۶۸۷۴۷۲
۲۷ نظر
۵۰۰۲
۲۷ نظر
۵۰۰۲
پ

فریبا: آسیا باید به استقلال افتخار کند

اسفندماه سال ۱۳۹۶، ماهی که قرار بود کابوس‌واره استقلالی‌ها باشد اما یکباره با انقلاب زمستانی وینفرد شفر آلمانی، استقلال از این رو به آن رو شد.

آسمان آبی: اسفندماه سال ۱۳۹۶، ماهی که قرار بود کابوس‌واره استقلالی‌ها باشد اما یکباره با انقلاب زمستانی وینفرد شفر آلمانی، استقلال از این رو به آن رو شد. آبی‌ها ابتدا در لیگ قهرمانان آسیا و در ورزشگاه السیب مسقط، الهلال ریاض، تیمی که فصل پیش در دو بازی رفت و برگشت ۶ بر ۲ پرسپولیس را شکست داده بود، با گل به خودی «الحفیظ» شکست دادند و جایگاه خود را در صدر گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا، موسوم به گروه مرگ تثبیت کردند. استقلال که رفته‌رفته خود را به صدرنشینان لیگ برتر رسانده بود، در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر در فوتبال، با اتکا به مامه بابا تیام، بازیکن سیه‌چرده سنگالی خود، فولاد را چهار بر یک در هم کوبید. آبی‌ها با این برد در آستانه شهرآورد هشتاد‌و‌ششم به تیمی ترسناک بدل شدند. ترسی که به جان برانکو و پرسپولیسی‌ها هم رخنه کرد تا شاگردان شفر با تک گل وریا غفوری فاتح شهرآورد برگشت شوند. غول چشم‌آبی فوتبال آسیا دوباره بیدار شد و شفر شمع‌های تولد دوباره غول را در اسفندماه فوت کرد. آن‌ها اما برای خامه روی کیک خود به امارات رفتند اما اسیر ناداوری داور مالزیایی شدند تا انتقام از العین به دوشنبه هفته بعد موکول شود. نمایش درخشان آبی‌ها در امارات این علامت سوال را که چرا آبی‌ها فصل پیش ۶ بر یک مغلوب العین شدند، پررنگ‌تر کرد. علامت سوالی که بهتاش فریبا، مدیر فنی استقلال در آن بازی برای توضیح درباره‌اش امروز به پرونده «آسمان آبی» آمد.

‌بازی العین امارات و استقلال تهران را که حتما دیدید. دیداری که گذشته از مسائل داوری، یک بار دیگر عرصه قدرت‌نمایی استقلال در آسیا شد. تحلیل فنی شما از این بازی چیست؟

بله حملات پراکنده العین البته از دقیقه ۱۸ مسابقه کمتر و کمتر شد و فکر می‌کنم دقیقه ۲۲ بود که استقلال با تکیه بر توان فنی و ذهنی هافبک‌های خود، ابتکار عمل را به‌دست گرفت. در چرخش جریان بازی به سود استقلال، امید ابراهیمی، فرشید باقری، وریا غفوری و مامه تیام، نقش بسزایی داشتند. آن‌ها با قدرت حفظ توپ بالای خود، ابتدا جریان بازی را آرام کردند و بعد مالکیت را به اردوی ما آوردند. گذشته از خط هافبک استقلال، خط دفاع ما هم شب خوبی را پشت سر گذاشت. مدافعان ما با بستن فضاهایی که بین‌شان بود، راه را بر حملات العین سد کردند، اما نکته مهم در نوع بازی مدافعان استقلال این بود که آن‌ها هرگز «دیم» بازی نکردند. به عبارت دیگر، هر زمان مدافعان استقلال صاحب توپ می‌شدند، هرگز زیر آن نمی‌کوبیدند.

‌مامه بابا تیام، مهاجم سنگالی استقلال هم در این دیدار دو نیمه متفاوت داشت. نیمه‌نخست که ضعیف‌ترین بازیکن استقلال بود...

(نمی‎‌گذارد سوال تمام شود)... چرا ضعیف‌ترین بود؟! چه کسی این را می‌گوید؟

‌خب مطابق نمرات کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیام نمره 6.‌2 گرفت که ضعیف‌ترین در جمع آبی‌ها در نیمه‌نخست محسوب می‌شد.

نه ببینید بازیکن را باید در قالب تاکتیک تیمی قضاوت کنید. تیام در سراسر بازی مهاجم هدف استقلال بود. اصلی‌ترین وظیفه‌اش که شفر تعیین کرده بود، حفظ توپ در یک‌سوم دفاعی العین محسوب می‌شد. او به خوبی با بدن گذاشتن پشت مدافعان حریف، تکنیک فردی و قدرت سرزنی‌اش این کار را انجام داد. وقتی توپ به تیام می‌رسید، او زمان را برای اضافه شدن دیگر عناصر هجومی به یک سوم دفاعی حریف به خوبی مدیریت می‌کرد.

‌فرشید باقری هم بازی درخشان دیگری در کارنامه خود ثبت کرد. نظرتان درباره این بازیکن چیست؟

در تحلیل عملکرد باقری، مطابق آمار او بیشترین قطع توپ را داشت. فرشید بازیکن بسیار ارزشمند استقلال است که در کنار امید ابراهیمی زوج موفقی در میانه میدان تشکیل داده؛ در واقع تغییر آرایش تیمی استقلال از دفاع به حمله با قطع توپ (interception) او آغاز می‌شد. توجه داشته باشید که در نوع بازی استقلال و فوتبال مالکانه این تیم، قدرت حفظ توپ ارزش ویژه‌ای دارد و باقری از بازیکنانی است که این توانایی را دارد. گذشته از این، او در پرسینگ هم بازیکن بسیار خوبی است و اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های حریف نمی‌دهد.

‌به‌نظر می‌رسد تاکتیک ویژه استقلال در این جدال، حمله از عمق دفاع العین بود. جایی که مهند سالم، مدافع چندان مطمئنی نبود و تسوکاسا شیوتانی به کمک او می‌آمد.

برش‌های عرضی استقلال با بازی خوب وینگرهای این تیم (داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی) به خوبی انجام می‌شد و پشت سر آن‌ها مهندسی تمام معنا به نام سرور جپاروف حضور داشت. بازیکنی تیزهوش که تمام توپ‌های زخمی (توپ‌هایی که دفاع حریف برمی‌گرداند) و توپ‌های سرگردان را جمع می‌کرد. فکر می‌کنم جپاروف بیشترین توپ‌های سوم را در اختیار گرفت و همین بازیکن باعث شد فشار استقلال روی دروازه العین حفظ شود.

‌درباره داوری هم زیاد صحبت شده، اما شما در توصیف عملکرد بن یعقوب چه می‌گویید؟

(می‌خندد) فکر می‌کنم اوضاع به‌گونه‌ای بود که حتی اگر یک داور ضعیف هم در این بازی قضاوت می‌کرد استقلال بدون‌شک برنده می‌شد، اما قضاوت این داور چیزی در حد فاجعه بود. نمی‌دانم چه باید بگویم. دیشب در یکی از صفحات مجازی خواندم که خطاب به او نوشته بود: «پولی را که از شیخ‌نشین‌ها گرفته‌ای در بانک‌های ما بگذار و با ۲۰ درصد سود تا آخر عمر به‌راحتی زندگی کن! » ‌قضاوت او واقعا خنده‌دار بود.

چرا استقلال فصل پیش مقابل العین آن شکست سنگین را متحمل شد؟ شما سال گذشته مدیر فنی استقلال بودید و شاید بهتر از همه بتوانید به این پرسش پاسخ دهید.

شما ترکیب سه‌شنبه شب استقلال را با ترکیب ما در آن بازی که شکست سنگینی خوردیم مقایسه کنید. اصلا تیام را هم کنار بگذارید. ما در آن بازی به قول خیاط‌ها ترکیب تیم را وصله پینه کردیم. ما چهار هافبک میانی داشتیم که از این چهار نفر، دو بازیکن محروم و مصدوم بودند و امید نورافکن هم با تیم ملی جوانان به جام جهانی کره‌جنوبی رفته بود. تنها هافبک وسط ما فرشید باقری بود که او هم دقیقه ۲۰ مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. تا زمانی‌که فرشید در زمین بود ما بد بازی نکردیم و گلی هم نخوردیم، اما بعد از آن اوضاع برای ما بد و بدتر شد. شما دیدید که ما مجبور شدیم از هرا مگویان که یک مدافع بود در پست هافبک وسط بازی بگیریم! مجبور شدیم یک دفاع چپ را در وینگر راست به بازی بگیریم. گذشته از ترکیب ناقص ما روزهایی در فوتبال هست که حریف شما هر توپی بزند وارد گل می‌شود. این اتفاق آن شب هم افتاد. آن‌ها از هرجا زدند دروازه ما فروریخت. به هرحال از نظر من استقلال برنده بازی سه‌شنبه شب بود و انتقامش را هم گرفت؛ چرا‌که شخصیت العین در آن دیدار بسیار کوچک شد.

‌ با وجود این تساوی، استقلال همچنان در صدر گروه مرگ قرار دارد. به‌نظر شما استقلال برای صعود از این گروه چقدر شانس دارد؟

استقلال تنها تیمی است که در گروه D‌ لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده و بقیه بازی‌ها به تساوی رسیده است. خوشبختانه این تساوی‌ها هم به استقلال کمک کرد. از سوی دیگر استقلال در دو برگشت دو بازی برابر العین امارات و الریان قطر در تهران دارد و با پیروزی در این دو بازی بدون‌شک از گروه خود صعود خواهد کرد. آسیا حالا باید به تیم استقلال افتخار کند. دستمزد برگ، بازیکن خارجی العین برابر با بودجه یک‌سال استقلال است.

‌ نقش شفر را در پیروزی‌های اخیر استقلال چیست؟

آگاهی شفر نسبت به تیم‌های عربی و به‌ویژه العین که پیش از این در آن باشگاه هم کار کرده، بدون‌شک در این برد بسیار پررنگ است. شفر با تیم آنالیز خوب خود، دست همه رقبا را می‌خواند.

‌ استقلال با نمایش خود در سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان، بارقه‌های امید را در دل هوادارانش روشن کرده، فکر می‌کنید آرزوی قهرمانی آسیا دوباره برای استقلال محقق می‌شود؟

قهرمانی آسیا آرزوی استقلال نیست. ما دو باره به این مقام رسیده‌ایم. با اضافه شدن تیام، استقلال زهردارتر از همیشه است، البته ما بویان را هم داریم که هنوز رونمایی نشده است. هر تیمی در آسیا آرزوی داشتن مهره‌های استقلال را دارد امیدوارم استقلال سال آینده به ستاره سوم هم برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • پرسپولیس جعلی

      زنده باد وینفرد شفر
      دوشنبه ورزشگاه ازادی رو جهنم میکنیم برای اماراتی ها

    • بدون نام

      اس اس آسیایی سرور لنگییایی
      چرتپلیس خخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      حتما !!!! اروپا هم به شما افتخار میکنه. مخصوصا رئال وبارسلونا

    • م ح

      آیا تیمی که 6تا6تامیخوره بایدبهش افتخارکرد؟؟اینم کل قاره آسیا! !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه تیمی که توحسرت فینال آسیاست و خربین ناشناسو میکنه مردسال آسیا مایه افتخاره، لنگ

      • بدون نام

        نه تیمی که از حریف 10 نفره 4 میخوره 10 هم نمیخوره که که کمتراز 8 تا خوردن نیست باعث افتخاره

    • بدون نام

      راست میگه،،،ب تیمی ک تودوتابازی آخرش باالعین هشت تا گل خورده همه افتخارکیکنند،،،مخصوصا ادمای کج وکوله

    • بدون نام

      کیسه های جو گیر

    • hamed

      دقیقا واسه چی ؟ واسه پنج امتیاز تو دور گروهی گلم ؟ واسه یه تیم پنجاه میلیاردی میشه ده میلیاردی ، یه امتیاز...(((((:

    • قرمزته

      فریبا خانم به چی افتخار کنه
      تحقیر جلوی العین 6 تا خور
      ههههههههههههههه

    • علی

      چشم من الان در مقر ای اف سی هستم و همه دارند اینجا به تیم شما افتخار میکنند و در حال تدارک یک بازی با بارسلونا هستند واسه شما
      بابا جمع کنید بساتتون رو
      کجای جدول آسیایی و جهانی هستید که بهتون افتخار کنند
      مثل این میمونه که یک تیم در رنکینک اول باشه یه تیم چهلم تو آسیا
      همه صدر رو ول کنند بیان به رده چهلم افتخار کنند
      کجایین شما در حال حاظر ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اومدنا سوغاتی از شرق آسیا برامون بیار

    • حمیدرضا راحت

      ۱۶ امتیاز اختلاف امتیاز

      پاسخ ها

      • farhid2341

        من فکر میکردم با نانومیشه سوختگی رو درمان کرد اشتباه میکردم انگار جای سوختگی باید شامل مرور زمان بشه تحمل کنید خوب میشه

    • بدون نام

      ای مگس عرصه سیمرغ ن جولانگه توست ،،،

    • بدون نام

      حتما به شیش تای که از العین خورد افتخار میکنه.!

    • بدون نام

      آقای اینقدر منم منم اول شدن در تورنمت سه جانبه را نکن عین بچه‌ها حرف می زنی

    • سعید

      آسیا فقط همین کار وکم داره وبیکار ه که هی به استقلال افتخار کنه.بهتاش تو که ریشت سفید شده دیگه چرا...

    • کیسه

      خداییش خخخخخخخخ

    • استاشغال

      اره به شیشتایی کع از العین خورد افتخار کند

    • اس

      کیسه چیه که آسیا بهش افتخار کنه تیمی که تو آسیا شش تایی میشه مگه افتخار داره

    • M. f

      یه برد اوردین با گل به خودی حریف باز جوگیر شدین

    • بدون نام

      اگراسیا روزی که العین به استقلال شش گل زد افتخارکرد باتساوی شما هم افتخارمیکنه حرف مفت بابابروگم شو

    • الفت

      دزززززززززز پاره نشی کیسه

    • بدون نام

      آسبا استقلال را نمیشناسد تا چه رسد به احترام

    • ۶ تایی ۴ تا خور

      جو گیر نشو. رنکینگ رو نگاه کن. حتما قهرمان جهان شدی یا شیش تا زدی. خخخخ

    • بدون نام

      واقعا لنگی ها جه سوزشی گرفتشون که حمله کردن به یه پیش کسوت بابا آسیا به لنگ افتخار میکنه که هنوز فینال آسیا رو ندیده ولی مدیرا وبازیکن ها وهواداراش میگن ما پر افتخار ترین تیم آسیا هستیم بخدا خنده دارین خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج