۵۲۷۴۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کریمی: ریجکا سخت‌ترین بازی عمرم بود

درخشش علی کریمی در زاگرب ادامه دارد. او بعد از گل سرنوشت‌سازی که هفته قبل به ثمر رساند، این هفته نیز مقابل ریجکا، صدرنشین بلامنازع لیگ کرواسی فوق‌العاده کار کرد و البته گل برتری لکوموتیو را ساخت.

ایران ورزشی: درخشش علی کریمی در زاگرب ادامه دارد. او بعد از گل سرنوشت‌سازی که هفته قبل به ثمر رساند، این هفته نیز مقابل ریجکا، صدرنشین بلامنازع لیگ کرواسی فوق‌العاده کار کرد و البته گل برتری لکوموتیو را ساخت. در وقت‌های تلف شده بازی، بازیکن ریجکا روی کریمی در محوطه جریمه خطا کرد تا داور سوت خود را به نشانه ضربه پنالتی به صدا در بیاورد. پنالتی لکوموتیو تبدیل به گل شد تا هم این تیم برنده بازی شود و هم کریمی عنوان بهترین بازیکن بازی را به دست بیاورد. کریمی با این درخشش می‌تواند امیدوار به حضور در ترکیب اصلی تیم ملی باشد و البته روزهای خوش در فوتبال اروپا.

بعد از گلی که هفته قبل به ثمر رساندی، این بار برای لکوموتیو پنالتی گرفتی تا صدرنشین لیگ کرواسی نخستین شکست فصل را تجربه کند. از بازی با حریفی قدرتمند به نام ریجکا صحبت کن.
‌ ریجکا صدرنشین لیگ کرواسی است که تا قبل از بازی مقابل لکوموتیو هرگز شکست نخورده بود. ریجکا بازیکنان با کیفیتی در ترکیب خود دارد. بازیکنانی که از تیم‌های ایتالیایی نظیر تورینو و لاتزیو به صورت قرضی در این تیم بازی می‌کنند. درباره قدرت ریجکا همین را بگویم که این تیم ۵- یک دینامو زاگرب را شکست داده بود. ۳ بازیکن از تیم ملی کرواسی، دو بازیکن تیم ملی مقدونیه و یک بازیکن از تیم ملی مونته نگرو در ترکیب ریجکا حضور داشتند. ما دفاع را در دستور کار قرار دادیم و نتیجه را منطقی حفظ کردیم. شاید باورتان نشود که این سخت‌ترین و جاندارترین بازی عمرم بود.
در سخت‌ترین بازی عمرت درخشیدی. یک پنالتی سرنوشت ساز و در نهایت برد ارزشمندی که نصیب لکوموتیو شد.

‌ لحظات پایانی بازی بود که یک کرنر نصیب تیم ما شد. داشتم مثل بازی قبل روی تیر دو ضربه سر می‌زدم که بازیکن حریف دست مرا گرفت و اجازه نداد به توپ برسم. داورهم به سود تیم ما پنالتی گرفت. پنالتی را تبدیل به گل کردیم و بازی را بردیم.

تو در بازی‌های اخیر فرشته نجات لکوموتیو بوده‌ای. چطور شد که یکباره تبدیل به بازیکن موثری برای لکوموتیو شدی؟

‌ نمی‌دانم قسمت بود یا خواست خدا اما از وقتی در ترکیب لکوموتیو قرار گرفتم بازی‌های موثری برای این تیم انجام دادم. نمونه‌اش بازی قبل که گل زدم یا این بازی که پنالتی گرفتم و عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آوردم. اینجا همه از من راضی‌اند و فکر می‌کنم شرایط هم برای پیشرفت مناسب است.

با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد قصد داری در کرواسی بمانی. همینطور است؟

‌ من با دینامو زاگرب قرارداد دارم و بازیکن این تیم محسوب می‌شوم. باید فصل تمام شود تا تصمیم جدیدی بگیرم.

امکان دارد به دینامو زاگرب برگردی؟

‌ هنوز چیزی مشخص نیست.

از لیگ ایران پیشنهاد جدیدی نداری؟ تیم، مدیر یا مربی خاصی برای جذب تو اقدام نکرده؟

‌ نه. از ایران پیشنهادی ندارم. نه کسی تماس گرفته و نه خودم علاقه دارم به لیگ ایران برگردم.

حتی به سپاهان؟

‌ حرف من و سپاهان که همیشه هست. سپاهان تیمی است که از صمیم قلب دوستش دارم. آنها هم به من لطف دارند اما الان شرایطی نیست که به ایران برگردم. باید اینجا بمانم و بیشتر پیشرفت کنم. این مهم‌ترین هدفم است.

تفاوت رقم قراردادها در کرواسی و ایران چقدر است؟ تو در ایران بازی کنی بیشتر پول می‌گیری یا کرواسی؟

‌ من اگر در ایران بازی می‌کردم قطعا قرارداد بهتری می‌بستم و پول بهتری می‌گرفتم. اینجا غیر از دو، سه تیم بالای جدول بقیه تیم‌ها از لیگ ایران کمتر به بازیکنان پول می‌دهند چون این دو، سه تیم برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تلاش می‌کنند و در این مسابقات‌ مهم به میدان می‌روند. طبیعتا رقم قرارداد بازیکنان این تیم‌ها باید بالاتر هم باشد. الان در دینامو زاگرب بازیکن یک میلیون یورویی هم حضور دارد.

تو خیلی کم مصاحبه می‌کنی. چرا دوست نداری در رسانه‌ها باشی؟

‌ چه بگویم. از ابتدا همینطور بودم. دوست دارم در زمین خودم را نشان بدهم. به تیتر شدن علاقه چندانی ندارم. این در ذات من است.

فکر می‌کنم این مکتب سپاهان هم هست. محرم نویدکیا در طول سالها بازی برای سپاهان فقط چند بار مصاحبه کرد. یا احسان حاجی صفی که سالی دو بار صحبت می‌کند. تو هم داری روش آنها را ادامه می‌دهی؟

‌ دقیقا این نکته‌ای است که فقط در سپاهان وجود دارد. شاید بشود گفت در مکتب سپاهان، مصاحبه حرف اول را نمی‌زند. سال به سال یک مصاحبه از نویدکیا نمی‌دیدیم یا حاجی صفی، حسین پاپی و حتی هادی عقیلی. خودم همیشه با نویدکیا حرف می‌زدم. همگی از او یاد گرفتیم که زیاد مصاحبه نکنیم و بیشتر حواس مان به فوتبال و زمین بازی باشد.

زبان کروات یاد گرفته‌ای؟

‌ بیشتر سعی می‌کنم انگلیسی حرف بزنم. با این زبان گلیم خودم را از آب بیرون می‌کشم. البته برخی اوقات که طرف مقابل انگلیسی بلد نیست مجبورم کروات هم صحبت کنم. البته کج دار و مریز چون واقعا یادگیری‌اش مشکل است.

از حضور در زاگرب راضی هستی؟ شهر خوبی هست؟

‌ چرا که نه. زاگرب حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد. همه امکانات اینجا هست و من مشکلی را حس نمی‌کنم. حضور در لیگ کرواسی یک خوبی هم دارد. اینکه راه دور نمی‌رویم و برای انجام بازی با اتوبوس سفر می‌کنیم. فاصله ما با اسپیلت که دورترین شهر از زاگرب است، فقط سه ساعت است. آن هم با اتوبوس.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج