قالیشویی بانو _استیکی
۶۵۰۲۰۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۱۰ تفاوت رئال و بارسا نسبت به آخرین رویارویی‌

زیدان و والورده با تغییرهای زیاد از تابستان گذشته تیم‌شان را به مصاف رقبا فرستاده‌اند.

خبرورزشی: رئال مادريد و بارسلونا امروز در سانتياگوبرنابئو، اولين ال‌كلاسيكوي اين فصل لاليگا را برگزار خواهند كرد ولي اين اولين رويارويي‌شان در طول اين فصل نيست. در ابتداي اين فصل آنها در سوپركاپ اسپانيا با هم روبه‌رو شدند كه با قهرماني رئال‌مادريد همراه بود. حدود ۴ ماه از آن زمان گذشته و در طول اين مدت هم رئال و هم بارسا تغييرات زيادي داشته‌اند. در اين گزارش به آناليز اين تفاوت‌ها خواهيم پرداخت:

بارسا از ۲-۵-۳ به ۲-۴-۴

والورده در بازي تيمش در دور برگشت سوپركاپ اسپانيا در سانتياگوبرنابئو و مقابل رئال، تيمش را ۲-۵-۳ به ميدان فرستاد و اميدوار بود تا با اين تركيب بتواند باخت ۳ بر یک بازي رفت را جبران كند. ماسچرانو، پيكه و اومتيتي خط دفاع تيم را تشكيل مي‌دادند ولي والورده تدريجاً استفاده از دفاع سه نفره را فراموش كرد و حتي سيستم شناخته شده ۳-۳-۴ در نوكمپ هم به نظر مي‌رسد كه در بازي شنبه جايي نداشته باشد و در غياب پاكو آلكاسر، والورده تيمش را ۲-۴-۴ به ميدان خواهد فرستاد. در بازي‌هاي اخير، والورده از اين سيستم بهره برده و توانسته دهان منتقدان را هم ببندد.

احساساتي كاملاً متفاوت

در ماه آگوست، رئال شكست‌ناپذير مي‌نمود. شاگردان زيدان در همان بازي رفت سوپركاپ اسپانيا با برد ۲ بر صفر كار بارسا را يكسره كردند و حتي مي‌توانستند گل‌هاي بيشتري هم بزنند اما حالا رئالي‌ها از آن روزها فاصله زيادي گرفته‌اند و در خانه حسابي شكننده‌اند. لوانته، بتيس، والنسيا و... همه اين تيم‌ها در برنابئو از رئال امتياز گرفته‌اند و در عوض بارساي متوسط و بي‌روح حالا تبديل به يكي از سه تيم شكست‌ناپذير اروپا شده و با ۱۱ امتياز بالاتر از رئال صدر جدول را در اختيار دارد و با برد در اين بازي، اين فاصله ۱۴امتياز خواهد شد.

بارسا از ترديدهاي دفاعي تا قدرت واقعي

در دقيقه ۴۰ نيمه اول جدال پيشين دو تيم بود كه رئال با دو گل از بارسا پيش بود و آبي‌واناري‌ها در مجموع دو بازي ۵ گل دريافت كردند اما در طول تمام فصل جاري، بارسايي‌ها تنها ۸ گل خوردند كه هفت تا از آنها در رقابت‌هاي لاليگا بود. والورده موفق شده تا يك ديوار مستحكم تدافعي در تيمش بسازد كه تراشتگن كليد اصلي موفقيت او است.

افت شديد ماركو آسنسيو

ماركو آسنسيو پديده بزرگ سوپركاپ اسپانيا بود. او در بازي رفت يك گل تماشايي زد و در بازي برگشت هم گل فوق‌‌العاده‌اي به ثمر رساند. به نظر مي‌رسيد كه اين درخشش راه را براي حضور او در تركيب اصلي رئال هموار كرده ولي او از آن زمان به بعد دچار افت شد و در بازي‌هاي اخير حتي در تركيب اصلي رئال هم نبود. آسنسيو تنها ۴ گل در لاليگا زده و در جام باشگاه‌هاي جهان هم دقايقي در بازي نيمه‌نهايي بازي كرد و بس و در حال حاضر بعيد به نظر مي‌رسد كه او در تركيب اصلي رئال جايي داشته باشد.

فراموش شدن نبود نيمار

بارسايي‌ها خيلي راحت توانستند رفتن نيمار را فراموش كنند و مدت‌هاست كه ذهن‌شان درگير از دست دادن نيمار نيست. وقتي آنها در سوپركاپ مقابل رئال قرار گرفتند، تنها چند روز از فروش نيمار به پي‌اس‌جي سپري شده بود و جو حاكم بر رختكن تيم و در بين هواداران مملو از غم و نااميدي بود ولي الان اوضاع به نحو ديگري است. جوردي آلبا حتي گفته كه رفتن نيمار به نفع او و تيمش شده.

بن‌زما، از گلزني تا سوژه شدن

در آخرين جدال دو تيم، بن‌زما گل دوم تيمش را در برنابئو به ثمر رساند. در آن روزها كسي به مهاجم فرانسوي تيم شك و ترديدي نداشت ولي الان اوضاع فرق كرده. لغزش‌هاي پي‌درپي او در زمينه گلزني حالا او را در كانون توفان انتقادات قرار داده. بن‌زما با زدن تنها ۲گل در لاليگا، گام به ال‌كلاسيكو مي‌گذارد و اميدوار است تا در اين بازي بتواند به روند گلزني‌‌اش بازگردد.

بارسايي كه طعم باخت را نچشيده

كمتر كساني مي‌توانستند تصورش را كنند كه بارسا بعد از باخت در سوپركاپ اسپانيا در سانتياگوبرنابئو، بتواند در شرايطي به استقبال سال نوي ميلادي برود كه بعد از آن باخت، ديگر طعم شكست را نچشيده باشد. بارسلونا همراه با منچسترسيتي و اتلتيكومادريد، تنها تيم‌هاي بدون باخت در ليگ‌هاي بزرگ اروپايي هستند. والورده تيمي منسجم را شكل داده كه هيچ تيمي نتوانسته آنها را در لاليگا، ليگ قهرمانان اروپا و جام‌حذفي شكست دهد و اين تبديل به چالش مهمي پيش‌روي رئال شده است.

ترديدها درون دروازه رئال

ال‌كلاسيكو آزمايش مهمي براي كيلور ناواس است. او هم مثل بن‌زما به خاطر بازي‌هاي اخيرش در كانون انتقادات قرار دارد و در ماه ژانويه كپا به رختكن رئال اضافه خواهد شد. از همين‌رو ناواس بايد در بازي‌هاي باقيمانده تا قبل از آمدن كپا، تمام تلاشش را به كار گيرد تا بهترين نمايش ممكن را از خود ارائه دهد. در سوي ديگر ميدان، تراشتگن است كه اين روزها نامش را به عنوان يكي از بهترين دروازه‌بانان دنيا ثبت كرده و در دوئل اخيرشان، تراشتگن دو گل خورد و ناواس توانست تا دروازه‌‌اش را بسته نگه دارد.

فاكتور پائولينيو

در زمان آخرين رويارويي دو تيم، بارسا تازه پائولينيو را با پرداخت ۴۰ ميليون يورو، به خدمت گرفته بود و او به تازگي از چين به اسپانيا نقل مكان كرده بود. حالا آنها براي اين بازي، روي او حساب ويژه‌اي در تركيب اصلي تيم باز كرده‌اند و تعداد گل‌هاي او در اين فصل لاليگا، ۳ برابر بن‌زماست.

دوئل كريس- مسي

باز هم رويارويي دو ستاره برتر دنيا. در آخرين ال‌كلاسيكوي برگزار شده، كريس محروم بود و مسي هم در برنابئو به ندرت ديده شد. الان هر دويشان كاملاً آماده‌اند؛ كريس بعد از درخشش در جام باشگاه‌هاي جهان و با فتح توپ طلا به برنابئو گام مي‌گذارد و مسي با زدن ۱۴ گل در لاليگا، آماده اين جدال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج