنار رودریگوی گلزن و آسنسیوی همیشه خوب، مثلث تهاجمی قدرتمندی را تشکیل داد؛ مثلثی که از پشت سر با خلاقیت سائول تغذیه می‌شد.

حربه انریکه

در این بین سرمربی جدید اسپانیا همان طور که در بارسلونا و رم نشان داده بود، به آزادی عمل بازیکنانش بیش از خط‌کشی‌های پستی اعتقاد دارد و همین عامل در دیده شدن بیش‌تر امثال سبایوس و رودریگو نقش مهمی دارد. با دست فرمان فعلی انریکه، برای هواداران قدیمی تیم ملی اسپانیا، تصویر نوستالژی در قاب قدرتنمایی، نمایی زیبا می‌سازد.

۲۴ سال قبل بخشی از خون بینی شکسته شده انریکه روی طرحی از همین پیراهن اسپانیا ریخته شد و حالا با گذشت نزدیک به ربع قرن از آن اتفاق دقایق پایانی بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی ۱۹۹۴ بین ایتالیا و اسپانیا، تفکرات آن جوان بینی شکسته بعدازظهر آمریکا روی این پیراهن جاری می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج