۶۴۱۴۰۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سرخپوشان به‌دنبال جشن قهرمانی در سردار جنگل

به چشم‌برهم‌زدنی هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسید.

آسمان آبی: به چشم‌برهم‌زدنی هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسید. ایستگاه پانزدهم امروز و فردا شاهد برگزاری هشت دیدار خواهد بود تا پرونده آن بسته شود. سه‌شنبه تیم‌های استقلال خوزستان- صنعت نفت، سایپا-پیکان و پارس جنوبی-سیاه‌جامگان به مصاف هم می‌روند و روز چهارشنبه سپیدرود در رشت، میزبان پرسپولیس است. تراکتورسازی - فولاد، ذوب‌آهن - نفت، پدیده - گسترش فولاد و استقلال - سپاهان هم برگزارکننده بقیه مسابقات خواهند بود. بی‌تردید در بین همه این مسابقات، دو دیدار سپیدرود - پرسپولیس و استقلال- سپاهان از حساسیت‌های بیشتری برخوردار هستند که در ادامه به این دو مسابقه خواهیم پرداخت.

سپیدرود رشت- پرسپولیس: جشن قهرمانی در سردار جنگل؟

اولین جدال دو تیم سپیدرود رشت و پرسپولیس تهران در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر با جذابیت‌های خاصی همراه خواهد بود. سرخپوشان تهرانی برای کسب قهرمانی در نیم‌فصل به میدان می‌آیند و سپیدرودی‌ها در پی فرار از قعر جدول و ابقای نظرمحمدی هستند.

موقعیت: پرسپولیس در این فصل هم مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با یک بازی کمتر، ۳۰ امتیاز اندوخته دارند و با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی پارس‌جنوبی، چهار امتیاز فاصله گرفته‌اند. مردان برانکو بدون احتساب نتیجه بازی این هفته پارس‌جنوبی مقابل سیاه‌جامگان، در صورت شکست سپیدرود با یک بازی کمتر، قهرمان نیم‌فصل خواهند شد؛ اتفاقی که می‌تواند آن‌ها را به ادامه راه و مسابقات امیدوار کند. در طرف مقابل، سپیدرود با علی نظرمحمدی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. آن‌ها هم‌اکنون با ۱۲ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند و اگر بتوانند حریف خود را شکست دهند ممکن است جهشی دو سه پله‌ای داشته باشند و البته شکست یا تساوی تیم رشتی، به‌منزله باقی‌ماندن‌شان در همین جای جدول خواهد بود.

نیمکت: نظرمحمدی و برانکو؛ تقابل یک جوان تازه‌کار و یک کارکشته باتجربه. یکی با نزدیک‌ترین رقیبش در صدر جدول چهار امتیاز فاصله دارد و دیگری با تیم قعرنشین فقط چهار امتیاز فاصله دارد.

درحالی‌که برانکو این روزها تیمش حسابی به برد عادت کرده، خودش درگیر تنظیم قرارداد جدیدش برای آغاز یک دوره دوساله دیگر در تیم سرخپوش تهرانی است، اما در اردوی تیم حریف، اوضاع کاملا متفاوت است؛ نظرمحمدی در لبه پرتگاه قرار دارد و زمزمه‌های جدایی‌اش به رساترین شکل ممکن به گوش می‌رسد و این سرمربی جوان که فصل گذشته سپیدرود را لیگ برتری کرد، در آستانه برکناری قرار دارد و شاید تنها برد مقابل پرسپولیس بتواند او را از سقوط نجات دهد و برای چند هفته زمان بخرد.

حواشی

بی‌تردید ویژه‌ترین چهره این مسابقه کسی نیست جز شایان مصلح؛ ستاره فصل قبل سپیدرود که در لیگ هفدهم به پرسپولیس پیوست. مصلح همیشه بین هواداران تیم رشتی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و حتی بعد از رفتنش هم باز هجمه‌ای علیه‌ او ایجاد نشد. باید دید اولین تقابل رسمی او با تیم پیشینش چگونه پیش خواهد رفت؛ البته درصورتی‌که برانکو به جوان چپ‌پایش میدان دهد.

برانکو ایوانکوویچ که بعد از مدت‌ها ترکیب کاملی از تیمش را در اختیار دارد، نگران مصدومیت‌های احتمالی شاگردانش در این دیدار است. بشار رسن، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده و تاحدی وحید امیری از مصدومیت کهنه رنج می‌برند و این مسئله در دیدار مقابل سپیدرود و بازی در چمن مصنوعی به دغدغه کادرفنی و بازیکنان تبدیل شده است.

عدد بازی

پنج سال پیش آخرین‌باری بود که پرسپولیس به رشت آمد و بازی کرد. در آن زمان، مانوئل ژوزه هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت و تیمش هم با یک گل به داماش گیلان باخت. تک گل آن دیدار را حسین ابراهیمی زد؛ بازیکنی که هم‌اکنون ستاره شماره یک سپیدرود به حساب می‌آید.

پرسپولیس تنها تیم لیگ برتر است که در خارج از خانه شکست نخورده است. آن‌ها در هفت بازی خارج از خانه این فصل خود به ۶ برد و یک تساوی رسیده‌اند و از ۳۰ امتیاز کنونی‌شان، ۱۹ امتیاز از بازی‌های خارج از ورزشگاه آزادی به دست آمده است. در طرف مقابل، سپیدرود در این فصل ۶ بازی خانگی داشته که حاصل آن سه برد و سه باخت بوده است. نکته جالب‌توجه این است که یکی از باخت‌های خانگی تیم نظرمحمدی مقابل رقیب سنتی پرسپولیس یعنی استقلال رقم خورده است.

استقلال - سپاهان: بزرگ‌های بحران‌زده به هم رسیدند

هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که استقلال پرمهره و سپاهان بااستعداد کرانچار قبل از برگزاری هفته پایانی نیم‌فصل اول در رده‌های هشتم و دوازدهم باشند و دیگر امیدی برای قهرمانی نداشته باشند، اما این یک واقعیت است؛ واقعیتی تلخ برای هواداران میلیونی این دو تیم.

موقعیت: استقلال با هدایت وینفرد شفر، در این روزها عملکرد سینوس‌واری دارد. آن‌ها یک هفته می‌برند و هفته دیگر تن به تساوی می‌دهند. آبی‌پوشان در حال حاضر با ۱۷ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی هستند و اگر بتوانند سپاهان را از پیش‌رو بردارند می‌توانند در بهترین شرایط در رده ششم نیم‌فصل اول را به اتمام برسانند و البته شکست یا تساوی‌شان ممکن است آن‌ها را تا رده دوازدهم پایین بیاورد. در طرف مقابل تیم زلاتکو کرانچار باوجود بازی‌های فوق‌العاده هنوز در نتیجه‌گیری ایدئال کار نکرده است. طلایی‌پوشان اگر بتوانند استقلال را در تهران شکست دهند، در بهترین شرایط تا حوالی رده ششم یا هفتم پیش خواهند آمد و البته شکست این تیم ممکن است آن‌ها را تا رده پانزدهم به زیر بکشد.

نیمکت: هم شفر و هم کرانچار طرفدار فوتبال هجومی هستند. هر دو در جست‌وجوی راهی برای خارج‌کردن تیم‌شان از روند بی‌ثباتی هستند و این‌که به ساحل آرامش برسند. شفر کم‌کم به ترکیب اصلی خود دست پیدا کرده و منتظر این است در نیم‌فصل خریدهای تکمیلی داشته باشد. در طرف مقابل، کرانچار با وجود نتایج نه‌چندان جالبی که تیمش گرفته، بازی‌های باکیفیتی را به نمایش گذاشته و همین مسئله حمایت مدیران باشگاه را در پی داشته است.

عدد بازی

استقلال با حضور وینفرد شفر، از هفته نهم تا به این‌جا تنها یک گل در بازی‌های لیگ دریافت کرده و آن هم مقابل پرسپولیس و از روی نقطه پنالتی بوده است. سیدحسین حسینی در چهار هفته اخیر هیچ گلی نخورده و به‌دنبال ادامه روند فوق‌العاده‌ خود است.

آبی‌پوشان تهرانی در این فصل تنها هشت گل زده‌اند و از این حیث بدترین تیم لیگ به حساب می‌آیند. باید دید آن‌ها در هفته پایانی نیم‌فصل اول می‌توانند تعداد گل‌های خود را دو رقمی کنند یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج