۴۷۴۳۷۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اخباری - بیرانوند؛ تقابل گل نخورها

برای توصیف بیرانوند، همین بس که قهرمانی از دست رفته فصل پیش را به یاد بیاوریم.

آی‌اسپورت: برای توصیف بیرانوند، همین بس که قهرمانی از دست رفته فصل پیش را به یاد بیاوریم. روزگاری را که سوشا مکانی دروازه پرسپولیس را به روی همه تیم‌های لیگ برتری‌ گشوده بود اما نه نمی‌شد از او گذشت و نه به رقیبش لوبانف تکیه کرد. فصل پانزدهم را قرمزها به لطف تزلزل خط دفاع و دروازه‌بان‌شان با ۳۴ گل خورده به آخر رساندند و جام قهرمانی را به خاطر تفاضل گل به استقلال خوزستان باختند.

درست برعکس امسال که بیرانوند و مدافعان پرسپولیس این تیم را در صدر جدول نگه داشته‌اند. تیم برانکو امروز برای نهمین بار در آزادی میزبان است؛ حال آنکه در ۸ بازی پیشین خود در این ورزشگاه تنها یک بار در دقیقه ۶۷ بازی با فولاد گل خورده است. یک گل در ورزشگاه آزادی و ۴ گل در ۱۱ مرتبه‌ای که در شهرستان یا حتی خارج از ورزشگاه آزادی به میدان رفته است. پرسپولیس اگر از تراکتورسازی و استقلال هم گل نخورد، آمار روزهای بی‌شکستی‌اش به ۲۰۰ روز خواهد رسید که این را هم می‌توانیم یکی از حساسیت‌های بازی امروز بخوانیم. پرسپولیس- تراکتورسازی پر از تقابل‌های دیدنی در گوشه گوشه زمین است اما جالب‌ترینش شاید رقابت دو بازیکنی باشد که در دورترین فاصله از یکدیگر خواهند ایستاد؛ علیرضا بیرانوند در دروازه‌ تیم پایتخت‌نشین و در آن سوی زمین، محمدرضا اخباری در دروازه میهمان تبریزی. آنها البته برخلاف دیگر بازیکنان، دوئلی غیرمستقیم با هم دارند. مقابل هم بازی نمی‌کنند اما رقابت‌شان در تیم‌ملی، آنها را مثل دو رقیب مقابل هم قرار می‌دهد و پیروزی یکی از آنها، به معنای شکست خوردن دیگری است. حساس‌ترین دوئل درون زمین بدون شک تقابل غیرمستقیم بیرانوند و اخباری است که همزمان، در تیم‌ملی هم با هم رقابت می‌کنند اما دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس یک قدم از رقیب امروزش جلوتر است؛ به این دلیل که در بازی‌های خانگی تیمش تنها یک گل خورده. حال آنکه دروازه‌ اخباری در بازی‌های خارج از خانه تراکتورسازی که بازی امروز هم یکی از آنهاست، دو بار باز شده. در چنین شرایطی شاید یکی از بهترین فاکتورها برای مقایسه این دو دروازه‌بان، شمردن اشتباهات فردی آنهاست.

اگر چه نمی‌توان برای این فاکتور عدد تعیین کرد اما بیرانوند به نسبت اخباری کم اشتباه‌تر بوده. اخباری در این فصل چند اشتباه فاحش داشته که یکی از آنها در بازی مقابل استقلال بود و منجر به گل این تیم شد. بیرانوند اما کمی خوش‌شانس هم بوده چرا که اشتباه‌هایش تبدیل به گل نشده‌ و همین، در قیاس با همتای تبریزی‌اش او را به دروازه‌بان مطمئن‌تری تبدیل کرده است. بیرانوند از ابتدای فصل تا امروز ۱۲۶۰ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته که در یازده بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته و کلا سه گل خورده؛ یعنی ۲۱/۰ گل در هر بازی. اخباری اما در ۱۷۱۰ دقیقه‌ای که درون دروازه تراکتورسازی ایستاده، در ۱۰ بازی کلین‌شیت کرده و کلا ۱۳ گل خورده است ؛ هر بازی ۶۸/۰ گل خورده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج