۶۵۲۸۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پورموسوی؛ دستیاری که «چهره» شد

حتی معتقدترین افراد به سیستم کاری سیروس پورموسوی باور نداشتند وی در همان نخستین فصل کارش در فولاد، این تیم نام آشنا و عنواندار خوزستان را تا رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال کشور بالا بیاورد اما وی با هوشمندی و سیاستمداری و برنامه‌ریزی ویژه‌ای این کار سخت و ارزشمند را انجام داده است.

ایران ورزشی: حتی معتقدترین افراد به سیستم کاری سیروس پورموسوی باور نداشتند وی در همان نخستین فصل کارش در فولاد، این تیم نام آشنا و عنواندار خوزستان را تا رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال کشور بالا بیاورد اما وی با هوشمندی و سیاستمداری و برنامه‌ریزی ویژه‌ای این کار سخت و ارزشمند را انجام داده است. هوشمندی او در طراحی‌های تاکتیکی موفقش را در تیم فولاد و در جریان مسابقات این تیم جست‌وجو و رویت کنید و سیاستمداری او را در طرح دوستی ریختن و بستن پیمان اخوت و همراهی و حمایت از شاگردانش.

پورموسوی کاری می‌کند که بازیکنانش به بهترین و عاقلانه‌ترین شکل و روش در زمین مستقر شوند و به انجام وظایف خویش بپردازند و در عین حال طوری پایشان می‌ایستند و با آنها طرح دوستی می‌ریزد که امکان ندارد برای وی جانفشانی نکنند. می‌گویند او در زمان تدوین و ترسیم ترکیب امسال فولاد نیز به گونه‌ای عمل کرد که بازیکنان پای وی بایستند و در هر واقعه ناملایم احتمالی پشت او را رها نکنند و در یادگیری‌هایش برای لیگ هفدهم این موضوع را هم به طور جدی لحاظ کرد.

پورموسوی در همین راستا تمرکز بازیکنان را همچنان حفظ می‌کند که بتوانند نیرویشان را کاملا روی تمرین و تلاش و مسابقه بگذارند و از مسائل جانبی رها بمانند و اگر فشار و اعتراضی وجود دارد امواج آن را متوجه خویش می‌سازد و اگر جز این بود نمی‌توانست استقلال خوزستان را در بدترین سال اقتصادی‌اش چنان سر پا نگه دارد که در لیگ داخلی هفتم شود و در لیگ قهرمانان آسیا هم از گروهش بالا بیاید.

ترکیب‌های کارساز

پورموسوی به بازیکنان سرعتی و جوان در ترکیب‌های تیمی‌اش نیز بسیار بها می‌دهد و این چنین بود که از ترکیب زهیوی، بیت سعید و جانفزا در خط حمله استقلال خوزستان در فصل پیش بسیار سود جست و امسال چیزی از همان قبیل را در فولاد هم پیاده کرده است.

شاید فاضل بختیاری از سازمان «گروه ملی» در به قدرت رسیدن پورموسوی در جمع آبی‌های خوزستان بعد از کوچ عبدا... ویسی به سپاهان سهمی عمده داشته باشد و به واقع نیز سران این باشگاه با پرهیز از رویکرد به مربیان نامدارتر در زمان تعیین جانشین ویسی کار عاقلانه و موثری را انجام دادند.

واقعیت امر نیز هر چه باشد، پورموسوی از سال‌ها پیش به عنوان یک استعدادیاب در فوتبال خوزستان جای پای محکم و روشنی را برای خود ایجاد کرده بود و ایمان مبعلی از کشف‌های وی بود که وقتی به لیگ امارات رفت این مربی به وضوح سهم خود را از آن انتقال ۵ میلیارد تومانی طلب کرد.

آنهایی که پای او ماندند

در طول فصل گذشته به رغم همه ناملایمات مالی شاگردان پورموسوی در استقلال خوزستان از وی جدا نشدند و فقط عزت‌ا... پورقاز و جلال عبدی بار سفر بستند و آن هم با موافقت و اجازه این مربی. این از بازی‌های روزگار است که در دیدار همین هفته فولاد در لیگ برتر مبعلی در 34 سالگی به جای نشان دادن شکیبایی لازم پس از تعویض شدنش چنان برآشفته شد که به شکلی زننده زمین را ترک کرد و حاضر نشد روی نیمکت بنشیند اما از سیاست‌مداری‌های پورموسوی همین بس که او حاضر نشد روند برخورد کمیته انضباطی باشگاه با مبعلی را تسریع و هموار کند و برعکس درصدد حل این مشکل از طریق دوستی‌های ویژه و برخوردهای اختصاصی و مثبت خویش است.

یک دوستی حساب‌شده

تیمی که او امسال برای فولاد ساخته و اخیرا بیت سعید را هم جذب کرده، به قدری خوب است که اژدری‌زاده مدیرعامل این باشگاه به رغم علاقه ذاتی و بیشترش به برخی مربیان دیگر بومی (منجمله کوروش موسوی) مجبور به تبعیت و حمایت از پورموسوی شده و به فکر آوردن مربی دیگری نیست و البته پورموسوی نیز با ریختن طرح دوستی با این مدیر در شکل‌گیری این رابطه مثبت سهم بسزایی داشته است.

وقتی او در سال قهرمانی شگفت‌انگیز استقلال خوزستان در لیگ برتر دستیار ویسی بود، هیچ کس او را نمی‌دید اما اگر برنده ماجرای کوچ ناموفق ویسی به سپاهان فقط یک نفر بوده باشد، آن فرد قطعا پورموسوی بوده است که «چهره» شد. مردی که در آستانه 47 سالگی در میان مربیان ما اوج گرفته و شایسته دستاوردهایی بیش از این هم هست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج