۵۴۸۱۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مربیان بدون تیم در صف طولانی نفت!

بعد از یک سال بلاتکلیفی، وضعیت مالکیت باشگاه نفت تهران مشخص و این تیم به طور کامل به بخش خصوصی منتقل شد.

ایران ورزشی: بعد از یک سال بلاتکلیفی، وضعیت مالکیت باشگاه نفت تهران مشخص و این تیم به طور کامل به بخش خصوصی منتقل شد. حالا خیال نفتی‌ها بابت حفظ سهمیه آسیایی و وضعیت مالکیت راحت شده و آنها به‌عنوان تنها تیم بدون سرمربی لیگ، در تلاش هستند تا هرچه سریعتر از میان مربیان بدون تیم، شخصی را برای نشستن بر نیمکت سرمربیگری شان انتخاب کنند. در این بین ظاهراً مذاکراتی هم با حمید استیلی داشته‌اند اما هنوز هیچ چیز درباره سرمربی نفت نهایی نشده است. ضمن اینکه با توجه به تعدد مربیان بدون تیم و تنوعی که نفتی‌ها می‌توانند در انتخاب خود داشته باشند، تا آخرین لحظه نمی‌توان با قطعیت درباره سرمربی این تیم اظهارنظر کرد.

از همان زمان که با قهرمانی نفت تهران در جام حذفی، علی دایی از این تیم جدا شد، حرف و حدیث‌ها درباره آینده نفت راه خود را به منابع خبری باز کردند. اولین حواشی مطرح شده، خرید امتیاز نفت از سوی صبای قم بود. حتی وقتی با خارج شدن امتیاز نفت از تهران مخالفت شد، همچنان صحبت‌هایی درباره فروش امتیاز این تیم مطرح بود. صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که برنامه‌ریزی برای آینده این تیم را تحت تأثیر خود قرار می‌داد.

دقیقاً به همین دلیل بود که علی کریمی به‌عنوان تنها گزینه جدی نفت تهران برای نشستن روی نیمکت این تیم، سرمربیگری نفت را نپذیرفت چون باشگاه نفت تهران حتی حاضر نبود به بازیکنانی که قرار است جذب کند، چک مدت‌دار بدهد و با این وضعیت چه تضمینی بود که بی پولی‌های فصل قبل تکرار نشود؟

حالا اما روال انتخاب سرمربی به کلی تغییر کرده است. در چند روز اخیر جلساتی در کمیته واگذاری باشگاه نفت تهران برگزار شده و طرفین برای واگذاری مالکیت باشگاه نفت به بخش خصوصی به توافق نهایی رسیده‌اند.

با توجه به مشخص شدن وضعیت سهامداران و مالک باشگاه نفت، به زودی اعضای هیات مدیره این باشگاه نیز مشخص خواهد شد تا ساز و کار دریافت پروانه فعالیت این باشگاه کامل شود. برهمین اساس، نفتی‌ها توانستند سهمیه آسیایی خود را که با قهرمانی در جام حذفی کسب کرده بودند، حفظ کنند و سال آینده یکی از سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشند.

بعد از انجام این کارها، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مأموریت نفتی‌ها، چیزی نیست جز انتخاب سرمربی. خبرها حاکی از این است که بعد از توافقات اولیه که باشگاه با حمید استیلی داشته، ظاهراً جلسات روزهای آینده استیلی با مالک باشگاه، تکلیف حضور او در این تیم را مشخص خواهد کرد. جالب‌تر اینکه برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که نفتی‌ها هنوز به حضور علی کریمی در این تیم اصرار دارند و حتی اگر او بپذیرد، می‌خواهند او را به‌عنوان دستیار استیلی به خدمت بگیرند که با توجه به رابطه خوبی که بین این دو نفر هست، این اتفاق چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.

با این حال اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که حمید استیلی در شرایطی در یکقدمی نیمکت نفت قرار دارد که صفی طولانی از مربیان بدون تیم مانده را پشت سر خود دارد. گزینه‌هایی که هرکدام می‌توانند با مسوولان نفت وارد مذاکره شوند و استیلی را برای نشستن روی نیمکت نفت، وارد رقابت پیچیده‌ای کنند. گزینه‌هایی چون فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، صمد مرفاوی، نعیم سعداوی، مجتبی حسینی، رسول خطیبی، حسین فرکی و افشین پیروانی که هرکدام در نوع خود مدعی هدایت بهترین تیم‌های لیگ هستند.

از میان این گزینه‌ها البته حسین فرکی اعلام کرده که این فصل به دلیل مشکلات جسمانی‌اش می‌خواهد استراحت کند و فعلاً به فکر مربیگری نیست. فیروز کریمی هم از فصل گذشته در محافل خصوصی از تصمیمش برای خداحافظی از مربیگری صحبت کرده بود و تأکید داشت که اگر در تیمی فعالیت کند، به‌عنوان مدیرفنی خواهد بود.

فرهاد کاظمی اما از همان مربیانی است که بدون تیم مانده. او فصل پیش به دلیل مشکلات و اختلاف‌های شدید با مسوولان سیاه جامگان از این تیم جدا شد و به ماشین‌سازی رفت و روزهای بدی را در تبریز تجربه کرد. ماشین‌سازی که اوضاعی بهتر از سیاه جامگان نداشت، به بدترین شکل ممکن به لیگ یک سقوط کرد و حالا به نظر می‌رسد این موضوع روی نظر باشگاه‌ها برای جذب کاظمی تأثیر گذار بوده است. اتفاقی که برای صمد مرفاوی هم در صبا افتاد و باعث شده که تیم‌ها برای سپردن هدایت تیم خود به او، با قدری تأمل و تردید اقدام کنند.

نعیم سعداوی هم که نتوانست خواسته‌های فولادی‌ها را در فصل گذشته تأمین کند و بارها مورد انتقاد مستقیم مدیرعامل فولاد قرار گرفت، در میان همین مربیان بدون تیم قرار می‌گیرد که می‌توانند در میان گزینه‌های نفت هم باشند.

هرچند که بعید است سعداوی حاضر شود برای مربیگری از اهواز و خوزستان خارج شود اما پیشنهاد سرمربیگری در تیمی چون نفت در شرایط مطلوب می‌تواند به اندازه‌ای وسوسه کننده باشد که هرکسی را متقاعد به ترک شهر خود کند.

رسول خطیبی هم که به دلیل نداشتن مدرک اول مربیگری و نتایج نه چندان رضایتبخش، در سال‌های اخیر فقط مورد توجه تیم‌های تبریزی بوده است اما خاطره روزهای خوب او شاید دلیلی شود برای توجه نفتی ها. همچنین مجتبی حسینی هم که به دلیل مخالفت هیأت مدیره ذوب‌آهن از این تیم جدا شده، حالا بدون تیم است و با توانایی‌های فنی که از خود نشان داده می‌تواند از گزینه‌های نفت محسوب شود.

افشین پیروانی هم جزو کسانی است که از میان افراد حاضر در این صف طولانی همزمان با استیلی به جلسات مذاکره با مسوولان راه یافته است.

قرار گرفتن نام هریک از این گزینه‌ها درفهرست مربیان مدنظر نفت تهران اما مستلزم این است که استیلی و پیروانی در مذاکرات روزهای آینده‌شان با مالک باشگاه به توافق نهایی نرسند که اگر برسند باید دید آیا حضور هر یک از آنها روی نیمکت نفت می‌تواند انتخاب خوبی برای هدایت مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی باشد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج