آوینا_استیکی 2
adexo3
۵۱۶۶۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

میثاقیان به لیگ یک می‌رود یا مرفاوی؟

هنوز سه هفته از لیگ برتر باقی مانده و سه بازی و ۹ امتیاز فرصت خوبی برای حساسیت هفته‌های باقی مانده است اما این ۹ امتیاز تاثیری در صدر جدول نخواهد داشت و به احتمال زیاد انتهای جدول هم تغییر نخواهد کرد.

ایران ورزشی: هنوز سه هفته از لیگ برتر باقی مانده و سه بازی و ۹ امتیاز فرصت خوبی برای حساسیت هفته‌های باقی مانده است اما این ۹ امتیاز تاثیری در صدر جدول نخواهد داشت و به احتمال زیاد انتهای جدول هم تغییر نخواهد کرد. کسب سهمیه آسیا تا حدودی این ۹ امتیاز را با ارزش می‌کند اما سه هفته پایانی برای تیم‌های سیاه جامگان و صبای قم حیاتی خواهد بود، آنها با کسب این ۹ امتیاز و یا از دست دادن آن سرنوشت‌های متفاوتی خواهند داشت. در این بین سیاه جامگان با میثاقیان انگیزه بالایی دارد.

جذابیت صدر جدول چنگی به دل نمی‌زند، اختلاف امتیاز در بالای جدول رده بندی تیم‌های لیگ برتر بین تیم صدرنشین و سایر تیم‌ها آنقدر زیاد است که سه هفته پایانی لیگ برتر در بالای جدول حساسیت چندانی وجود ندارد. قهرمان لیگ برتر مشخص شده و تنها نقطه حساس بالای جدول مربوط به کسب سهمیه است که آن هم به نوعی با انتهای جدول گره خورده است اما انتهای جدول با وجود سقوط ماشین‌سازی سه هفته حساس را پشت سر خواهد گذاشت و این موضوع در باره تیم‌های صبای قم و سیاه جامگان مشهد بیشتر صدق می‌کند. همانطور که گفته شد ماشین‌سازی یکی از تیم‌هایی است که سقوط کرده و نتایج هفته‌های باقی مانده دردی از این تیم دوا نخواهد کرد. از طرف دیگر سایپا در جایگاه سیزدهم هم حاشیه امنیت خوبی دارد و به نظر می‌رسد با هدایت فرکی بتواند خود را در لیگ برتر حفظ کند. با این اوصاف رقابت اصلی در سه هفته باقی مانده بین تیم‌های صبای قم با ۲۵ امتیاز در رده چهاردهم و سیاه‌جامگان با ۲۴ امتیاز در رده پانزدهم جدول خواهد بود. در حقیقت باید منتظر ماند و دید در پایان هفته سی‌ام، سیاه جامگان با لیگ برتر خداحافظی خواهد کرد یا شاگردان مرفاوی بعد از حضور چندین ساله در لیگ برتر، میهمان لیگ دسته اولی‌ها خواهند شد. اختلاف امتیاز صبای قم و سیاه جامگان یک امتیاز است که قطعا هیچ حاشیه امنی برای شاگردان مرفاوی نیست و آنها به خوبی می‌دانند در اولین لغزش جایشان را با سیاه جامگان عوض خواهند کرد.

در این بین به نظر می‌رسد کار صبای قم برای ادامه حضور در لیگ برتر سخت‌تر از سیاه جامگان باشد. صبایی‌ها با شکست مقابل استقلال تهران در هفته گذشته به خوبی نشان دادند که انگیزه چندانی ندارند و به اصطلاح تیم مرفاوی یک دست نیست و هر کس ساز خودش را می‌زند. صبا با این وضعیت دیدارهای سختی نسبت به سیاه جامگان دارد. این تیم در هفته بیست و هشتم باید به مصاف سپاهانی‌ها برود تیمی که قطعا برای برد به میدان می‌آید تا بتواند سهمیه آسیا را کسب کند. هفته بیست و نهم صبا با نفت بازی خواهد کرد، تیمی که نشان داده با وجود دایی روی نیمکت فقط برای برد به میدان می‌رود. بازی پایانی هم برای صبایی‌ها راحت نخواهد بود، آنها باید به مصاف قهرمان فصل گذشته بروند. اما برعکس آنها سیاه جامگان نشان داده با وجود قرار گرفتن در پایین جدول، همچنان انگیزه بالایی برای حضور دوباره در لیگ برتر دارد. شاگردان اکبر میثاقیان که تازه از لیگ یک به لیگ برتر آمده، از هفته بیست و سوم تا کنون نباخته و توانسته‌اند در برابر حریفان بازی‌های خوبی به نمایش بگذارند و مهم‌تر از همه اینها با وجود میثاقیان روی نیمکت، این تیم انگیزه بالایی برای ماندن در لیگ برتر دارد و با برنامه‌تر و منجسم‌تر پیش می‌رود.

به این ترتیب یک امتیاز اختلاف صبا و سیاه جامگان را باید در برابر ۹ امتیاز باقی مانده از لیگ برتر گذاشت و فهمید که چه روزهای سختی برای صبای قم رقم خواهد خورد. مرفاوی و شاگردانش با نتایجی که رقم خورده و اتفاقاتی که رخ داده، انگیزه چندانی برای هفته‌های آینده نخواهند داشت و باید منتظر ماند و دید که میثاقیان به جای خودش، صبا و مرفاوی را به لیگ یک می‌فرستد و یا این سرمربی خیلی زود به جایگاه قبلی‌اش باز خواهد گشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج