۵۳۰۴۳۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هت‌تریک پرسپولیسی‌ها در فوتبال ایران

بعد از برانکو و تارتار، علی دایی به‌عنوان سومین مربی پرسپولیسی یک جام به ارمغان آورد

شهروند: چهاردهمین تقابل امیر قلعه‌نوعی و علی دایی در شهر خرمشهر در دمای بالای ٤٠ درجه رخ داد؛ جایی که بزرگان فوتبال ایران در شرایطی مساوی به آخرین جدال فصل رسیدند چون هر دو بعد از گذراندن فصلی سخت با مشکلات زیاد پا به فینال جام حذفی گذاشتند.

خسته اما با انگیزه

فینال جام حذفی برای تراکتور و نفت ارزش زیادی داشت. ٢ تیم روزهای خوبی را در لیگ شانزدهم پشت‌سر نگذاشته بودند. تراکتور در حسرت بازیکنان مورد نیازش سوخت و امیر قلعه‌نوعی یکی از سخت‌ترین تاوان‌های عمر مربیگری‌اش را پس داد. تراکتور برای فینال هم با انبوهی از مشکلات مدیریتی و مالی آماده شد اما باز هم شانس اصلی قهرمانی بود. نفت هم دست کمی از تراکتور نداشت. تیم علی دایی مصداق بارز تیم «بی‌صاحب» بود. نفتی‌ها در کل فصل با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کردند اما با این حال توانستند به فینال جام حذفی برسند.

فینال بی‌تماشاگر

مشخص نیست چه اصراری بود که فینال در ورزشگاه بی‌کیفیت خرمشهر برگزار شود آن هم درحالی‌که دمای هوا بالای ٤٠ درجه است. طبیعی بود که در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فوتبال ایران ورزشگاه خالی باشد چون خرمشهری‌ها تمایل زیادی به تماشای دیداری که تیم محبوبشان در آن بازی نمی‌کند، نداشتند. اگر ٢‌هزار هوادار تراکتور هم همت نمی‌کردند و برای حمایت تیم‌شان از تبریز به خرمشهر نمی‌رفتند، بازی با چندصد نفر تماشاگر برگزار می‌شد. نفت تهران هم که در شهر خودش هوادار ندارد، این بار چند صد نفر از هواداران نفت آبادان برای حمایتش به ورزشگاه آمدند. آنها در خوش بینانه‌ترین حالت هم فکر قهرمانی نفت را نمی‌کردند اما درنهایت اتفاقات طوری رقم خورد که شگفت‌انگیز بود.

پرواز نفت به آسیا

اینکه فینال جام حذفی فوتبال ایران یکی از ضعیف‌ترین و کسل‌کننده‌ترین بازی‌های این فصل فوتبال ایران بود را نباید به گردن نفت و تراکتور بیندازیم. بی‌کیفیتی زمین و دمای بالای هوا روی عملکرد تیم‌ها اثر گذاشت اما تلخ‌ترین اتفاق زمانی رخ داد که شهرام گودرزی، بازیکن تراکتور در دقیقه ٨٠ به دلیل برخورد با بازیکن نفت بیهوش و با آمبولانس به بیرون انتقال داده شد. بعد از گذشت نیمی از نیمه اول تراکتور توانست حملاتی روی دروازه نفت داشته باشد. در همین دقایق سرخپوشان توانستند صاحب پنالتی شوند اما این موقعیت در عین ناباوری توسط محمد ایرانپوریان از دست رفت تا او بعد از ١٥ بار که پنالتی‌ها را به گل تبدیل کرده بود، ناکام بماند. نیمه دوم هم کسل‌کننده سپری شد تا این‌که انگار تیم‌ها یادشان افتاد بازی حتماً باید برنده داشته باشد. هم تراکتور و هم نفت در دقایق پایانی موقعیت‌هایی خلق کردند تا درنهایت ارسال آندرانیک تیموریان با پرش سجاد شهباززاده همراه شد و این گل دیرهنگام جام را به تیم قرمزپوش نفت هدیه کرد. نفتی‌ها در جشن قهرمانی خود از‌هادی نورزوی هم یاد کردند و بنری از او را در دست گرفتند. البته دایی و شاگردانش این قهرمانی را به سیاوش غلامپور، فرزند بهزاد غلامپور که با بیماری سختی دست و پنجه نرم می‌کند، تقدیم کردند. جام قهرمانی توسط وزیر ورزش به علیرضا عزت کرامت، کاپیتان چند‌سال اخیر نفت اهدا شد.

شوک به تراکتور

تراکتوری‌ها که امید زیادی داشتند با قهرمانی در جام حذفی سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورند حالا باید از پلی آف وارد آسیا شوند. آنها بعد از گذراندن فصلی تلخ، درحالی‌که نه موفق به دریافت مطالبات خود شدند نه مقامی کسب کردند، بعد از پایان بازی نای بلند شدن از زمین را نداشتند. در این لحظات امیر قلعه‌نوعی به سراغ شاگردانش می‌رفت تا به آنها دلداری دهد. تراکتوری‌ها هم که تماشای جشن قهرمانی نفتی‌ها برای‌شان سخت بود ترجیح دادند سر در گریبان به سمت رختکن بروند.

استقلالی‌ها به داد دایی رسیدند

وقتی استقلال در نیم فصل از خرید بازیکن محروم شد، سجاد شهباززاده و آندرانیک تیموریان از سر اجبار به نفت رفتند. قطعاً آنها ترجیح می‌دادند در تیم سابق‌شان بازی کنند اما به نفت رفتند و روزهای خوبی را هم سپری نکردند. شهباززاده که نیم فصلی ناامید‌کننده را در نفت داشت و حتی موفق به زدن یک گل هم نشده بود، در دیداری به داد دایی رسید که مهم‌ترین بازی فصل برای نفت بود. آندو هم مثل سجاد در ادامه نمایش‌های ناامیدکننده‌اش عملکرد ضعیفی در نفت داشت اما در فینال جام حذفی پاس ارزشمندی به همبازی سابقش داد تا یک گل تمام استقلالی یک مربی پرسپولیسی را خوشبخت کند.

دایی، سومین پرسپولیسی قهرمان

فصل ٩٦-٩٥ فصل مربیان پرسپولیسی بود. برخلاف قدیمی‌های استقلال که هنوز به صورت جدی وارد عرصه مربیگری نشده‌اند اما پرسپولیسی‌های زیادی هستند که در فوتبال ایران روی نیمکت تیم‌های مختلف نشسته‌اند. بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، قهرمانی‌های حذفی و لیگ دسته اول هم رنگ و بوی قرمز داشت. مهدی تاتار بازیکن سابق پرسپولیس توانست با تیم پارس‌جنوبی جم قهرمان لیگ دسته اول شود و به لیگ برتر صعود کند. نفت هم با علی دایی یک مربی استقلالی را شکست داد تا جام حذفی ایران هم به یک پرسپولیسی دیگر برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج