۵۳۶۹۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا پایان یافت

مثل سال گذشته یوونتوس و بایرن‌مونیخ در ایتالیا و آلمان جام قهرمانی را بالای سر بردند

روزنامه شهروند: فصل ٢٠١٧ - ٢٠١٦ برای تیم‌های اروپایی با قطعی‌شدن قهرمانی یوونتوس و رئال به پایان رسید تا حالا همه نگاه‌ها به کاردیف ولز، محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد؛ جایی که همین ٢ تیم برای کسب یک جام دیگر تلاش می‌کنند. از میان قهرمان ٥ لیگ معتبر اروپا، ٢ تیم‌سال گذشته نیز همین عنوان را کسب کرده بودند اما در کشورهای فرانسه، انگلیس و اسپانیا چهره قهرمان نسبت به فصل قبلی تغییر کرد.

سری آ؛ سلطه بانوی پیر

در حالی‌که آ.اس رم با شکست یوونتوس در هفته ٣٦ سری آ امیدوار به رقم زدن یک معجزه و ناکام کردن بانوی پیر در رسیدن به قهرمانی‌های متوالی بود، شاگردان آلگری یک هفته مانده به پایان این فصل سری آ توانستند با شکست ٣ بر صفر کروتونه برای ششمین فصل متوالی روی بام فوتبال آسیا بایستند. سلطه بانوی پیر بر فوتبال ایتالیا در حالی ٦ ساله شده که یوونتوس سی و دومین قهرمانی خود را جشن گرفت و به فاصله خود با تیم‌هایی چون میلان و اینتر که ١٨ قهرمانی کسب کردند، افزایش بخشید. تنها جذابیت هفته پایانی کالچو به جنگ نایب قهرمانی میان رم و ناپولی برمی‌گردد؛ البته در پایین جدول نیز کروتونه و امپولی برای سقوط‌نکردن تلاش می‌کنند. تیم‌های قدیمی شهر میلان مثل سال‌های اخیر نتوانستند حتی سهمیه اروپا را کسب کنند.

جزیره؛ مدعیان زیر سایه چلسی

در حالی که انتظار می‌رفت با حضور مربیان مطرح فوتبال اروپا روی نیمکت تیم‌های لیگ برتر انگلیس، امسال جزیره تا هفته پایانی شاهد رقابت داغ مدعیان باشد، چلسی با کونته از اواسط لیگ خودش را از سایر تیم‌ها جدا کرد و درنهایت چند هفته زودتر قهرمان شد. شیرهای لندنی در روز خداحافظی جان تری جام قهرمانی را بالای سر بردند و تاتنهام که تا هفته آخر به بردهای مقتدرانه خود ادامه داد، در رده دوم ایستاد؛ تیمی که‌ سال قبل نیز بعد از لسترسیتی نایب قهرمان شد. لیورپول با کلوپ و منچسترسیتی با گواردیولا با قرار گرفتن در جایگاه سوم و چهارم به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و آرسنال با ونگر حتی به سهمیه هم نرسید. البته منچستریونایتد با مربیگری آقای خاص حتی پایین‌تر از توپچی‌ها قرار گرفت اما این شانس را دارد تا اواخر هفته جاری با قهرمانی در لیگ اروپا به سهمیه لیگ قهرمانان ‌سال بعد برسد. باید دید آیا با این ناکامی مدیران آرسنال بازهم به حضور آرسن ونگر روی نیمکت تیمشان تداوم می‌بخشند یا خیر.

بوندس‌لیگا؛ سریال تکراری بایرن

به نظر می‌رسد با شرایط فعلی فوتبال آلمان تا سال‌ها هیچ تیمی نمی‌تواند بایرن‌مونیخ را در راه کسب قهرمان ناکام بگذارد. باواریایی‌ها برای پنجمین ‌سال متوالی قهرمانی خود را جشن گرفتند و به نظر می‌رسد تنها تفاوت کسب این عنوان برای آنها این است که چند هفته زودتر روی کاغذ می‌توانند قهرمانی خود را قطعی کنند. با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم بایرن و کم ستاره بودن سایر تیم‌های بوندس‌لیگا، لیگ این کشور تقریبا مثل سری آ به حالت تک‌قطبی درآمده و باید دید مسئولان فوتبال آلمان فکری به حال این مسأله خواهند کرد یا خیر. تنها نکته قابل اشاره در بوندس‌لیگای امسال شگفتی‌سازی لایپزیگ بود که تا اواسط مسابقات پا به پای بایرن پیش می‌رفت اما درنهایت با فاصله نایب‌قهرمان شد. دورتموند نیز با وجود بحران ابتدای فصل خودش را بالا کشید و با قرار گرفتن در رده سوم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرد.

لالیگا؛ پایان انتظار ٥ساله

با وجود این‌که در طول سال‌های اخیر رئال ٢ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده بود و امسال نیز در فینال حضور دارد، از آخرین قهرمانی این تیم در لالیگا ٥‌سال می‌گذشت. این اتفاق بالاخره با هدایت زیدان رخ داد و کهکشانی‌ها با برتری ٢ بر صفر مقابل مالاگا در هفته پایانی با ٩٣ امتیاز روی سکوی نخست ایستادند و بارسلونا هم در دیداری پرفراز و نشیب برد تلخی را کسب کرد که هیچ تأثیری روی سرنوشتش در جدول نداشت. رونالدو و یارانش در شرایطی جام قهرمانی را بالای سر بردند که باید ٢ هفته دیگر مقابل تیم آماده یوونتوس درفینال لیگ قهرمانان اروپا به میدان بروند. اتلتیکومادرید و سویا نیز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند تا مثل‌ سال قبل همین ٤ تیم به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کنند.

لوشامپیونه؛ پایان اقتدار پاریسی‌ها

درحالی‌که پاری‌سن‌ژرمن با سرمایه‌گذاری مالک عرب خود توانسته بود ٤‌سال به‌عنوان قهرمان فرانسه خودش را معرفی کند، بالاخره موناکو با خرید ستاره‌های خارجی موفق به پایان دادن به این اقتدار شد. لوشامپیونه فصل ٢٠١٦-٢٠١٧ در شرایطی به پایان رسید که موناکو به تکیه به ستارگانی چون فالکائو علاوه بر درخشش در لیگ قهرمانان اروپا و پیش رفتن تا نیمه نهایی، با اقتدار روی سکوی قهرمانی رسید. پاری سن ژرمن هم که در نخستين فصل جدایی زلاتان جای خالی او را به شدت احساس می‌کرد، نایب قهرمان شد، نیس و لیون نیز تیم‌های بعدی بودند که مدعیان این فصل فوتبال فرانسه را تشکیل می‌دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج