۵۲۷۴۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۱ مرد جنگی، ۸۰ هزار پشتیبان

بازی رفت را یک بار دیگر در ذهن مرور کنید؛ پرسپولیس برد، باخت و در نهایت برنده از زمین بیرون آمد.

ایران ورزشی: بازی رفت را یک بار دیگر در ذهن مرور کنید؛ پرسپولیس برد، باخت و در نهایت برنده از زمین بیرون آمد. آن روز پرسپولیس با این برد دراماتیک در ابوظبی چهار امتیازی شد تا امید زیادی به صعود داشته باشد اما در سه بازی بعد از آن تیم برانکو فقط دو امتیاز گرفته تا رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی دشوار باشد. حالا پرسپولیس در شرایطی مقابل الوحده قرار خواهد گرفت که حتی مشخص نیست با یک پیروزی پرگل و قاطع هم به مرحله بعد صعود کند و همزمان به بازی حساس دوحه و نتیجه آن دیدار گوش می‌سپارد. این سو در تهران البته پرسپولیس کار دشواری دارد حتی مقابل تماشاگران خودی چرا که الوحده هم شانس صعود پیدا کرده و با توپ پر به این میدان می‌آید.

وقتی بحث مسائل و مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس مطرح می‌شد بسیاری از بازیکنان نگران این بودند که بعد از بازی با الوحده دیگر دست شان به جایی بند نیست و باید هر طور شده قبل از این مسابقه مطالبات شان را بستانند اما نه اصل ماجرا بلکه ذهنیتی که این بازیکنان دارند نگران مان می‌کند. آنها با این تصور که شاید بازی امروز آخرین مسابقه فصل شان باشد دنبال پول و حل مشکل ممنوع الخروجی خود هستند و همین نکته ذهن آنها را از اینکه«حتما این بازی را می‌بریم و صعود می‌کنیم» دور می‌کند. هر چند بازیکنان مورد اشاره موازی با پیگیری مشکلات مالی و دیگر مسائل غیر فوتبالی شان روی بازی امروز تمرکز کرده و تمرینات منظمی داشته‌اند اما فکر کردن به اینکه شاید بازی با الوحده آخرین مسابقه فصل شان باشد کار را تا حدودی خراب می‌کند.

با اینکه بلیت بخش‌های مهمی از ورزشگاه آزادی به همان قیمت بازی با الریان است اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به حساسیت مسابقه امروز و ساعتی که بازی برگزار می‌شود ورزشگاه پر از تماشاگر سرخپوش شود. شاید این نکته مهم و رکوردشکنی پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان آسیا تاثیر زیادی در تحقق پیروزی پرسپولیس داشته باشد اما بازی با الوحده به این راحتی نیست که روی کاغذ از همین حالا تیم برانکو را از پیش برنده بدانیم. الوحده که حالا به فینال جام حذفی امارات راه یافته و می‌خواهد از عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها دفاع کند با مربی توانمندی به نام خاویر آگیره بازی‌های خوبی در این گروه ارائه داده و رتبه چهارمی این تیم در گروه نشان دهنده کیفیت واقعی آنها نیست. الوحده که بازیکنان خارجی و تاثیرگذاری در ترکیب اصلی‌اش دارد در بازی‌هایی که مقابل الهلال و الریان برنده نشد یا شکست خورد مصافی پایاپای با این تیم‌های قدرتمند داشت و البته در حالی از پرسپولیس باخته که تا ثانیه‌های پایانی حداقل یک امتیاز گرفته بود.

در جبهه پرسپولیس ظاهرا همه چیز برای پیروزی مهیاست. تیم برانکو بعد از قهرمانی قاطعانه در لیگ برتر برای تکمیل کردن پازل موفقیت‌هایش دنبال صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست و خوشبختانه این ذهنیت نزد بازیکنان سرخپوش شکل گرفته که اگرامسال از گروه شان در آسیا صعود نکنند به نوعی قهرمانی شان را هم کمرنگ کرده‌اند بخصوص وقتی بدانیم سه تیم دیگر ایرانی حاضر در این مسابقات نه کیفیت فنی پرسپولیس را دارند نه بر اساس آمار در ۵ بازی قبلی شرایط نسبتا ایده آلی مقابل حریفان آسیایی شان داشته‌اند.

هر چند بازی در این مقطع از فصل دشواری‌های خاص خودش را دارد و خستگی‌ها و مصدومیت‌ها می‌تواند روی کیفیت فنی پرسپولیس با اوج کارش در این فصل تفاوت بیندازد اما انگیزه صعود به مرحله بعدی و ارائه نمایشی درخورنام باشگاه آن هم مقابل چشمان 80 هزار هوادار خودی چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد. خوشبختانه پرسپولیس در یکی از معدود بازی‌های این فصل همه نفراتش را در اختیار دارد و برانکو می‌تواند با ترکیب ایده آلش به مصاف حریف اماراتی برود. از طرفی شاید برخی تصور کنند مسائل مالی و مشکلاتی که طی دو هفته اخیر حاشیه‌های زیادی برای پرسپولیس به وجود آورده روی کیفیت فنی و ذهنی بازیکنان این تیم تاثیر منفی گذاشته باشد که فقط امیدواریم این اتفاق با توجه به کادر فنی و بزرگان و نامداران باشگاه نشانه‌هایش را در این مسابقه مرگ و زندگی عیان نکند. پرسپولیس فعلا 6 امتیازی است و اگر می‌خواهد بعد از الهلال 9 امتیازی به عنوان تیم دوم صعود کند باید در این مسابقه برنده باشد و امیدوار بماند الهلال در دوحه بازنده نباشد؛ اتفاقی که چندان دور از ذهن نیست هر چند پرسپولیسی‌ها قطعا دنبال انجام ماموریت خود در این مسابقه هستند و با بی تفاوتی به اتفاقات دوحه اجازه نخواهند داد در راه شکست الوحده تمرکزشان به هم بخورد.

الهلال برای صدرنشینی بازی می‌کند

همزمان با بازی حساس پرسپولیس - الوحده بازی حساس دیگری در دوحه بین الهلال و الریان برگزار می‌شود. تیم قطری از این بازی برد می‌خواهد تا صعود کند و حتی تساوی هم برایش کافی نیست اما الهلال هم دوست ندارد با از دست دادن صدرنشینی حریف لخویا در مرحله بعد باشد. هر چند خیال الهلال از بابت صعود راحت است اما سرمربی آرژانتینی‌اش خیال پرسپولیسی‌ها را راحت کرده است. البته اینکه چقدر باید به حرف‌های رامون دیاز اعتماد کنیم فقط باید منتظر بمانیم: «ما در بازی آخرمان در لیگ توانستیم مقابل النصر رقیب سنتی خود پیروزی خوبی را کسب کنیم. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در بازی فردا(امروز) مقابل الریان پیروز شویم و به عنوان صدرنشین صعود کنیم. برای ما بسیار مهم است تا با کسب پیروزی یا تساوی در دیدار مقابل الریان صدرنشین شویم و به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کنیم.
برای بازی با الریان آمادگی کامل داریم. نماینده قطر تیم خوبی است و هافبک‌های توانمندی دارد و همچنان که در ریاض رخ داد بازی سختی در قطر انتظارمان را می‌کشد.» در نقطه مقابل میشل لادروپ سرمربی مشهور الریان هم امیدوار است تیمش با برد خانگی راهی مرحله بعد شود: «ما با الهلالی مواجه می‌شویم که راه رسیدن ما به رویای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. الهلال قوی‌ترین تیم فوتبال باشگاهی در عربستان و یکی از بهترین‌ تیم‌های قاره آسیا است اما پیش از این اثبات کردیم که مقابل تیم‌های قدرتمند مصمم هستیم. وضعیت سلامتی بعضی از بازیکنان الریان مناسب نیست و دچار آسیب و فشارهایی هستیم. با این حال اطمینان دارم که بازیکنان الریان با اعتماد به نفس کامل به میدان خواهند رفت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج