۷۶۸۲۲۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

از رونالدو تا آنچلوتی؛

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

 بازی های دور گروهی این فصل، فرصت زیادی برای خاطره بازی به فوتبال دوستان می‌دهد.

وبسایت نود: به نقل از اسکواکا، قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ پنجشنبه گذشته در موناکو انجام شد و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات رقبای خود را شناختند. بعد از قرعه کشی مشخص شد که برخی مربیان و بازیکنان در دور گروهی باید با تیم های سابق خود مواجه شوند. در ادامه به ۸ نمونه از این بازگشت های هیجان انگیز می‌پردازیم:

کریستیانو رونالدو (یوونتوس در مقابل منچستریونایتد)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

۲۹۲ بازی، ۱۱۸ گل، ۹ جام، یک توپ طلا و یک جایزه پوشکاش، کارنامه ۶ ساله حضور رونالدو در منچستریونایتد بود. شاید رونالدو در رئال تبدیل به یک گلزن تمام عیار شد، اما این منچستر فرگوسن بود که CR۷ را به سطح اول فوتبال دنیا معرفی کرد.

جدایی او از رئال مادرید بعد از ۹ فصل، موجب شد برخی هواداران منتظر بازگشت او به برنابئو در مرحله حذفی لیگ قهرمانان باشند اما او در مرحله گروهی، قرار است به اولدترافوردی بازگردد که ۶ سال در آن خاطره سازی کرد. رونالدو یک بار دیگر در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۳-۲۰۱۲ با پیراهن رئال در مقابل یونایتد قرار گرفته بود و در هر دو بازی دروازه تیم سابقش را باز کرده بود. این بازی البته تقابل رونالدو با ژوزه مورینیو، سرمربی سابقش در رئال مادرید نیز خواهد بود.

پل پوگبا (منچستریونایتد در مقابل یوونتوس)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

اگر از تقابل رونالدو-یونایتد راضی نیستید، این بازی یک تقابل دیگر هم در خود دارد. پوگبای نوجوان در سال ۲۰۱۲ برای یافتن فرصت بازی بیشتر منچستر را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. ۴ سال، ۱۷۸ بازی، ۴ سری آ و ۲ کوپا ایتالیا و البته تبدیل به یکی از برترین هافبک های میانی جهان، همه دستاوردهای پوگبا در تورین بود.

دستاورد هایی که یونایتد را وادار کرد برای بازگرداندن وی در سال ۲۰۱۶، ۱۰۵ میلیون یورو بپردازد و رکورد نقل و انتقالات جهان را بشکند. زندگی در منچستر در این سال ها برای پوگبا دشوار بوده و او مشتاق بازگشت به تورین برای تجدید خاطرات خوش گذشته است.

ادینسون کاوانی (پی اس جی در مقابل ناپولی)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

مثلث مقدس ناپولی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ را به یاد آورید. کاوانی، مارک همشیک و ازکوئیل لاوتزی اعضای تشکیل دهنده این خط آتش مخوف بودند و مهاجم اروگوئه ای در آن فصل رکورد فوق العاده ۳۳ گل در ۴۸ بازی را به ثبت رساند. زدن ۱۰۴ گل تنها در طول ۳ فصل، موجب شد پاریسن‌ژرمن در سال ۲۰۱۳ کاوانی را به پارک دو پرنس بکشاند.

آمار کاوانی در پاریس حتی بهتر هم شده است. (۱۷۰ گل در ۲۴۵ بازی) در طول ۵ سال گذشته، این برای نخستین باری است که کاوانی باید در مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. از آن دوران تاکنون چیزهای زیادی در سن پائولو تغییر کرده اما مارک همشیک هنوز آن جاست و انتظار کاوانی را می‌کشد.

توماس لمار (اتلتیکومادرید در مقابل موناکو)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

لمار در فصل ۱۷-۲۰۱۶ مهره ای کلیدی در راه قهرمانی موناکو در لیگ یک بود. در طول یک سال گذشته شرایط به شکلی پیش رفت که انتظار داشته باشیم لیگ برتر و یکی از باشگاه های آرسنال یا لیورپول مقصد حتمی لمار باشد اما او در نهایت به اتلتیکو مادرید پیوست. لمار حالا به لطف قرعه لیگ قهرمانان خیلی زود با همبازیان سابقش روبه رو خواهد شد .

رادامل فالکائو (موناکو در برابر اتلتیکو مادرید)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

قرعه اتلتیکو مادرید در برابر موناکو، موجب رویارویی یکی از مهاجمان سابق روخی بلانکوس با این تیم خواهد شد. فالکائوی کلمبیایی یکی از انبوه مهاجمانی است که در پیراهن اتلتی به یک گلزن بالفطره تبدیل شدند. او در سال ۲۰۱۱ از پورتو به اتلتیکو مادرید پیوست و در طول دو فصل، آمار شگفت انگیز ۷۰ گل در ۹۱ بازی را از خود به ثبت رساند.

فالکائو در جریان فتح لیگ اروپای ۲۰۱۲ و کوپا دل ری ۲۰۱۳، نقشی کلیدی برای شاگردان ال چولو بازی کرد. مصدومیت های متعدد، دوران بازی فالکائو بعد از اتلتی را تحت الشعاع قرار داده اما او کم کم به روزهای سابق بازمی‌گردد و قرار گرفتن در مقابل ذفاع منسجم اتلتی، آزمون خوبی برای نشان دادن قابلیت های کنونی وی خواهد بود.

فیلیپه کوتینیو (بارسلونا در مقابل اینترمیلان)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

احتمالا بسیاری کوتینیو را با دوران درخشان حضور در لیورپول به یاد می‌آورند اما شاید کمتر کسی به خاطر آورد که این اینتر میلان بود که کوتینیو را از واسکو دوگاما به فوتبال اروپا آورد. اینتر در سال ۲۰۰۸ کوتینیوی ۱۶ ساله را به خدمت گرفت اما به دلیل محدودیت های سنی، کوتینیو برای انجام اولین بازی اش تا دو سال بعد صبر کرد.

۲۸ بازی، ۳ گل، ۲ پاس گل و خلق ۲۵ موقعیت، آمار کوتینیو در سری آ با پیراهن نراتزوری بود. کوتینیو در یک نیم فصل به شکل قرضی به اسپانیول رفت و در ژانویه ۲۰۱۳ اینتر را برای همیشه ترک کرد و به لیورپول پیوست. او حالا به یکی از جذاب ترین هافبک های تهاجمی قاره اروپا است و قرار است برای اولین بار در مقابل نخستین تیم اروپایی اش قرار گیرد.

ژائو کانسلو (یوونتوس در مقابل والنسیا)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

یوونتوس در همین تابستان کانسلو را از والنسیا جذب کرد. البته او فصل قبل را به شکل قرضی در اینتر پشت سر گذاشت و آخرین بازی خود را برای خفاش ها در سال ۲۰۱۷ انجام داده بود. با احتساب یک فصل حضور قرضی از بنفیکا، کانسلو سه فصل کامل را در مستایا سپری کرد و در ۹۱ بازی برای والنسیا به میدان رفت. مدافع پرتغالی حال با انگیزه شکست تیم سابقش پای به مستایا خواهد گذاشت.

کارلو آنچلوتی (ناپولی در مقابل پاریسن‌ژرمن)

تقابل جذاب با تیم‌های سابق در لیگ قهرمانان اروپا

در آخرین روزهای سال ۲۰۱۱ میلادی روی نیمکت پی اس جی جای آنتوان کومبواره را گرفت تا به این تیم در راه تبدیل شدن به یکی از غول های اروپایی کمک کند. آنچلوتی البته در فصل اول چندان موفق نبود و تیم صدرنشین کومبواره را در نهایت به مقام دوم لیگ یک رساند اما در اولین فصل کاملش روی نیمکت پاریسی ها، اولین قهرمانی از ۴ قهرمانی متوالی این تیم در لیگ یک را کسب کرد.

آنچلوتی در پایان همان فصل پاریس را به مقصد مادرید ترک کرد. آنچلوتی حال قرار است با تیم جدید خود به پارک دو پرنس بازگردد. البته تقابل با تیم های سابق برای کارلتو اتفاق جدیدی نیست. او در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۳ هم با میلان در مقابل یوونتوس (یکی از تیم های سابقش) قرار گرفته بود.

البته به جز این ۸ تقابل، تقابل های دیگری نیز بین بازیکنان و تیم های سابقشان شکل خواهد گرفت از جمله تقابل آندریاس پریرا (منچستریونایتد در مقابل والنسیا)، جیسون دنایر (لیون در مقابل منچسترسیتی)، رناتو سانچز (بایرن مونیخ در مقابل بنفیکا)، رافینیا (بارسلونا در مقابل اینترمیلان)، بندیکت هوودس (لوکوموتیو مسکو در مقابل شالکه) و اولارنواجو کایوده (شاختار دونتسک در مقابل منچسترسیتی)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج