۷۴۹۲۷۸
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

بدهی قرن برای استقلال

رضا افتخاری که در ۲ سال مدیریتش بر باشگاه استقلال دایم مدیران سابق این باشگاه را به دلیل برجا گذاشتن بدهی به نقد می‌کشید و خود را ناجی اقتصادی باشگاه استقلال می‌دانست، اکنون به بزرگترین بدهکار تاریخ این باشگاه بدل شده است.

ایران ورزشی: رضا افتخاری که در ۲ سال مدیریتش بر باشگاه استقلال دایم مدیران سابق این باشگاه را به دلیل برجا گذاشتن بدهی به نقد می‌کشید و خود را ناجی اقتصادی باشگاه استقلال می‌دانست، اکنون به بزرگترین بدهکار تاریخ این باشگاه بدل شده است.

او در عرض ۲ سال مدیریتش بر باشگاه استقلال با اغلب بازیکنان کنونی و سابق این باشگاه تسویه حساب مالی نکرده و در این شرایط که پرونده‌های مالی بازیکنان قابل توجهی باز مانده از سمت خود استعفا داده و استعفایش هم مورد قبول تصمیم‌گیران قرار گرفته است. حال سرپرست آینده باشگاه استقلال باید با انبوهی از بدهی‌های بر جا مانده در دوران مدیریت رضا افتخاری چه کند؟

آیا فتحی هم به مانند افتخاری سیاست خصمانه‌ای علیه مدیران سابق در پیش می‌گیرد و تا روزی که بر مسند کار قرار دارد به دیونی که مدیران سابق برجا گذاشته‌اند اشاره می‌کند یا او برخلاف افتخاری بدون هوچی‌گری و در سکوت با طلبکاران تسویه می‌کند؟ آیا فتحی تاب و توان بیرون آمدن از این حجم از بدهی‌ها را دارد؟ آیا او می‌تواند باشگاه استقلال را که با مشکلات مالی گوناگون مواجه است، به لحاظ اقتصادی در شرایط مناسبی قرار دهد و از این بدهی‌ها بکاهد؟ فتحی با چالش بزرگی به نام بدهی‌های دوران مدیریت رضا افتخاری مواجه است. مبالغ هنگفت به جا مانده و پرداخت نشده در قرارداد بیشتر بازیکنان هست که نیازمند بودجه‌ای عظیم است. به این اسامی نگاه کنید؛

۱- بزرگترین طلبکار باشگاه استقلال بدون شک مگویان است. مدافعی که در کمال شگفتی بدون یک دقیقه بازی در ترکیب استقلال از این باشگاه دستمزد هم می‌گرفت. او همچنان از استقلال طلب دارد و اگر به اظهارات ادموند اختر استناد کنیم که در زمان دلار ۴ هزار تومان گفته بود این بازیکن مبلغ ۳ میلیارد تومان از استقلال طلب دارد به این نتیجه می‌رسیم که با دلار ۸ هزار تومان بازارسیاه اکنون طلب هرایر از استقلال به دو برابر رسیده است؛ یعنی ۶ میلیارد تومان!

۲- پروپژیچ هم در این قاب حضور چشمگیری دارد. بازیکنی که گفته می‌شود با استقلال ۲۰۰ هزار دلار قرارداد داشت. او دستمزد فصل اول حضورش در این باشگاه را به طور کامل دریافت نکرده و قرارداد فصل بعد را هم از باشگاه استقلال نگرفته است. در واقع باشگاه استقلال یک فصل کامل به علاوه باقیمانده دستمزدی که این بازیکن از فصل اول فعالیتش در باشگاه استقلال طلب داشت را به این بازیکن بدهکار است."

۳- بویان نایدنف دیگر خارجی جذب شده در زمان مدیریت افتخاری است که فصل هجدهم هم با استقلال قرارداد دارد. زمان حضور بویان در ترکیب استقلال به ۲۱۱ دقیقه می‌رسد. این بازیکن هرگز عملکرد مناسبی در استقلال نداشت و در عین حال که دستمزد فصل هفدهم خود را کامل دریافت نکرده، علاوه بر آن باید مبلغی را هم به‌عنوان فسخ قرارداد فصل آتی از استقلال بگیرد. البته اگر از طریق فیفا خواهان دریافت همه مطالباتش نباشد.

۴- مالیات ۶۰۰ میلیونی مامه تیام را هم باید در ردیف بدهی‌های دوران افتخاری به خارجی‌ها قرار داد. مالیات این مهاجم سنگالی هنوز پرداخت نشده و یکی از شروط او برای بازگشت به استقلال همین است. افتخاری بدون پرداخت مالیات تیام باشگاه استقلال را ترک کرد و رفت.

۵- از جباروف هم نباید غافل بود. شرط این بازیکن برای بازگشت به استقلال پرداخت ۱۸۰ هزار دلار است که فتحی نیز با آن موافقت نکرده تا بدهی به این بازیکن نیز در زمان مدیریت افتخاری ثبت شود.

۶- مصاحبه‌ای که هفته پیش جابر انصاری با ایران ورزشی داشت نشان داد که او نیز در زمره طلبکاران باشگاه استقلال است. جابر۷۰۰ میلیون تومان از باشگاه استقلال می‌خواهد. حتی باشگاه استقلال را تهدید به طرح شکایتش در فیفا کرده است.

۷- کاوه رضایی مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان از استقلال طلب دارد. این طلب زمانی گریبان استقلال را گرفت که افتخاری مدیرعامل استقلال بود. رضایی با وجود قراردادی که با استقلال داشت به تیم شارلروا رفت و استقلال هم قرانی از قبل این بازیکن درآمد به چنگ نیاورد.

۸- امید ابراهیمی در استقلال سابقه‌ای طولانی دارد. این بازیکن هم در شرایطی استقلال را ترک کرد که مبلغ یک میلیارد تومان طلبکار است. این عدد بارها در مصاحبه‌های ابراهیمی گفته شده.

۹- طلب ۳۰۰ میلیونی یعقوب کریمی گرچه چندان چشمگیر نیست اما در کنار این اعداد بزرگ می‌تواند بر مشکلات مدیران آتی بیفزاید. چرا افتخاری با یعقوب کریمی تسویه حساب نکرد؟

۱۰- طلب ۶۰۰ میلیونی روزبه چشمی که متعلق به ۲ سال پیش است در زمان مدیریت افتخاری رقم خورد.

۱۱- محسن کریمی ۱۰۰میلیون تومان از استقلال طلب دارد. این طلب در حالی ثبت شده که قرارداد او با استقلال چندان هم درشت نیست.

۱۲- سیدحسین حسینی ۵۰۰ میلیون تومان از استقلال طلب دارد. این طلب را هم مدیرعامل مستعفی روی دست مدیران استقلال گذاشت.

۱۳- افتخاری در مصاحبه‌اش پیرامون تمدید قرارداد وریا غفوری صراحتا گفته دستمزدش را ۲ برابر افزایش داده است. این اقدام در حالی انجام شده که وریا بارها گفته بود ۸۰ درصد از فصل قبل طلب دارد. حال آن ۸۰ درصد به علاوه دستمزد فصل بعد را با هم درآمیزید آن وقت به اعداد شگفت‌انگیزی می‌رسید.

۱۴- پژمان منتظری هم گرچه با استقلال قرارداد منعقد کرده اما پیش از توافق بارها گفته بود ۶۰ درصد از فصل قبل نگرفته.

۱۵- پرونده مالی جباری با استقلال هنوز باز است. این بازیکن هم مبالغ قابل توجهی از این باشگاه طلب دارد. شاید فتحی برای راضی کردن جباری ناچار به همکاری دوباره با او شود تا شاید شماره ۸ سابق آبی‌ها بخشی از طلبش را ببخشد.

۱۶- جدایی مجید حسینی از استقلال دلیل نمی‌شود که بدهی برجا مانده از دوران مدیریت افتخاری به این بازیکن از خاطر برود. شاید این بدهی فتحی را از حق رضایتنامه‌ای که حسینی باید بدهد، محروم کند و حسینی بدون پرداخت حق رضایتنامه از استقلال برود. البته اگر بدهی استقلال با حق رضایتنامه‌ای که برای او تعریف شده مبالغ نزدیک به هم باشد.

۱۷- بهنام برزای نیز از استقلال طلب دارد. البته رقم طلب او هنوز فاش نشده

تکمله: مجموع اعدادی که از این ارقام به دست می‌آید قابل توجه است. بخشی به ریال است و بخشی به دلار. این میزان بدهی در عرض دو سال مدیریت از سوی افتخاری بی‌شک بزرگترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود. افتخاری بی‌آنکه در آخرین مصاحبه‌اش بعد از استعفا درباره پرداخت نشدن حقوق بازیکنان توضیحی بدهد، رفت؛ چرا؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • تاج قهرمان اسیا

      استقلال رو نابودکردن دلخوشی برای ما هواداران دیگه باقی نمونده

    • پرویز

      نتیجه مدیرت دولتی همین است مگر رویانیان با پرسپولیس چیکار نکرد بدهی های سرسام اور ولی ملت همیشه در صحنه است و از جیب مردم پرداخت خواهد شد فکرش را نکنید به مدیران هم بالاتر از گل کسی چیزی نخواهد گفت و فتحی هم ادامه همان مدیریت است

    • رامهرمز

      وای وای وای

    • پیمان

      اونقدری هم ک گفتین زیاد نبود و تو باشگاه های ایرانی طبیعیه، همیشه به بازیکنای فعلی تیم ها بدهکار هستند. ضمن اینکه بعضیاشم ربطی به افتخاری نداشت. پروپچیچ چ ربطی به افتخاری داره؟
      معلوم این متنو دوستان آقای فتحی تنظیم کردند

    • بدون نام

      اینم فردامیره بامشتی بدهی چیکارش میکنن هیچ۰۰۰۰۰۰۰

    • سعید

      افتخاری که همش میگفت هشتاد درصد قراردادها رو داده، پس این پول ها رو به کی داده. چی شده این پولها. اگه داده شده پس چرا گزارشی رو نمیزارن رو سایت یا کانال سایت تا همه ببینن با کی تسویه شده با کی نشده

    • بدون نام

      نویسنده محترم برو آب رو بریز اونجایی که میسوزه!
      لنگ با وجود بسته شدن پنجره اش میای براش تیتر میزنی و مینویسی (لنگی که با رفتن ستاره هایش قوی تر شد )
      بعد میای از تاریخ تاسیس باشگاه تاج بدهی هاش رو میریزی روی میز؟ اون هم موقعی که لیگ داره شروع ميشه که بلکه بتونی برا باشگاه تاج حاشیه درست کنی
      آخه تو چقدر کثیفی که اصلا پاکی نداری
      واقعا لنگ هرچی هم تو حموم باشه و بشوریش بازم چرکه مث این نویسنده هه.

    • بدون نام

      چون فوتبال ما خر تو خره

    • علی تاجی

      ایران لنگی باید به این خبرگذاری گفت ..چونکه طبق اعلام دارایی بدهی پ ر س پ و ل ی س دو برابر استقلاله بعد این خبرگذاری لنگی میاد مینویسه بدهی قرن مال آبی ها ...

    • رامهرمز

      چقد بدم میاد نظرات رو هروقت عشقت میکشه
      به نمابش میزاری!!

    • بدون نام

      ای همه بدهکاری په اون تو باشگاه چکاره بود مردتیکه

    • بدون نام

      مدیر عامل جدید هم کم از افتخاری نداره داره به خواسته های نا به جای تیام و جبارف تن میده که شاید به بزرگترین پرونده مالی استقلال تبدیل شه.

    • اسماعیل فدایی

      چرا از
      هوادار پول استقلالی کم نمی گیرند مثل عابر بانک پرسپدلیسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج