۵۴۴۴۸۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آمار شگفت انگیز آزمون در فوتبال ایران

سردار آزمون تنها ۲۲ سال دارد. او متولد دی ماه ۱۳۷۳ است و با توجه به سن و سال و حفظ همین روند قادر است حتی به رکورد علی کریمی (۳۸ گل)، جواد نکونام (۳۹ گل) و کریم باقری (۵۰ گل) یورش ببرد.

ایران ورزشی: دو گل در یک بازی تدارکاتی، آمار سردار آزمون را جذابتر کرد. آماری که او در تیم ملی ساخته و به نام خودش نوشته. مهاجمی ۲۲ ساله که چهل و هفت و چهل و هشتمین گل خود را در تیم‌های ملی - از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان به ثمر رساند تا رکوردهای جدید از خود بر جا بگذارد.

سردار وقتی 15 ساله بود نخستین بار در ترکیب تیم نوجوانان به میدان رفت و با گل‌های فراوانی که به ثمر رساند همه را امیدوار به ظهور مهاجمی در قامت دایی کرد. مهاجمی که بیاید، پا جای دایی بگذارد و دروازه‌ها را یکی پس از دیگری فرو بریزد.

آزمون در تیم نوجوانان آماری فوق‌العاده از خود بجا گذاشت. او در ۶ بازی ۷ گل به ثمر رساند تا روزهای با شکوهی را در این تیم پشت سر بگذارد. پله بعدی آزمون، حضور در تیم جوانان یا همان زیر ۲۰ سال بود. تیمی که از دل آن بازیکنان بزرگی به سطح نخست فوتبال ایران رسیدند. بازیکنانی نظیر سردار، علیرضا جهانبخش، بهنام برزای، حسین کنعانی زادگان، حسین مرادمند و البته احسان پهلوان.

آمار سردار در تیم جوانان نیز رویایی بود. او در 19 بازی 19 گل سرنوشت ساز به ثمر رساند تا سری بین سرها پیدا کند و راهی روسیه شود. درخشش سردار در ترکیب تیم جوانان، بخصوص مسابقات سن‌پترزبورگ باعث شد تا مدیران روبین کازان سراغش بیایند و ستاره جوان فوتبال ایران را شکار کنند.

آزمون سپس همزمان به عضویت تیم‌های ملی و البته المپیک ایران در آمد. او در مقدماتی المپیک ریو در ۴ بازی ۴ گل وارد دروازه حریفان کرد. یعنی به ازای هر بازی یک گل. او در تیم ملی نیز گل‌های بسیاری به ثمر رساند که آخرین آنها مربوط می‌شود به بازی مقابل مونته نگرو که سردار دو گل زیبا به ثمر رساند تا زمینه‌ساز برد تیم ملی در این بازی تدارکاتی شود.

آزمون در تیم‌های ملی، روی هم 54 بازی انجام داده و 48 گل به ثمر رسانده. آماری نزدیک به یک گل در هر بازی که یک رکورد جالب برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. اگر آمار سردار در تیم‌های پایه را از بزرگسالان جدا کنیم، او در 25 بازی ملی 18 گل وارد دروازه حریفان کرده و در رده ششم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی قرار گرفته.

قبل از بازی مقابل مونته نگرو، آزمون در ۲۴ بازی ۱۶ گل به ثمر رسانده بود. او با این تعداد گل، در رده هشتم جدول بهترین گلزنان تیم ملی قرار گرفته بود. دو گل به مونته نگرو که یکی از دیگری زیباتر بود باعث شد تا آزمون از رضا قوچان نژاد سبقت بگیرد و البته به فرشاد پیوس برسد. آزمون اگر یک گل دیگر به ثمر برساند، از پیوس پیشی می‌گیرد و به صورت مشترک با غلامحسین مظلومی، رده پنجم جدول بهترین گلزنان تیم ملی را تصاحب می‌کند.

سردار آزمون تنها 22 سال دارد. او متولد دی ماه 1373 است و با توجه به سن و سال و حفظ همین روند قادر است حتی به رکورد علی کریمی (38 گل) جواد نکونام (39 گل) و کریم باقری (50 گل) یورش ببرد. حساب علی دایی البته با بقیه جداست. او 109 گل ملی به ثمر رسانده و آزمون تا سالها باید گل بزند تا رکورد جاودانه او را تصاحب کند. اتفاقی که البته وقوع آن با حفظ همین روند و ثبات آزمون در تیم ملی چندان بعید نیست.

آزمون پس از دو گلی که وارد دروازه مونته نگرو کرد، نه تنها طلسم گل نزدن در تیم ملی (سال ۱۳۹۶) را شکست که نشان داد برای بازی با ازبکستان انگیزه فروانی دارد تا زمینه یک برد ارزشمند دیگر برای تیم ملی را فراهم کند. برای آزمون چه بهتر که گل صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ را وارد دروازه ازبکستان کند. او می‌تواند، به شرطی که موقعیت گل به دست بیاورد و روز خوب خود را پشت سر بگذارد.

روبین کازان و سلتیک، مشتری‌های آزمون

دوباره نقل و انتقالات آغاز شد و دوباره نام سردار آزمون سر زبان‌ها افتاد. سردار این روزها با پیشنهادهایی از چند تیم اروپایی مواجه شده. بنا به گزارش یکی از مقامات ارشد باشگاه روستوف روسیه، قربان بردی اف حداقل ۸ بازیکن کنونی روستوف را به روبین کازان خواهد برد. این ۸ بازیکن عبارتند از: سوسلان دژانوف (دروازه‌بان)، سزار ناواس (مدافع)، ولادیمیر گرانات (مدافع)، فدر کودراشوف (مدافع)، کریستیان نوبوا و آلکساندرا آروخین (هافبک)، سردار آزمون و دیمیری پلوز (مهاجم). قربان بردی اف، سرمربی روستوف چند روز پیش دوباره به باشگاه روبین کازان برگشت. از همان زمان بازگشت بردی اف به روبین کازان اخبار بازگشت سردار آزمون به این باشگاه مطرح شد. همچنین رسانه‌های اسکاتلندی از علاقه سران باشگاه سلتیک برای جذب سردار آزمون خبر داده‌اند، چرا که موسی دمبله مهاجم گلزن سلتیک، یکی از اهداف تابستانی میلان ایتالیا لقب گرفته و با مبلغی فراوان به سن سیرو نزدیک شده است. روزنامه سان اسکاتلند در خبری اختصاصی، از علاقه براندن راجرز، مربی سابق لیورپول به «زلاتان ایرانی‌ها» خبر داد و از ۱۲ گل فصل پیش سردار نوشت. این رسانه‌ همچنین مدعی شد که سلتیک باید با باشگاه‌هایی چون اورتون، ویارئال، لاتزیو و چند باشگاه روسی برای به خدمت گیری آزمون رقابت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون هم وطن عزیز

    • هادی

      سلام.خوبی جناب آقای سردار آزمون؟یه جوان ۳۰ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس ۰۹۰۳۳۰۵۲۹۲۸٫
      شماره عابربانک ملی(۶۰۳۷۹۹۷۲۱۳۷۹۲۶۶۷ )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج