۶۸۵۳۴۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

موضوع «حق پخش» در حساس‌ترین برهه زمانی

مهلت تاج به صداوسیما کمتر از ده روز دیگر به پایان می رسد و باید دید این داستان سرانجام به کجا خواهد رسید.

ورزش سه: موضوع حق پخش تلویزیونی در فوتبال ایران متفاوت با همه جای دنیاست و البته دلیل آن نیز نحوه متفاوت و کارکرد صداوسیما در ایران است. در کشورمان برای تماشای هیچ فوتبالی، مردم هزینه پرداخت نمی کنند و همین دلیلی است برای صداوسیما تا از پرداخت حق پخش به باشگاه ها جلوگیری کند. اما در آن طرف باشگاه ها نیز درآمد تلویزیون رسمی ایران از تبلیغات در زمان پخش فوتبال را مثال می زنند و خود را در این درآمد کلان، سهیم می دانند.

سه سال پیش، کفاشیان پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد برای سه سال به عنوان حق پخش به صداوسیما داد که با مخالفت جام جم نشینان مواجه شد، آن ها گفتند حداکثر ۲۲ میلیارد پرداخت می کنند و در نهایت این غائله با حکم شورای امنیت ملی به نفع صداوسیما تمام شد و در آخر هم هیچ هزینه ای بابت حق پخش پرداخت نشد. اما این بار، مهدی تاج و فدراسیون فوتبال مصمم تر از همیشه به دنبال گرفتن حق پخش برای فوتبال هستند و جلسات مختلفی نیز برگزار می کنند.

تاج شب گذشته در نامه ای به وزیر ورزش گفت:« مدیران باشگاه‌های کشور به این نتیجه رسیده‌اند چنانچه تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ در خصوص ‏حق پخش تلویزیونی از سوی مسئولین محترم صدا و سیما تعیین تکلیف قطعی، اقدام عملی و تبادل قرارداد جهت سال آتی ‏صورت نگیرد، ناگزیر به منظور جلوگیری از تعطیلی باشگاه‌ها و تضیع بیشتر حقوق فوتبال، دیگر گزینه‌های پخش اعم از ‏تلویزیونی و اینترنتی در دستور کار قرار بگیرد.‏

بدیهی است پخش مسابقات تیم‌های ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعم از رسمی و دوستانه نیز مستثنی از تصمیم فوق ‏نخواهد بود.‏»

ظهور شبکه های اینترنتی داخلی باعث شده که تاج و فدراسیون فوتبال دستشان بازتر باشد و گزینه های دیگری نیز به جز صداوسیما داشته باشند و البته تاج در گزینه هایش از شبکه های تلویزیونی نیز نام برده است. اما نکته حائز اهمیت این است که آیا شبکه های اینترنتی حاضر به سرمایه گذاری در این مقوله هستند؟ و سوال مهم تر این که آیا هواداران فوتبال در ایران که مدت هاست به صورت رایگان بازی تیمشان را تماشا می کنند، حاضر به پرداخت حق پخش هستند یا خیر؟!

در ابتدای این فصل، دوستداران تیم پرسپولیس پس از درخواست باشگاه دیگر بلیت الکترونیکی از برهان مبین نخریدند تا سرانجام بلیت فروشی به باشگاه واگذار شود و حالا سرخابی ها سود خوبی از این موضوع دارند. اما باشگاه ها فعلا نتوانسته اند سازوکاری برای خرید بلیت الکترونیکی ایجاد کنند تا هوادارانشان سختی زیادی را برای حضور در ورزشگاه تحمل کنند. بنابراین، هواداران تمام تیم های فوتبالی انتظار دارند در صورتی که توافق با صداوسیما ایجاد نشد و بستری دیگر برای پخش مسابقات مهیا شد، باشگاه ها و فدراسیون فوتبال با جدیت بیشتری آن را پیگیری کنند تا شرایط بهتری فراهم شود.

البته تشکر مهدی تاج از رئیس سازمان صداوسیما نشان می دهد بعید است اتفاق بزرگی در نهایت رخ دهد و احتمالا پس تاکید اینفانتینو، فشار رسانه ها و مطالبه باشگاه ها، این اتفاقات به انعقاد قراردادی با سازمان منجر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج