۶۱۲۱۳۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم ملی روسیه زیر ذره‌بین

دومین بازی تدارکاتی، مهم‌تر از اولی است. توگو نه اما روسیه را می‌توان محکی جدی برای تیم ملی ایران دانست.

ایران ورزشی: دومین بازی تدارکاتی، مهم‌تر از اولی است. توگو نه اما روسیه را می‌توان محکی جدی برای تیم ملی ایران دانست. تیمی پرقدرت با انبوهی از بازیکنان حاضر در لیگ حرفه‌ای این کشور و البته دو لژیونر که مقابل تیم ملی ایران بازی خواهند کرد. باید دید جدال کی‌روش و چرچسوف روی نیمکت ایران و روسیه چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت؟ آیا کی‌روش به دوران بی‌شکستی خود ادامه خواهد داد یا چرچسوف پس از برد پرگل مقابل کره جنوبی، این بار دومین حریف آسیایی خود را مغلوب خواهد کرد؟

ایران و روسیه. بازی جذابی است که در کازان برگزار خواهد شد. یک طرف ایران است که عنوان بهترین تیم آسیا را با خود یدک می‌کشد و سمت مقابل روسیه‌. تیمی که میزبان جام جهانی است و می‌کوشد با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر شود.

دوئل دروازه‌بان‌های قدیمی روی نیمکت

روی نیمکت دو تیم دو مربی صاحب سبک حضور دارند. کارلوس کی‌روش و استانیسلاو چرچسوف. نکته جالب درباره این دو مربی، دوران بازیگری‌شان است. هر دو دروازه‌بان بوده‌اند و این تنها وجه مشترک کی‌روش و چرچسوف است. البته که دوران بازیگری چرچسوف طلایی‌تر از کی‌روش است. کی‌روش حد فاصل سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ دروازه‌بان باشگاه فرویاریو ده نامپولا بوده. باشگاهی نه چندان مطرح در موزامبیک. کی‌روش جز این ۶ سال دیگر عضو تیمی نبوده و خیلی زود پا به عرصه مربیگری گذاشته است.

ماجرای چرچسوف اما با کی‌روش زمین تا آسمان فرق دارد. چرچسوف در 4 مقطع عضو اسپارتاک مسکو بوده و البته پیراهن لکوموتیو مسکو را هم بر تن کرده است. چرچسوف دو فصل برای دینامو درسدن آلمان بازی کرده و 6 فصل هم پیراهن تیرول اینسبوروک را پوشیده.
چرچسوف ۸ بازی برای تیم ملی شوروی و ۳۹ بازی برای تیم ملی روسیه انجام داده است. او حد فاصل سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ در ترکیب تیم ملی روسیه به میدان رفته و عنوان بهترین دروازه‌بان این کشور را در اختیار داشته. چرچسوف دو بار در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ به‌عنوان بهترین دروازه‌بان شوروی انتخاب شده و سال ۱۹۹۲ هم بهترین دروازه‌بان روسیه بوده. جالب‌تر اینکه دو فرزند چرچسوف به نام‌های مدینا و استانیسلاو هم دروازه‌بان هستند و در دینامو مسکو عضویت دارند.

ستاره‌های روسیه، آکنفیف و ژیرکوف

نام دو بازیکن تیم ملی روسیه، بیشتر از باقی بازیکنان در دنیای فوتبال شنیده شده. اولی ایگور آکنفیف که دروازه‌بان و کاپیتان روسیه است و دیگری یوری ژیرکوف که سابقه بازی در چلسی را در کارنامه دارد. آکنفیف ۲۶ سال (از ۵ سالگی تا امروز ) است که در باشگاه زسکا مسکو عضویت دارد. او ۳۷۳ بازی برای این تیم انجام داده و البته ۱۰۲ بار هم در ترکیب تیم ملی روسیه بازی کرده. ژیرکوف هم ۷۹ بازی ملی برای روسیه انجام داده و حالا عضو زنیت سن پترزبورگ است.

زنیت رکورددار در تیم ملی روسیه

باشگاه زنیت سن پترزبورگ که این روزها در صدر جدول رده‌‌بندی لیگ روسیه قرار دارد، بیشترین سهمیه را در تیم ملی به خود اختصاص داده است. ۷ بازیکن زنیت که سرمربی‌اش روبرتو مانچینی است در تیم ملی روسیه عضویت دارند. زسکا مسکو با ۵ بازیکن و سه تیم لکوموتیو مسکو، روبین کازان و اسپارتاک مسکو با سه بازیکن در رده‌های بعدی قرار دارند. جالب اینکه تیم نه چندان مطرح توسنو دو بازیکن در تیم ملی روسیه دارد اما آمکار پرم که سعید عزت‌اللهی آنجا بازی می‌کند نماینده‌ای در جمع شاگردان چرچسوف ندارد.

چرچسوف بدون دستیار روس

مهم‌ترین اعضای کادر فنی تیم ملی روسیه - به جز سرمربی - دو مربی خارجی هستند. میروسلاو روماچنکو از بلاروس که دستیار اول چرچسوف است و گینتاراس استایوس از لیتوانی که به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در تیم ملی روسیه فعالیت می‌کند.

فقط دو لژیونر

با هزینه‌های هنگفتی که در لیگ روسیه صرف می‌شود، دیگر شاهد بازیکنان مطرح این کشور در لیگ‌های اروپایی نیستیم. به همین دلیل هم است که در ترکیب تیم ملی روسیه فقط نام دو لژیونر مشاهده می‌شود. رومن نیوستادلر که در فنرباغچه بازی می‌کند و کنستانتین راش که عضو باشگاه کلن در بوندس لیگا است.

عملکرد ناموفق چرچسوف

آگوست ۲۰۱۶ بود که پس از برکناری لئونید اسلوتسکی از سرمربیگری تیم ملی روسیه، چرچسوف هدایت این تیم را بر عهده گرفت. این مربی در حدود یک سال اخیر، ۱۳ بار روی نیمکت تیم ملی روسیه نشسته که در این بازی ها، ۵ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست به دست آورده است.

نتایجی که چندان باب میل هواداران تیم ملی روسیه و روسای فدراسیون فوتبال این کشور نیست.

۹ سال و ۳ مربی بزرگ

جولای 2006 بود که فدراسیون فوتبال روسیه تصمیم گرفت الکساندر بورودیوک را کنار بگذارد و از مربی بزرگی به نام گاس هیدینک روی نیمکت خود استفاده کند. از این به بعد بود که روسیه سال‌هایی رویایی را تجربه کرد. 4 سال با هیدینک، 2 سال با دیک ادووکات و 3 سال همراه با فابیو کاپلو.

روسیه حالا دوران پس از مربیان خارجی را با اعتماد به مربیان داخلی سپری می‌کند و البته در این بخش موفقیتی را کسب نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج