۵۳۲۹۷۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نکو در مسیر شهریار

امیرقلعه‌نویی که دو فصل آخر حضور در استقلال را بدون جام به پایان رسانده بود، در لیگ شانزدهم نیز موفق به لمس هیچ جامی نشد.

آی‌اسپورت: امیرقلعه‌نویی که دو فصل آخر حضور در استقلال را بدون جام به پایان رسانده بود، در لیگ شانزدهم نیز موفق به لمس هیچ جامی نشد. تیم او از شروع نیم‌فصل دوم شانس قهرمانی لیگ را از دست داد و حتی فینالیست‌شدن جام‌حذفی نیز موجب نشد که این تیم، فصل را با قهرمانی به پایان برساند. شکست در برابر نفت، مسیر امیرقلعه‌نویی و تراکتورسازی را از هم جدا کرد. ژنرال که بعد از محرومیت نقل و انتقالاتی نیم‌فصل سختی را در باشگاه پشت‌سرگذاشته بود، از تراکتور جدا شد. خروج امیر از تبریز چندان غافلگیرکننده به نظر نمی‌رسید اما نام جانشین او، یک غافلگیری بزرگ برای فوتبال تبریز بود. مدیران تراکتورسازی تصمیم گرفتند هدایت تیم‌شان را به یک مربی جوان بسپارند. کاپیتان سابق تیم ملی که حتی در رده‌های پایه نیز سرمبیگری نکرده، حالا نفر اول نیمکت تراکتور خواهد بود.

پیوستن به کادر فنی کارلوس کی‌روش در تیم ملی، انتخاب خوبی برای جواد نکونام بود. او البته برای قرارگرفتن در این جایگاه کم‌تجربه به نظر می‌رسید اما می‌توانست زیرنظر سرمربی پرتغالی، تجربه‌ مفیدی به دست بیاورد. این همكاری با تصمیم یك‌طرفه و بدون توضیح كی‌روش به پایان رسید و نكونام بعد از چند ماه سكوت، ناگهان پیشنهاد هدایت یكی از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران را پذیرفت. كاپیتان سابق تیم ملی، یكی از بهترین فوتبالیست‌ها در نسل خودش بوده و سال‌ها در فوتبال اروپا به میدان رفته اما عجله‌اش برای سرمربیگری، او را در ردیف مربیانی مثل علی دایی قرار خواهد داد. شهریار قبل از پایان دوران فوتبال، سرمربی شد. با همین سرعت سرسام‌آور هدایت تیم ملی را نیز قبول كرد و هیچوقت به دنبال افزودن به دانسته‌های فنی‌اش از فوتبال نرفت.

نكو حتی حاضر نشد مسیر سرمربی موردعلاقه‌اش پپ گواردیولا را دنبال كند. مردی كه در اوج جوانی سرمربی بارسلونا شد اما پیش از آن ۲ سال تمام را در تیم‌های پایه و كلاس‌های مربیگری گذرانده بود. جواد مایه‌های تبدیل‌شدن به یك مربی بزرگ را دارد. صاحب كاراكتر تثبیت‌شده‌ای در فوتبال ایران است و در دوران بازی نیز همیشه خوشفكر و باهوش بوده اما یك انتخاب اشتباه می‌تواند برای تباه‌شدن آینده او به عنوان یك مربی كافی باشد. ریسك بزرگ نكو در تبریز، با توجه به محرومیت تراكتور از جذب بازیكن در پنجره نقل و انتقالات، روزهای سختی را برای این مربی جوان خواهد ساخت. برای تبدیل‌شدن یك ستاره فوتبالی به یك مربی درجه یك، فاكتوری به نام صبر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است اما ستاره‌های فوتبال ایران دست از عجول بودن برنمی‌دارند و به پیشنهاد نشستن روی هیچ نیمكتی، پاسخ منفی نمی‌دهند. آن‌ها قبل از كامل‌كردن دانسته‌های‌شان سرمربیگری را شروع می‌كنند و در همه سال‌های بعدی سرگرم خرج‌كردن از دانشی می‌شوند كه به مرور زمان تاریخ انقضایش سپری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج