۶۰۷۴۵۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عنصر فوق ستاره شدن کشف شد

یکی از کلیدی ترین مباحثی که در چند سال اخیر در سطح اول فوتبال اروپا مطرح شده است نحوه تصمیم گیری بازیکنان فوتبال در زمین بازی و راهکارهای بهبود آن است.

ورزش سه: یکی از کلیدی ترین مباحثی که در چند سال اخیر در سطح اول فوتبال اروپا مطرح شده است نحوه تصمیم گیری بازیکنان فوتبال در زمین بازی و راهکارهای بهبود آن است.

این در حالی است که تفاوت چندانی از نظر شرایط فیزیکی بین تیم ها در سطح اول فوتبال اروپا وجود ندارد و آن چه تفاوت را در کیفیت بازی یک تیم تعیین می‌کند، هوش بازیخوانی بازیکنان آن است.
از این رو٫ بازیکنان از سنین پایه تمرینات تاکتیکی مختلفی را انجام می‌دهند تا بتوانند کیفیت دانش بازیخوانی شان را در طول زمان پیشرفت بدهند. اما واقعیت امر این است که محدودیت زمانی برای آماده شدن برای بازی بعدی یک تیم و هم چنین تفاوت های فردی بازیکنان، این اجازه را نمی‌دهد که صرف تمرینات فیزیکی قبل از مسابقه، آنها را از نظر کیفیت تصمیم گیری سنجید. همچنین با توجه به نزدیک شدن سطح کیفیت بازیکنان با توجه به پیشرفت های اخیر در علوم بدنسازی و تغذیه، کیفیتِ تصمیم گیری به نحوی کلیدِ برتریِ یک فوق ستاره به بازیکنان معمولی است.

عنصر فوق ستاره شدن کشف شد

بر این اساس گروهی از متخصصین علوم تصمیم گیری و مغز دانشگاه UCL انگلستان، آزمایشی را به سرپرستی دکتر جاوید فراهانی، محقق علوم شناختی و مغز و مشاور آکادمی فولام انگلستان، بر روی ۱۰۵ نفر از بازیکنان جوانان و امید آکادمی های کریستال پالاس،‌ فولام، واتفورد و برنتفورد انجام دادند تا کیفیت هوش بازیخوانی این بازیکنان را بتوانند طی یک برنامه تمرینی ۸ هفته ای بسنجند و با استفاده از یک نرم افزار توسعه یافته شده برای متدهای یادگیری انسان، کیفیت تصمیم گیری بازیکنان را بهبود ببخشند.

بازیکنان در این رژیم تمرینی برای مهارت های ذهنی تصمیم گیری، ‌ابتدا در یک تست بیست سوالی که سناریو هایی از بازیهای مختلف باشگاه ساوتمپتون مقابل منچسترسیتی، چلسی، آرسنال، ‌تاتنهام، منچستریونایتد را نشان می داد در مورد فاز تهاجمی تیم صاحب توپ باید در سریع ترین زمان ممکن تصمیم می گرفتند. پس از آن با تغییر سرعت ویدیو به 1.5 برابر حالت عادی در یک برنامه 5 جلسه ای تمرینی سناریو های متفاوتی به این بازیکنان از بازی های متفاوت نشان داده می شد و استراتژی مورد توافق سه مربی طراز اول فوتبال اروپا از باشگاه آژاکس، مدرس فدراسیون فوتبال انگلیس و مدرس فدراسیون فوتبال آلمان با گرافیک های مرتبط نشان داده می شد.
عنصر فوق ستاره شدن کشف شد

در مقاله ای که در مورد این آزمایش در ورژن جدید Progress in Brain Research آماده است این نکته بیان شده است که تصمیم گیری در شرایطی که سرعت پخش ویدیوی یک سناریوی تهاجمی یک و نیم برابر سرعت عادی بازی باشد، مغز بازیکن را وادار به تصمیم گیری خلاقانه و بدون فرصت برای محاسبه می‌کند. این روش پیش از این در تمرینات آماده سازی فضانوردان ناسا، ارتش و جراحان به کار برده شده بود و باعث بهبود کیفیت تصمیم گیری افراد ماهر در این حیطه ها شده بود.

محاسبه سرعت تصمیم گیری بازیکنان و بررسی آماری آن در انواع سناریو های تعریف شده هم دیگر فاکتوری است که در این آزمایش سنجیده شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که هر چقدر یک بازیکن خلاق تر و از آمادگی ذهنی بالاتری برخوردار باشد، می تواند در عین این که کیفیت تصمیم گیری اش افت نمی‌کند، سرعت تصمیم گیری اش را طی این تمرینات بهبود ببخشد.

اندازه‌گیری هوش بازیخوانی بازیکنان فوتبال می تواند به کشف استعدادها در مقطع پایه کمک فراوانی کند. از این رو توجه تحقیقات دانشگاهی و فدراسیون فوتبال انگلیس به این سمت جلب شده تا بتواند از روند خرید بازیکنان گران قیمت از سایر لیگ ها به تولید فوق ستاره ها در آکادمی های این کشور تغییر مسیر دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج