۵۳۱۱۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایده‌های تازه با فراز کمالوند

نفت آبادان یک شبه یا در یک فصل نمی‌تواند به رویاهایش برسد اما با یک مربی که ایده و انگیزه‌های بزرگ و بلندپروازی در سر داشته باشد، می‌تواند در پروژه‌ای چند ساله جایگاهش در فوتبال را تغییر دهد.

ایران ورزشی: نفت آبادان یک شبه یا در یک فصل نمی‌تواند به رویاهایش برسد اما با یک مربی که ایده و انگیزه‌های بزرگ و بلندپروازی در سر داشته باشد، می‌تواند در پروژه‌ای چند ساله جایگاهش در فوتبال را تغییر دهد. فراز کمالوند برای نفت آبادان باید مربی و ایده‌پرداز یک دوران تازه باشد، دورانی که پایه‌های «نفت جدید» گذاشته شود و آبادانی‌ها را با تیم تازه‌ای مواجه کند. نفت می‌تواند با کمالوند رویاهای تازه‌ای را جست‌وجو کند و مهم‌تر اینکه پایه‌های پروژه تازه‌اش را بنا کند. قرارداد فراز کمالوند با نفت آبادان در خود نکته‌ای دارد که شاید نشانه‌هایی از یک رویکرد تازه در باشگاه نفت آبادان باشد. نفت با فراز پروژه‌ای دو ساله را آغاز کرده. در این‌باره به چند موضوع می‌پردازیم.

۱- نفت آبادان همیشه با چالش تغییرات پی در پی روی نیمکت خود مواجه بوده. در آبادان مربیان می‌دانند که قرار است یک کار کوتاه‌مدت را انجام دهند‌. همین موضوع باعث شده که نفت در سال‌های اخیر دوره‌ای باثبات را تجربه نکند و با ایده‌های یک مربی شکل نگیرد. این‌بار که خبر قرارداد دو ساله کمالوند با نفت آبادان را شنیدیم، این پرسش مطرح می‌شود که آیا آبادانی‌ها به این باور رسیده‌اند که با مربی‌شان پروژه‌ای بلندمدت را آغاز کنند؟

۲- اگر نفت چنین باور تازه‌ای دارد، برای کاری بلندمدت انتخاب هوشمندانه‌ای انجام داده. انتخاب یک مربی جوان که ماجراجو و پی رویاهای مربیگری است، می‌تواند برای نفت آبادان آینده روشنی را رقم بزند.

در نفت آبادان پیش‌تر مربیانی می‌دیدیم که ناخودآگاه برای دوره‌ای کوتاه کار می‌کردند، برای پروژه صعود به لیگ برتر یا پروژه فرار از سقوط. فراز کمالوند اما از کدام دسته است؟ برای پاسخ دادن به این پرسش باید به تبریز برویم.

کمالوند در تراکتورسازی کاری را انجام داد که از صعود با تراکتورسازی بسیار مهم‌تر بود. او پس از صعود، تراکتور را به یکی از قطب‌های فوتبال ایران تبدیل کرد و شخصیتی را با خود به تراکتورسازی برد که بلندپروازانه بود. تراکتورسازی با فراز فصل تازه‌ای از تاریخش را شروع کرد و دیگر نه تنها دغدغه سقوط و صعود نداشت، بلکه برای قهرمانی نقشه کشید. تراکتور در دوره‌ای چند ساله که با فراز شروع شد، پایه‌هایش گذاشته شد و با مربیان دیگری نیز موفق و ناموفق ادامه پیدا کرد و به تیمی تبدیل شد که حالا سوم شدن برایش ناکامی است.

نفت آبادان یک شبه یا در یک فصل نمی‌تواند به رویاهایش برسد اما با یک مربی که ایده و انگیزه‌های بزرگ و بلندپروازی در سر داشته باشد، می‌تواند در پروژه‌ای چند ساله جایگاهش در فوتبال را تغییر دهد.

فراز کمالوند برای نفت آبادان باید مربی و ایده‌پرداز یک دوران تازه باشد، دورانی که پایه‌های «نفت جدید» گذاشته شود و آبادانی‌ها را با تیم تازه‌ای مواجه کند. قرارداد دوساله نفت با کمالوند ما را دچار این برداشت می‌کند که آنها هدف‌های تازه و بلندمدتی را تعریف کرده‌اند.

۳- فراز کمالوند از گسترش فولاد تبریز نیز روزی رفت که بهترین نتیجه تاریخ آن باشگاه را ثبت کرده بود. او در گسترش فولاد ثبات در نتیجه‌گیری و پایان دادن به دغدغه سقوط را اجرایی کرد و امروز گسترش با هر مربی دیگری باید رویاهای بزرگتری را جست‌وجو کند. گسترش فولاد ساختار و ثبات امروزش را مدیون ایده‌های مربی‌اش است. در آبادان اما قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ نفت تیمی ریشه‌دار و بزرگ است، تیمی که هواداران پرشماری دارد و با حضور کمالوند و در دوره‌ای تازه، این هواداران می‌توانند افزایش پیدا کنند.

نفت می‌تواند با کمالوند رویاهای تازه‌ای را جست‌وجو کند و مهم‌تر اینکه پایه‌های پروژه تازه‌اش را بنا کند.

۴- نفت آبادان در دوره‌هایی با چالش‌های مالی مواجه بود و دوره‌هایی نیز داشت که با نظم مالی و بدون آن مشکلات، بازهم نتایجش فوق‌العاده نشد. نفت آبادان که حالا رقیبی برای جذب بودجه مثل نفت تهران هم ندارد، شاید بتواند شرایط اقتصادی بهتری را تجربه کند اما مهم‌تر از مسائل اقتصادی ایده‌های تازه برای نفت است. نفت آبادان با آن همه تماشاگر و تعلق خاطر کم‌نظیر تماشاگرانش به تیم، باید با برنامه‌ریزی بلندمدت به خواسته‌ها و توقعات پاسخ بدهد. امیدواریم قرارداد دو ساله با کمالوند نشانه‌ای از فکر تازه در باشگاه نفت باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج