۵۷۵۷۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

به قلم Falko Blöding از وب سایت Goal؛

نیمار آجودانی در بارسلون یا ژنرالی در پاریس

هیچ نقل و انتقالی در تابستان ۲۰۱۷ همانند انتقال احتمالی نیمار به پاریس جنجالی و پرحاشیه نبوده است، انتقالی که در صورت اتفاق رکورد قیمت فروش بازیکنان در دنیای فوتبال را جابه جا خواهد کرد. اما آیا ترک بارسلونا توسط نیمار به نفع این ستاره برزیلی تمام خواهد شد یا خیر؟

طرفداری: هیچ نقل و انتقالی در تابستان ۲۰۱۷ همانند انتقال احتمالی نیمار به پاریس جنجالی و پرحاشیه نبوده است، انتقالی که در صورت اتفاق رکورد قیمت فروش بازیکنان در دنیای فوتبال را جابه جا خواهد کرد. اما آیا ترک بارسلونا توسط نیمار به نفع این ستاره برزیلی تمام خواهد شد یا خیر؟

در روزهای آتی در صورت انتقال نیمار از بارسلون به پاریس با مبلغ دیوانه کننده 222 میلیون یورو رکورد قیمت فروش بازیکنان در بازار نقل و انتقالات شکسته خواهد شد. هنوز نمی توان با اطمینان از قطعیت چنین انتقالی صحبت نمود و با وجود اینکه باشگاه بارسلونا از نیمار درخواست حضور وی در دور نهایی تمرینات تیمی را داشته است، بسیاری از مطبوعات فرانسوی و حتی اسپانیایی خبر از نهایی شدن قرارداد این ستاره برزیلی در پاریس داده اند. اما صرف نظر از این بحث های حاشیه ای آیا ترک بارسلونا توسط نیمار و پیوستن به پاریس سن ژرمن، قدمی رو به عقب برای وی محسوب می شود؟ یا اتخاذ چنین تصمیمی از سوی نیمار قابل درک است؟ این یادداشت به بررسی دو نظر مختلف در زمینه این انتقال پر حاشیه می پردازد.

موافق:در پاریس سن ژرمن نیمار می تواند عنوان برترین بازیکن جهان فوتبال را دریافت کند

اولین گمانه زنی ها و شایعات در خصوص انتقال احتمالی نیمار به پاریس برای دوستداران فوتبال تعجب برانگیز و برای هواداران بارسلونا غیر قابل قبول بوده است، اما چنین انتقالی که در ابتدا غیر ممکن به نظر می رسید، با پرداخت مبلغ غیر منطقی222 میلیون یورو از سوی سران متمول پاریس سن ژرمن برای فعال کردن بند آزادسازی قرارداد نیمار با بارسلونا در روزهای آینده عملی خواهد شد، انتقالی که با وجود تمام جنجال ها و حواشی اطراف آن قابل درک به نظر می رسد.

نیمار را در حال حاضر می توان سومین بازیکن برتر فوتبال دنیا دانست که از توانایی های لازم برای تبدیل شدن به برترین بازیکن جهان فوتبال در آینده ای نه چندان دور برخوردار است. اما نیمار چگونه می تواند به چنین هدفی دست یابد در حالی که برترین بازیکن جهان فوتبال نیز هم تیمی وی محسوب می شود؟ لیونل مسی با شایستگی تمام پادشاه بارسلونا است و در این واقعیت حداقل در آینده نزدیک تغییری روی نخواهد داد، چون هیچ نشانهای مبنی بر کاهش توانایی های اعجاب انگیز مسی دیده نمی شود و در فصل های آتی نیز بی تردید همچنان این ابر ستاره آرژانتینی نقطه ثقل حرکتی بارسلونا خواهد بود و تمام برنامه ها و ایده های تیمی با محوریت قرار گرفتن مسی پیاده خواهد شد، اتفاقی که به طور کامل منطقی به نظر می رسد و کمتر کسی مخالف آن خواهد بود. در چنین شرایطی به نیمار با وجود توانایی های خارق العاده ای که دارد نقشی جانبی در بارسلونا خواهد رسید.

در پاریس سن ژرمن اما نیمار می تواند به تک ستاره تیم بدل شود و همانند تیم ملی برزیل تمام حرکات تیم در بخش تهاجمی بر اساس قابلیت های وی پایه گذاری خواهد شد. نیمار 25 ساله می تواند در پاریس مسئولیت های بیشتری بر عهده گیرد و به چهره اصلی تیم بدل گردد و قدمی بزرگ در راستای پیشرفت خود بردارد، تغییراتی که می تواند نیمار را ازآجودانی در بارسلونا به ژنرالی در پاریس بدل سازد.

برای نیمار همچنین با حضور در پاریس رویای دریافت توپ طلای دنیای فوتبال نیز ملموس تر خواهد بود، چون در پاریس سن ژرمن وی می تواند با آزادی هایی که خواهد داشت هر چه بهتر نبوغ و توانایی های خود را به نمایش گذارد و همه موفقیت های احتمالی تیم نیز به پای عملکرد وی نوشته خواهد شد، موفقیت هایی که دستیابی به آنها با حضور زلاتان ابراهیموویچ نیز محقق نشده است. در صورت موفقیت پاریسی ها در لیگ قهرمانان اروپا علاوه بر به حقیقت تبدیل شدن رویای سران باشگاه، نام نیمار برای همیشه با این موفقیت بی نظیر گره خواهد خورد و شانس او برای انتخاب شدن به عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان، نسبت به زمان حضور وی در بارسلونا به عنوان دومین یا سومین باریکن تاثیرگذار تیم، بسیار افزایش خواهد یافت.

پاریس سن ژرمن را می توان به پروژ های هیجان انگیز در دنیای فوتبال تشبیه نمود که در حال حاضر نیز بازیکنان با کیفیتی در آن حضور دارند و پایه ریزی و برنامه ریزی خوبی برای برخورداری از آینده ای درخشان در آن صورت گرفته است. علاوه بر این نیمار می تواند در پاریس سن ژرمن به جمع برخی از هموطنان برزیلی و دوستان صمیمی خود نظیر دنی آلوز، لوکاس مورا، مارکینیوشو تیاگو سیلوا بپیوندد. از لحاظ ورزشی و فنی نیز لیگ فرانسه در حال پیشرفت است و نمی توان از آن بر خلاف آنچه که بسیاری از هواداران بارسلونا و منتقدین معتقدند، به عنوان لیگی ضعیف نام برد.

در بارسلونا نیمار به موفقیت های از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان دست یافته است و چرا وی نباید به دنبال ماجراجویی و چالشی جدید باشد. چالشی که با در نظر گرفته شدن دستمزدی جنون آمیز برای وی جذاب و شیرین نیز شده است. نیمار با حضور در پاریس سن ژرمن می تواند نسبت به بارسلونا دریافتی بسیار بیشتری برای خود متصور باشد و این واقعیت برای هر بازیکن حرفه ای دنیای فوتبال فاکتوری مهم محسوب می شود. پاریسی ها به نیمار در این مرحله از فوتبال حرفه ای وی بسته ای بسیار جذاب پیشنهاد نموده اند و پذیرفتن چنین بسته ای از سوی نیمار بر خلاف نظر هواداران بارسلونا قابل توجبه و منطقی است و در صورت انتقال نیمار به پاریس آنچه که نباید واقعیت داشته باشد به واقعیت تبدیل خواهد شد.

مخالفین: در بارسلونا شانس نیمار برای تاریخ سازی بسیار بیشتر است

لیونل مسی بی تردید برترین بازیکن جهان فوتبال است، قابلیت های نیمار به وی نزدیک شده اما همچنان این ستاره برزیلی به سطح مسی نرسیده است و به همین دلیل نیمار همچنان نتوانسته خود را به محور اصلی و نقطه ثقل بخش تهاجمی تیم بدل نماید. اما چنین تصوری می تواند توجیهی منطقی برای ترک تیم بزرگی نظیر بارسلونا باشد؟ مسی بازیکنی مغرور در فوتبال نیست که تمامی موفقیت ها و تمجیدها را به تنهایی برای خود بخواهد و همانطور که تا کنون نیز به اثبات رسانده بیشتر مایل به رسیدن به موفقیت های تیمی و تقسیم چنین افتخاراتی با سایر هم تیمی های خود از جمله نیمار بوده است. نیمار نیز به خوبی از این موضوع آگاه است و می داند که به همراه مسی و لوئیز سوارز مثلثی تکرار نشدنی را در بارسلونا به وجود آورده است.

نیمار علاوه بر مسی و سوارز با سایر هم تیم های خود در بارسلونا نیز از رابطه دوستانه بسیار عمیقی برخوردار است و دلیلی ندارد که با ترک بارسلونا شانس رقم زدن دوره ای تاریخی در نیوکمپ را از دست دهد. چون احتمال اینکه نیمار بتواند در بارسلونا بار دیگر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند و با این تیم به قدرت برتر فوتبال قاره سبز بدل شود بسیار بالاتر از وقوع چنین اتفاقاتی در پاریس برای وی است. پاریس سن ژرمن البته باشگاهی بزرگ است اما تا کنون به موفقیت چندان چشمگیری در سطح قاره اروپا دست نیافته است.در اسپانیا و لالیگا بارسلونا می بایست با تیم های بزرگی نظیر رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برای قهرمانی به رقابت بپردازد ضمن اینکه از کنار رقبای سرسختی همانند سویا، ویارئال و بیلبائو نیز به آسانی نمی توان عبور نمود، در جمع پاریسی ها و در لیگ فرانسه اما نیمار چندان به چالش کشیده نخواهد شد و در فصل آتی پاریس سن ژرمن در این لیگ بی رقیب خواهد بود چون موناکو فاتح فصل فبل این رقابت ها با از دست دادن ستارگان اصلی خود بی تردید ضعیف شده و دیگر از قدرت رقابت با پاریسی ها برخوردار نخواهد بود و این واقعیت در فصل منتهی به جام جهانی که نیمار می خواهد برزیل را به قهرمانی در آن برساند، برای وی گران تمام خواهد شد.

در بارسلونا نیمار در چهار فصل گذشته به بازیکنی تاثیر گذار بدل شده و افتخارات متعددی را نیز بدست آورده است، سران، هم تیمی ها و هواداران بارسلونا نیز به خوبی ارزش نیمار برای تیم خود را درک می کنند و از اهمیت وی برای تیم خود آگاه هستند. در پاریس اما نیمار می بایست از صفر شروع نماید و در صورت انجام دو بازی متوالی ضعیف از سوی پاریسی ها، نوک پیکان همه انتقادات با توجه به هزینه بسیار بالای صورت گرفته برای جذب نیمار، به سوی وی نشانه گرفته خواهد شد. چنین هزینه ای انتظارات و فشار بسیار زیادی را به نیمار وارد خواهد نمود، واقعیتی که می تواند تعادل روحی وی را بر هم زند و در نحوه حضور وی در مسنطیل سبز نیز تاثیر گذار باشد. نیمار البته پیش از این ثابت کرده که می تواند چنین فشارهایی را تحمل نماید، اما در بارسلونا این ستاره برزیلی با کمک تیمی هماهنگ و کارآمد در کنار خود موفق به تحمل چنین فشارها و برآورده نمودن انتظارات بالا از خود شده بود، پارامتر مهمی که در پاریس نیمار دیگر از آن همانند بارسلون برخوردار نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج