۵۳۳۹۸۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فصلی برای فراموشی

اشکان در العربی و ولفسبورگ حتی یک بار هم به میدان نرفت و در بازی حساس هفته آخر مقابل هامبورگ هم در فهرست تیمش قرار ندارد

ایران ورزشی: فصل برای ولفسبورگ شنبه شب با بازی سرنوشت‌ساز در زمین هامبورگ به پایان می‌رسد، ولی از حالا می‌توان گفت که اشکان دژاگه در این بازی هم به میدان نمی‌رود و حضور هافبک ایرانی در جمع سبزپوشان بدون حتی یک بازی در تیم اصلی به پایان می‌رسد. آندریاس یونکر، سرمربی ولفسبورگ سه‌شنبه گروه تمرینی‌اش را کوچک‌‌تر کرد و دژاگه، تراش، سگین، موبیوس و بازور را از گروه اصلی جدا کرد. این بازیکنان مصدوم نیستند، ولی در بازی‌های اخیر به میدان نرفته‌اند و در برنامه‌های این مربی نقشی ندارند.

یونکر گفت: «فکر کردم بهتر است دو گروه را جدا کنم. حالا می‌توانم به هر بازیکن تمرین جداگانه بدهم.»

سختگیری یونکر بی‌دلیل نیست. دو تیم در قعر جدول همسایه هستند و این بازی برای آنها حکم مرگ و زندگی را دارد. ولفسبورگ اگر هفته گذشته گلادباخ را شکست می‌داد شنبه با خیال راحت به هامبورگ سفر می‌کرد، ولی در آن بازی خانگی به تساوی رسید تا برای ماندن در بوندس‌لیگا به حداقل یک امتیاز از این بازی نیاز داشته باشد. البته ولفسبورگ در صورت شکست هم بخت کوچکی برای بقا دارد و این در حالتی است که آگزبورگ در بازی همزمان مقابل هوفنهایم شکست سنگینی بخورد.

در طرف دیگر هامبورگ هم خوش‌شانس بود که داور گل دوم شالکه به این تیم در دقیقه 91 را مردود اعلام کرد و فرصت دارد با بردن ولفسبورگ جای این تیم در منطقه امن جدول را بگیرد. هامبورگ تنها تیم بوندس‌لیگاست که به دسته پایین‌تر سقوط نکرده، هرچند در فصول اخیر در لحظه آخر توانسته ماندنش را تضمین کند. حالا هواداران این تیم امیدوارند این سناریو یک بار دیگر تکرار شود و هامبورگ با شکست دادن ولفسبورگ فصل آینده هم در بوندس‌لیگا باشد.

بدبیاری‌های بزرگ

اشکان دژاگه در میانه فصل از العربی قطر به تیم سابقش ولفسبورگ پیوست. او در تیم قطری فرصت بازی نداشت و تصمیم گرفت به تیمی برگردد که بهترین سال‌های فوتبالش را در آن گذرانده بود. این انتقال هیچ نفع مالی برای هافبک تیم ملی نداشت. قرارداد اشکان با ولفسبورگ مشروط بود و مقرر شد او به نسبت تعداد بازی‌هایش دستمزد بگیرد. دژاگه با گذشتن از قرارداد خیلی خوبش در لیگ قطر مصمم بود دوباره به شرایط مسابقه برگردد و بتواند یک سال مانده به جام جهانی کاملا آماده باشد. این قرارداد برای ولفسبورگ هم کاملا مناسب بود، چرا که برای بازیکنی که از شرایط بازی دور بود و خریدش یک ریسک محسوب می‌شد، پولی پرداخت نمی‌کرد. ولفسبورگ امیدوار بود اشکان که شرایط باشگاه را خیلی خوب می‌شناسد و سابقه قهرمانی با این تیم را دارد با تمرینات فشرده به شرایط آمادگی برسد و در مبارزه برای بقا به تیم کمک کند. والرین اسماعیل، مربی وقت تیم هم روی اشکان به‌عنوان یک اسلحه مخفی حساب باز کرده بود.

اوضاع اما برای اشکان خوب پیش نرفت. او در آخرین روزهای پنجره نقل و انتقالات به ولفسبورگ پیوست، ولی باشگاه العربی برای ارسال مدارک او زمان زیادی را هدر داد تا هافبک ایرانی شروع نیم‌فصل دوم را از دست بدهد. آماده شدن کارت بازی دژاگه چند هفته طول کشید و زمانی که مراحل اداری طی شد و همه منتظر حضور او در ترکیب بودند، خبر رسید که در یکی از تمرینات تیم مصدوم شده است. این مصدومیت بی‌موقع فرصت بازی در ترکیب ولفسبورگ و همینطور دو بازی حساس مقدماتی جام جهانی مقابل قطر و چین را از اشکان گرفت. دژاگه بابت پارگی عضله هفته‌های زیادی خانه‌نشین شد و بعد از آن دوره بازیابی‌اش هم طول کشید. همزمان با این مصدومیت والرین اسماعیل، سرمربی ولفسبورگ هم برکنار شد و آندریاس یونکر به جای او عملیات نجات را به عهده گرفت.

سرانجام مصدومیت اشکان به پایان رسید و او تصاویری از شروع تمریناتش در سالن و بعد از آن در زمین چمن منتشر کرد. تصاویر تمرینات اشکان این امیدواری را به‌وجود آورد که او بتواند در هفته‌های پایانی فصل به ترکیب ولفسبورگ برسد و حداقل برای دقایقی در بوندس‌لیگا بازی کند.

آینده مبهم

او بعد از پشت سر گذاشتن تمرینات بازیابی برای بررسی آمادگی‌اش در ترکیب تیم دوم ولفسبورگ به میدان رفت، ولی مشخص شد که فاصله زیادی با شرایط آرمانی دارد. حضور در سه بازی تیم ذخیره‌ها به اشکان فرصت داد آرام آرام شرایط بهتری پیدا کند و به فهرست اصلی ولفسبورگ نزدیک شود، ولی یونکر که تیمش برای بقا می‌جنگید حاضر به ریسک کردن نبود و از بازیکن ایرانی‌اش استفاده نکرد. ولفسبورگ حالا در آستانه بازی مرگ و زندگی است و یونکر تصمیم گرفته بازیکنان ناآماده‌اش مثل دژاگه را از تمرینات گروه اصلی کنار بزند. بدین ترتیب اشکان در بازگشت به ولفسبورگ حتی یک دقیقه هم نتوانست برای تیم اصلی به میدان برود. قرارداد دژاگه با ولفسبورگ تا پایان فصل است و تمدید آن برای فصل آینده به توافق دوباره طرفین بستگی دارد. در این شرایط آینده مبهمی در انتظار هافبک تیم ملی است. اگر ولفسبورگ در بوندس‌لیگا بماند، یونکر قطعا با این تیم ادامه خواهد داد و این مربی در هفته‌های گذشته نشان داده که تمایل زیادی به استفاده از اشکان ندارد. ولفسبورگ در صورت بقا به دنبال تقویت تیمش خواهد بود و این فضا برای اشکان را محدودتر می‌کند. در صورت سقوط ولفسبورگ شرایط پیچیده‌تر خواهد بود و باشگاه با خانه‌تکانی اساسی روبه‌رو خواهد شد. در این شرایط باید دید اشکان در برنامه‌های جدید باشگاه جایی دارد و اصلا خودش حاضر به بازی در دسته دوم خواهد یا ترجیح می‌دهد بختش را در تیم دیگری جست وجو کند؟

بازگشتی که خیلی دیر بود

بازگشت اشکان به ولفسبورگ شباهت زیادی به بازگشت قوچان‌نژاد به هیرنفین داشت. گوچی هم بعد از دوره‌ای سخت در انگلیس و خاورمیانه به تیمی برگشت که از فضای آن شناخت داشت و توانست دوباره اوج بگیرد، تا جایی که سومین گلزن برتر لیگ هلند شد و در ترکیب تیم منتخب فصل قرار گرفت. اشکان اما به سختی حاضر شد از لیگ قطر دل بکند و در آخرین ساعات پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل به ولفسبورگ پیوست، زمانی که تیم‌ اردوی زمستانی‌اش را هم پشت سر گذاشته بود و در آستانه شروع دور برگشت بود. مشکلات اداری و مصدومیت هم کار دژاگه را سخت‌تر کرد تا کاملا از قطار جا بماند. البته کار برای اشکان ۳۰ ساله هنوز تمام نشده و او می‌تواند فصل آینده با یک انتخاب مناسب دوباره خاطرات درخشان سال‌های حضور در ولفسبورگ و فولام را زنده کند اما او در آستانه جام جهانی دیگر حق اشتباه ندارد و این بار باید مقصد درستی را انتخاب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج