۷۷۰۲۲۴
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

حذف برانکو چه دردی دوا می‌کند؟

می‌توانیم سرمربی پرسپولیس را مثال بزنیم اما باور نخواهیم کرد که کسی به یاد نیاورد این تیم پیش از برانکو چه حال و روزی داشت و امروز کجا ایستاده.

ایران ورزشی: می‌توانیم سرمربی پرسپولیس را مثال بزنیم اما باور نخواهیم کرد که کسی به یاد نیاورد این تیم پیش از برانکو چه حال و روزی داشت و امروز کجا ایستاده. البته راه دیگری هم پیش‌رویمان هست. اینکه با پیشنهاد حذف بازیکنان و مربیان خارجی‌ از فوتبال ایران همراه شویم و دلخوش باشیم به اینکه پرسپولیس از دویدن دنبال دلار فارغ شده اما آیا برانکو یا هر مربی و بازیکن خارجی دیگری که قرار باشد ایران را ترک ‌کند، از مطالباتش هم می‌گذرد؟

تضمینی هست که آنها بروند و هیچکدام برای گرفتن پول‌شان دست به دامان فیفا نشوند؟ کدام مربی است که در قواره برانکو باشد و با رقمی کمتر از قرارداد او روی نیمکت این پرسپولیس محروم و بی‌پول و بدقول بنشیند و به پول نگرفتن و بازیکن نداشتنش اعتراض نکند؟

کم لطمه نخورده‌ایم که حالا تیشه به دست، بیفتیم به جان ریشه‌هایمان. ایراد بزرگ ما اما این است که درس نمی‌گیریم از اشتباه‌ها و اتفاق‌ها. مثلا همین بالا و پایین شدن‌های قیمت ارز که چیزی نمانده ورزش ایران را از پا بیندازد. سفرهای خارجی تیم‌های ورزشی ایران مگر هزینه و دردسر کم دارد؟ یا ما بدهی‌های باشگاه‌های فوتبال‌ را فراموش کرده‌ایم که اینقدر زود رسیدیم به خط پایان؟

یک روز از بی‌جانشینی برانکو ایوانکوویچ در روزهای بعد از خودش نوشتیم و امروز زمزمه‌هایی می‌شنویم که رفتن او از فوتبال ایران را حکایت می‌کنند. خط پایان، همین‌جاست. جایی که به جای پیدا کردن راهکار، نوسان‌های بازار را بهانه کرده و به این فکر می‌کنیم که مثلا اگر برانکو نباشد، باشگاه پرسپولیس دردسری به نام خرید ارز نخواهد داشت.

آنهم درست موقعی که مدیرعامل این باشگاه به قول خودش حاضر است تخلف کند و ارز را به قیمت روز بازار بخرد اما اجازه ندهد پرسپولیس بیش از این به‌خاطر بی‌پولی خفت بکشد.

جالب است که دست و پا زدن‌های مدیران پرسپولیس و استقلال و حتی فدراسیون را به خاطر این باشگاه‌های بدهکار می‌بینیم اما لحظه‌ای به این فکر نمی‌کنیم که بعد از برانکو و شفر و کی‌روش چه بر سر فوتبال‌مان می‌آید. آنهایی که دم‌دستی‌ترین پیشنهادشان برای رفع مشکلات ارزی کنار گذاشتن خارجی‌هاست، هیچ فکر کرده‌اند که فوتبال ایران با آنها چقدر سود می‌کند و بدون آنها چقدر؟

می‌توانیم دوباره سرمربی پرسپولیس را مثال بزنیم اما باور نخواهیم کرد که کسی به یاد نیاورد این تیم پیش از برانکو چه حال و روزی داشت و امروز کجا ایستاده. البته راه دیگری هم پیش‌رویمان است. اینکه با پیشنهاد حذف خارجی‌ها همراه شویم و دلخوش باشیم به اینکه پرسپولیس از دویدن دنبال دلار فارغ شده اما آیا برانکو یا هر مربی و بازیکن خارجی دیگری که قرار باشد ایران را ترک ‌کند، از مطالباتش هم می‌گذرد؟

تضمینی هست که آنها بروند و هیچکدام برای گرفتن پول‌شان دست به دامان فیفا نشوند؟ کدام مربی است که در قواره برانکو باشد و با رقمی کمتر از قرارداد او روی نیمکت این پرسپولیس محروم و بی‌پول و بدقول بنشیند و به پول نگرفتن و بازیکن نداشتنش اعتراض نکند؟

گذشتن از برانکو و امثال او نه چاره‌ای برای دردهای کهنه فوتبال و ورزش ایران است و نه پرسپولیس چنین خواسته‌ای دارد اما کم نیستند آنهایی که برای راندن بهترین مربی دو دهه اخیر پرسپولیس، دنبال سبقت گرفتن از یکدیگرند و شاید حتی یک بار هم از خودشان نپرسیده‌اند که فوتبال ایران یا باشگاه پرسپولیس از نبود مرد کروات، چقدر سود خواهند کرد. گیریم که به لحاظ مالی سود کنند، آیا در فوتبال هم به همان اندازه پیشرفت خواهند کرد؟

دشمنان برانکو که دوباره پای قرارداد ۸۰۰ هزار دلاری او (که حتی یک دلار از آن هنوز پرداخت نشده) را وسط کشیده‌ و می‌گویند باشگاه از حفظ مربی گران‌قیمتش عاجز است، آیا جانشین شایسته‌ای هم برای او سراغ دارند؟

یکی که به قول معروف بلد باشد از چوب، بازیکن بسازد و با دانش و اندیشه‌‌اش نه فقط تیم، بلکه باشگاه پرسپولیس را هم به سوی پیشرفت و موفقیت سوق بدهد؟ پرسش مهم‌تر شاید این باشد که چه کسی یا کسانی نبودن برانکو ایوانکوویچ را می‌خواهند و با چه استدلالی؟

آیا این حذف کردن‌های اشتباه همان راهکار تکراری و ناکارآمدی نیست که حرفه‌ای شدن‌ فوتبال ایران را سال‌ها عقب انداخته که دوباره ناآگاهانه و شاید هم مغرضانه در آن گرفتار شده‌ایم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • کیروشی پور

      دلال موزامبیکی سود بیشتری گیرش میاد

    • بدون نام

      اینجا ایران است و مدیران نالایق
      کاش از کشورهای عربی درس میگرفتن
      ۴۰ساله هر تصمینی میگیرن نتیجه ش وارون هست
      کاش ارگانی بود که مینشستن و شور میکردن هر تصمیمی که مدیران میگرفتن برعکسشو عمل میکردن

    • بدون نام

      اینها فکر جیب خودشون و ژنهای کثیفشون هستن فقط

    • بدون نام

      اینها فکر جیب خودشون و ژنهای کثیفشون هستن فقط

    • ایرانی.

      هیچوفت به نوشته هاومقالات ایران ورزشی توجه نکنید.ایناهمش شایعات ودرست کردن حاشیه توسط همین روزنامه ی منافقه.اصلابحث کنارگذاشتن برانکومطرح نبوده ونیست.این حاشیه سازداره همه چیوبهم میریزه هرکس حتی تیترهای این روزنامه روتوسایتهای خبری مث همین برترینها.و.... بخونه به سادگی متوجه دشمنی دیرینه ی ایران ورزشی باپرسپولیس میشه.

    • بدون نام

      کسی بخواد با برانکو در بیفته باید خودشو با 40میلیون پرسپولیسی درگیر کنه ما هوادار

    • بدون نام

      لعنت بر نادانی

    • بدون نام

      کریم باقری بهترین جانشین برای برانکو، ضمن اینکه فکر خوبی هم هست چون بازیکن ها و مربی های خودمون چیزی کمتر از خارجی ها ندارن البته اگه دست از اجنبی پرستیمون برداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج