۵۲۹۶۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بررسی کارنامه لوکا در ایران؛ خوب یا بد؟

لوکا بوناچیچ روز گذشته با امضا قراردادی به عنوان سرمربی گسترش فولاد تبریز برای فصل آینده انتخاب شد.

آی اسپورت: لوکا بوناچیچ روز گذشته با امضا قراردادی به عنوان سرمربی گسترش فولاد تبریز برای فصل آینده انتخاب شد. بوناچیچ از جمله مربیان کروات در فوتبال ایران به شمار می‌رود که بیش از یک دهه از حضور آنها در فوتبال ایران می‌گذرد و سابقه هدایت تیم‌های مختلفی را بر عهده داشته است. لوکا بوناچیچ کار در فوتبال ایران را از فولاد خوزستان آغاز کرد. در مقاطعی هم او به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت پرسپولیس بود و در آستانه حضور بر روی نیمکت سرخپوشان هم قرار داشت. در ادامه نگاهی به تیم‌های تحت هدایت لوکا بوناچیچ در ایران خواهیم داشت.

فولاد خوزستان

لوکا بوناچیچ در لیگ برتر سوم به فوتبال ایران باز شد و او به عنوان سرمربی فولاد خوزستان در ایران مشغول شد. بوناچیچ در اولین فصل حضورش در ایران موفق بود و با فولاد در لیگ برتر سوم شد. تیم موفق لوکا بوناچیچ در فصل بعد با هدایت ملادن فرانچیچ قهرمان لیگ برتر ایران شد.

استقلال اهواز

در لیگ برتر چهارم لوکا در اهواز ماند اما هدایت آبی‌پوشان این شهر را بر عهده گرفت. حضور در استقلال اهواز برای او و هواداران استقلال اهواز خاطرات خوبی به جای نگذاشت و لوکا در اوایل نیم فصل دوم از استقلال اهواز جدا شد و به لیگ فوتبال آلبانی پیوست.

سپاهان اصفهان

لوکا پس از حدود یک سال و نیم، بار دیگر به فوتبال ایران بازگشت و این بار هدایت سپاهان اصفهان را بر عهده گرفت. بدون تردید بوناچیچ موفق‌ترین دوران مربیگری خود در ایران را در همین دوره در اصفهان تجربه کرد. حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۷ و دو قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران مهم‌ترین موفقیت‌های این مربی کروات در سپاهان بود. او در دی ماه ۱۳۸۶ در توافقی دو جانبه از سپاهان جدا شد. لوکا پس از چهار فصل بار دیگر به سپاهان بازگشت و در تیرماه ۱۳۹۰ برای دومین بار هدایت زردپوشان اصفهانی را پذیرفت. اما این بار همکاری لوکا با سپاهان چندان دوامی نداشت و اواخر مهر ۱۳۹۰ این مربی از جمع اصفهانی‌ها جدا شد.

مس کرمان

لوکا بوناچیچ در سه مقطع هدایت مس کرمان را بر عهده داشت. لوکا آذر ۱۳۸۸ مربی مس کرمان شد و هدایت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده داشت. او همراه با مس از دور گروهی صعود کرد اما در یک هشتم نهایی مغلوب ذوب‌آهن شد و از ادامه رقابت‌ها بازماند و پس از این رقابت‌ها لوکا هم از مس کرمان جدا شد. زمستان ۱۳۹۱ مسئولان مس کرمان با کنار گذاشتن ابراهیم قاسمپور سکان هدایت این تیم را به لوکا بوناچیچ سپردند. لوکا در دومین حضورش در کرمان، در پایان فصل به همراه تیم مس در رده ششم لیگ برتر قرار گرفت. سومین حضور لوکا در مس کرمان در بهمن ۱۳۹۲ اتفاق افتاد که او جانشین پرویز مظلومی شد. لوکا همراه با مس با پشت سر گذاشتن استقلال تهران در نیمه نهایی جام حذفی، به فینال این رقابت‌ها راه یافت تا سومین فینال جام حذفی ایران را تجربه کند. مس در دیدار پایانی در کرمان مغلوب تراکتورسازی تبریز شد. در پایان رقابت‌های لیگ برتر هم مس کرمان در جایگاه آخر جدول قرار گرفت.

ذوب آهن اصفهان

لوکا در لیگ برتر سیزدهم هدایت ذوب آهن را پذیرفت اما پس از یک نیم فصل ناموفق در این تیم در حالیکه سبزپوشان اصفهانی در رده چهاردهم جدول جای گرفته بودند، از این تیم جدا شد و به فاصله چند روز به کرمان رفت و هدایت مس کرمان را بر عهده گرفت.

گسترش فولاد تبریز

و سرانجام لوکا بوناچیچ با پذیرفتن هدایت گسترش فولاد تبریز، کار خود را در ششمین تیم لیگ برتری آغاز کرد تا در دومین مقطع حضورش در گسترش فولاد تبریز، این تیم را برای لیگ برتر هفدهم آماده کند. البته پیش از این لوکا در سال ۱۳۹۰ هم هدایت این تیم تبریزی را در لیگ دسته اول بر عهده داشت و در آستانه صعود به لیگ برتر هم قرار داشت اما موفق به انجام این کار نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج