۵۲۵۱۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چهره روز: گربه سیاه استقلال

تيم‌هاي استقلال و سپاهان قرار است حساس‌ترين بازي هفته پاياني ليگ شانزدهم را برگزار كنند و به نوعي سرنوشت نايب‌قهرماني وي يكي از تيم‌هاي آسيايي را مشخص كنند.

آی اسپورت: تيم‌هاي استقلال و سپاهان قرار است حساس‌ترين بازي هفته پاياني ليگ شانزدهم را برگزار كنند و به نوعي سرنوشت نايب‌قهرماني وي يكي از تيم‌هاي آسيايي را مشخص كنند. اين دو تيم كه تا به امروز ۳۱ تقابل ليگ برتري با هم داشته‌اند، به هيچ عنوان دوست ندارند بازنده بازي اين هفته باشند. در مصاف‌هاي گذشته استقلالي‌ها و سپاهاني‌ها هر كدام ۱۰ بار برنده بوده‌اند و ۱۱ بازی هم به تساوي رسيده است. مروري بر تقابل‌هاي دو تيم در سال‌هاي اخير، نشان مي‌دهد هيجان پس از ۴‌فصل به بازي استقلال و سپاهان برگشته است.

فصل شانزدهم

بازي رفت امسال استقلال و سپاهان براي عليرضا منصوريان حكم مرگ و زندگي داشت. استقلالي‌ها پيش از اين بازي حساس در جام حذفي به نفت‌تهران باخته بودند تا شايعه بركناري احتمالي منصوريان در پايان نيم فصل بر سر زبان‌ها بيفتد. البته نمايش رويايي جوانان منصوريان در اين بازي و فرار دقيقه نودي استقلال از شكست باعث شد هيچ وقت اين شايعات به واقعيت تبديل نشود. در بازي رفت سپاهاني‌ها ابتدا با گل مهرداد محمدي از استقلال پيش افتادند اما بهنام برزاي بود كه با گل دقيقه نود، آبي‌ها را از شكست در نقش‌جهان نجات داد.

فصل پانزدهم

استقلال مظلومي فصل پيش ۴‌امتياز از سپاهان گرفت و طعم شكست مقابل اين تيم را نچشيد. در بازي رفت ليگ پانزدهم استقلالي‌ها به اصفهان رفتند و با نتيجه ۳ بر صفر اين تيم را در هم كوبيدند. فرشيد اسماعيلي، جابر انصاري و بهنام برزاي، ستاره‌هايي بودند كه دروازه تيم فركي را در دور رفت باز كردند. البته در دور برگشت استقلال در آزادي مقابل سپاهان تن به تساوي بدون گل داد، سپاهاني كه ايگور استيماچ كروات را روي نيمكت داشت.

فصل چهاردهم

استقلالي‌ها در دور رفت ليگ چهاردهم هم به اصفهان رفتند اما با شكستي تحقيرآميز به خانه برگشتند. در اين فصل استقلالي كه قلعه‌نويي را به عنوان سرمربي روي نيمكتش مي‌ديده، با نتيجه ۳ بر يك در اصفهان به سپاهان باخت. شاگردان كرانچار در دور رفت با گل‌هاي حاج‌صفي، شريفي و پريرا استقلال را شكست دادند و تك‌گل تيم قلعه‌نويي را هم ميلاد فخرالديني به ثمر رساند. البته استقلالي‌ها در دور برگشت انتقام اين شكست را گرفتند و سپاهان فركي را با نتيجه ۲ بر يك شكست دادند. استقلال در دور برگشت با گل‌هاي رضات عنايتي و اميد ابراهيمي موفق به شكست سپاهان شد. تك‌گل سپاهاني‌ها را هم حسين پاپي به ثمر رساند.

فصل سيزدهم

استقلالي‌ها در اين فصل طعم پيروزي مقابل سپاهان را نچشيدند. زردپوشان اصفهاني در دور رفت با سرمربيگري كرانچار به تهران آمدند و موفق شدند استقلال قلعه‌نويي را با نتيجه ۲ بر يك در ورزشگاه آزادي شكست دهند. در اين بازي كه سپاهاني‌ها جباري را هم در تركيب داشتند، آرش افشين و هادي عقيلي براي كرانچار گلزني كردند و اميرحسين صادقي هم تك‌گل آبي‌ها را به ثمر رساند. مصاف دو تيم در دور برگشت اين فصل برنده‌اي نداشت و با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

فصل دوازدهم

استقلال و سپاهان در اين فصل ۳‌دوئل تماشايي با هم داشتند. اين دو تيم اولين‌بار در دور رفت ليگ دوازدهم به مصاف هم رفتند، دوئلي كه با برتري يك بر صفر استقلال به پايان رسيد. در اين بازي خسرو حيدري تك‌گل استقلالي‌ها را به ثمر رساند تا شاگردان امير قلعه‌نويي مقابل شاگردان كرانچار به برتري برسند. دومين مصاف فصل اين دو تيم در جام حذفي رقم خورد، جايي كه استقلال و سپاهان در وقت‌هاي قانوني به تساوي يك-يك رضايت دادند تا كار به ضربات پنالتي كشيده شود. در ضربات پنالتي اين سپاهاني‌ها بودند كه استقلال را شكست دادند و در نهايت جام حذفي را فتح كردند. در بازي حذفي، فرزاد حاتمي براي استقلالي‌ها و محمدرضا خلعتبري براي سپاهاني‌ها گلزني كردند. بازي دو تيم در دور برگشت ليگ دوازدهم هم با نتيجه تساوي به پايان رسيد. جالب اينكه تساوي دور برگشت براي استقلالي‌ها حكم برد داشت و مقدمات قهرماني اين تيم در ليگ برتر را فراهم كرد. مهم‌تر اينكه استقلال تا دقيقه ۹۴ بازي برگشت از سپاهان شكست خورده بود اما گل به خودي ايرانپوران سرنوشت ليگ را تغيير داد. محرم نويدكيا در بازي برگشت تك‌كل سپاهاني‌ها را زده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج