۷۲۹۹۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خط به خط با مراکش؛ ستاره‌هایی پراکنده در اروپا

شیران اطلس پس از ۲۰ سال غیبت برای بار پنجم مسافر جام‌جهانی‌اند. آن‌ها تنها تیم آفریقایی هستند که یک‌بار در مرحله گروهی جام‌جهانی به عنوان تیم نخست گروه راهی دور بعد شدند؛ ۸۶ مکزیک که جام در مرحله یک‌شانزدهم برای‌شان به پایان رسید.

ورزش سه: برخلاف تصور ما، سایت the false ۹ احتمال می‌دهد ضعیف‌ترین تیم آفریقایی در جام‌جهانی مراکش است؛ نخستین حریف تیم‌ملی در روز دوم تورنمنت. تیمی که با گروهی از بازیکنان شاغل در اروپا توسط مدافع باتجربه یوونتوس، بن‌عطیه، درون زمین هدایت می‌شود. یونس بلهنده و نورالدین امرابط دو چهره دیگر سرشناس مغربی در لیگ‌های اروپایی‌اند که همراه با هافبک‌تهاجمی جوان تیم حکیم زیاش و حکیمی مدافع رئال‌مادرید، پنج‌ضلعی قوت قلب «هروه رنار» فرانسوی در آستانه پنجاه سالگی است.

*سیستم پایه مراکش با استراتژی حفظ توپ حداکثری چهار-یک-چهار-یک است. تجمع نفری، پرس روی توپ و پوشش حریف بدون توپ هم، روش اصلی مغربی‌ها برای پس‌گرفتن توپ از تیم مقابل است. البته این روشی است که مراکش کمتر موفق به انجام آن در مقابل تیم‌های قوی‌تر می‌شود.

خط به خط با مراکش؛ ستاره‌هایی پراکنده در اروپا

*بن‌عطیه فرمانده این پدافند چهار نفره است که بدون گل خورده به جام‌جهانی رسید. تیمی که در آفریقا به دفاع مستحکمش مشهور شده. سایس زوج این مدافع مرکزی را مقابل دروازه تشکیل می‌دهد. نقش فول‌بک‌ها را هم حکیمی در چپ و دیرار در سمت دیگر بازی می‌کنند. دیرار با سرعت دوندگی در کانال راست و بازگشت‌های به‌هنگام برای دفاع، بال شرقی را به نفع خودش در تیم مغربی‌ها سنگین می‌کند. البته بکِ سابق موناکو نمی‌تواند ما را از دفاع چپ ۲۰ ساله رئال‌مادرید غافل کند؛ اشرف حکیمی، که هنگام دفاع تکل صحیح می‌زند، قطع توپ می‌کند و هم قدرت تصاحب توپ را دارد. او در نفوذ از پس دریبل حریف و دادن پاس‌های کلیدی به‌خوبی برمی‌آید.

*رهبری میانه میدان با الاحمدی است که با جنگندگی‌های وسط زمین امرابط، بلهندا، زیش و بوسوفا را هدایت و حمایت می‌کند. تنها ضعف این هافبک‌دفاعی ۳۳ ساله فاینورد هلند در دوئل‌های هوایی است که زیر سایه تکل‌های صحیح و پاس‌های کارسازش چندان به‌ چشم نمی‌آید. فاصله خط دفاع با هافبک و دایره میانی زمین قلمرو کریم الاحمدی است که برای حفظ‌ش، گاهی مرتکب تکل‌های خطا هم می‌شود.

خط به خط با مراکش؛ ستاره‌هایی پراکنده در اروپا

خط به خط با مراکش؛ ستاره‌هایی پراکنده در اروپا

*وینگر راست مراکش حکیم زیش هافبک‌هجومی تیم آژاکس است. او ستاره آژاکس و یک شماره ۱۰ کلاسیک است. زیش با ۱۱ گل و بیشترین پاس گل، از چهر‌های شاخص این فصل لیگ هلند بود. او ذاتاً چپ‌پا است که قدرت بازی با هر دو پا را دارد. شوت‌های در حرکت و ضربه‌های کاشته از نکات برجسته بازی زیش است که به همه جای زمین هم سرک می‌کشد. وینگر چپ نورالدین امرابط است. بازیکن ۳۱ ساله لگانس اسپانیا که از ۲۴ سالگی ملی‌پوش شده؛ امرابط یک بازیکن قدرتی با قدرت بازی‌خوانی خوب و گلزن است که نسبت به زیش ریتم کندتری دارد.

*تک مهاجم مراکش بوطیب است که بین دو نقش فالس ۹ و ۹ حقیقی در رفت و آمد است. او به‌خوبی به داخل باکس می‌رسد تا جاگیری می‌کند و به‌خوبی با عقب‌نشینی، نقش یک مهاجم کاذب را ایفا می‌کند تا وینگرها کار را تمام کنند. بوطیب شوت‌های راه دور خوبی می‌زند، هرچند گاهی از پس رساندن توپ به تور از شش قدمی برنمی‌آید. تایمینگ بوطیب به قدرت گل‌زنی‌اش برتری دارد.

خط به خط با مراکش؛ ستاره‌هایی پراکنده در اروپا

خط به خط با مراکش؛ ستاره‌هایی پراکنده در اروپا

*رنار معتقد است در جام‌جهانی با غو‌ل‌ها هم‌گروه شده، با این‌حال جز صعود به مرحله یک‌شانزدهم هدف دیگری ندارد، برای همین با کارلوس کی‌روش هم‌عقیده است؛ «بازی اول فینال است.» مغربی‌ها بدترین سناریوی ممکن را در روسیه دادن امتیاز به ایران می‌دانند و حضور در جمع هشت تیم برتر تورنمنت بهترین سناریوی ممکن است؛ از حیث انگیزه، شاید هیچ جای دنیا مثل مغربی‌ها شبیه به ما در این شرق جهان نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج