۵۴۱۵۹۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چنگیز: منصوریان باید پاسخگو باشد

عبدالعلی چنگیز مهاجم دهه شصت باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ۹ سال فعالیت در آکادمی باشگاه العین امارات قراردادش با آنها به پایان رسیده و به نظر می‌رسد تصمیم دارد حرفه مربیگری را در ایران ادامه دهد.

ایران ورزشی: عبدالعلی چنگیز مهاجم دهه شصت باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ۹ سال فعالیت در آکادمی باشگاه العین امارات قراردادش با آنها به پایان رسیده و به نظر می‌رسد تصمیم دارد حرفه مربیگری را در ایران ادامه دهد. او به واسطه سال‌ها حضورش در العین شناخت خوبی از حریف دوشنبه شب استقلال داشت. چنگیز که بازی رفت این دو تیم در تهران را هم آنالیز کرده بود خوب می‌دانست آبی‌های پایتخت کار بسیار سختی در ابوظبی خواهند داشت. خیلی‌ها به مانند چنگیز تصور می‌کردند کار استقلال در امارات راحت نباشد اما انگار این فقط منصوریان و دستیارانش بودند که العین را همچون بازی رفت کم شانس می‌دیدند. چنگیز پیرامون این بازی بار دیگر بی‌پروا با ایران ورزشی به گفت‌وگو می‌نشیند...

العین تیم بسیار قدرتمندی بود که در هر پست بازیکنان تاثیرگذاری داشت و فوتبال بسیار خوبی را هم ارائه داد.
بازیکنان فعلی العین فوتبال را از ۶-۵ سالگی در آکادمی یاد می‌گیرند و در کنار آن باشگاه برای تقویت تیمش سراغ بازیکنان خوب اروپایی، آفریقایی و حتی آسیایی هم می‌رود. در واقع آنها از ابتدا به دنبال قهرمانی در آسیا بودند که به آن هم دست پیدا کردند. در همین تیمی که مقابل استقلال قرار گرفت پنج بازیکنش شاگردم بودند. عمر عبدالرحمن، مدافع راست، هافبک میانی، احمد برهان و آن بازیکنی که در تهران اخراج شد. شما شک نکنید که ساختن چنین تیمی شانسی و اتفاقی نیست. آنها سال به سال تلاششان بیشتر و قدرتمندتر می‌شوند. باشگاه العین خریدهای خارجی بسیار خوبی هم برخلاف اکثر تیم‌های ما دارد.
بیشتر توضیح می‌دهید.
همین مهاجم برزیلی یا هافبک کره‌ای‌شان مثل عبدالرحمن و برادرش هر کدام یک تیم هستند. به نظرم مدافع میانی العین یکی از بهترین‌های آسیاست که توپ از او رد نمی‌شود. به همین دلیل العین در حال حاضر یکی از بهترین‌های قاره کهن است.
اما استقلال باخت با نتیجه سنگین و پرگلی هم باخت، در حالی که می‌دانیم اختلاف آنها با العین ۶-۵ گل نیست.
همینطور است. شما شک نکنید هر ۵۰ سال یک بار شاید چنین نتیجه‌ای رقم بخورد اما نباید اسمش را بدشانسی گذاشت چون آنها بهتر بودند.
البته استقلال هم بازیکنان اصلی‌اش در خط هافبک را نداشت.
غیبت امید ابراهیمی در هر دو بازی تاثیرگذار بود. من اعتقاد دارم استقلال با اینکه در بازی رفت برنده شد اما اصلا خوب بازی نکرد. بازیکنان خط میانی مثل ستون فقرات یک تیم هستند که اگر سست باشند یا نباشند کار بسیار سخت می‌شود. اما یک موضوعی را نباید فراموش کرد.
بفرمایید.
بازیکنان جوان العین نسبت به هم‌سن و سال‌هایشان در استقلال بسیار باتجربه‌تر بودند چون از پایه کار کردند. به عنوان مثال سالم عزیزی از ۹ سالگی، احمد برهان از ۱۴ و عبدالرحمان از ۱۶ سالگی در باشگاه العین پرورش یافتند.
یعنی اگر غایبان استقلال بودند این تیم نمی‌باخت؟
من این حرف را نمی‌زنم اما خیلی فرق می‌کرد.
یکی از ایرادهایی که به علیرضا منصوریان در این بازی گرفته می‌شود این است که تیمش خیلی تدافعی بازی کرد و کاملا توپ و میدان در اختیار العین بود.
ببینید وقتی تیمی در این فصل به امارات می‌آید بدون شک سرمربی‌اش روش دفاعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد اما حالا اینکه چرا استقلال تا این حد عقب کشیده بود سوالی است که منصوریان باید پاسخگویش باشد. بعد از گل سوم هم دیدیم که شیرازه تیمی استقلال از هم پاشیده شد. البته من باز هم می‌گویم که العین حرف‌های زیادی برای گفتن در فوتبال آسیا دارد و فوق‌العاده جذاب و تماشایی بازی می‌کند. آنها در لیگ امارات هم قبل از شروع مسابقه از اکثر تیم‌ها ۳-۲ گل پیش هستند. من هم اعتقاددارم که فاصله دو تیم ۶-۵ گل نیست اما واقعا بعد از بازی از خودم خجالت کشیدم که چرا باید استقلال اینطور شکست بخورد. البته مسائل دیگری هم سهیم هستند.
چه مسائلی؟
اینکه آنها به معنای واقعی تلاش می‌کنند و با کسی هم تعارف ندارند. این تیم سرمربی قهرمانش را هم کنار گذاشته یا اگر خریدهای خوبی نداشته‌اند خیلی زود قراردادش را فسخ کرده‌اند. اما تیم‌های ما اکثرا خریدهای خارجی خوبی را انجام نمی‌دهند و بعضی تیم‌های پرطرفدار نصف عشق و علاقه‌ای که هوادارانشان به آنها می‌‌دهند را به هواداران نمی‌دهند.
تصمیم ندارید در ایران کار کنید؟

من قراردادم با العین به پایان رسیده و احتمالا هفته آینده به ایران می‌آیم. حتما دوست دارم که این اتفاق بیفتد اما باید شرایطش فراهم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • میلاد استقلالی

      ایرادهای اصلی منصوریان بسیار کوچک سر مربی تیم بسیار بزرگ مدیرعامل و هیات مدیره ضعیف و ناکارامد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج