۴۷۲۵۳۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۵ نکته از جدال لیورپول - چلسی

شب گذشته لیورپول نتوانست با پیروزی مقابل چلسی فاصله بسیار خود را با صدر کاهش دهد تا شانس قهرمانی همچنان کم‌رنگ بماند.

خبرگزاری فارس: شب گذشته در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ جزیره لیورپول در ورزشگاه «آنفیلد» میزبان چلسی قرار گرفت.

قرمزها که با صدر جدول ۱۰ امتیازی فاصله داشتند نیازمند پیروزی مقابل آبی‌ها بودند که گل‌زنی دیوید لوییس مانع این اتفاق شد.

مدافع برزیلی چلسی که تابستان از سن‌ژرمن دوباره به جمع استمفوردی‌ها بازگشت در این فصل بسیار خوب کار کرده و «جان تری» کاپیتان را نیمکت نشین کرده است.

تک گل لیورپول را «جورجینیو واینالدوم» به ثمر رساند. این ستاره هلندی در میانه میدان بسیار خوب کار کرد و در بین بازیکنان خوب شب گذشته قرار گرفت.

جوان ۲۶ ساله که تابستان امسال از نیوکاسل آمد با این گل‌، ۱۴ گل شد. وی همچنین گل‌ برتری مقابل سیتیزن‌های گواردیولا را نیز به ثمر رساند.

می‌توان جدال حساس و سرنوشت‌ساز شب گذشته را مهمترین بازی لیگ جزیره دانست. زمانی که شاید قهرمان لیگ مشخص شود. البته بدیهی است که با ۱۵ مسابقه باقی‌مانده در لیگ جزیره چیزی قابل پیش‌بینی نبوده اما باید قبول کرد که با این اختلاف چلسی با دیگر رقبا جبران اشتباهات بسیار سخت خواهد بود.

لیورپول در شبی که می‌توانست امیدها را برای قهرمانی خودش و دیگر باشگاه‌ها را افزایش دهد بار دیگر ناتوان بود تا به ناکامی‌های اخیر خودش نقطه سیاه دیگری را اظافه کند.

گرچه یورگن کلوپ از بازی تیمش راضی بود ولی با این نقاط ضعف، قهرمانی یا شاید قرارگیری در جمع ۴ تیم مشکل باشد.

از طرف دیگر چلسی نشان داد که بیش از هر رقیب دیگری سزاوار بالا بردن جام زیبای جزیره است.

در ادامه به بررسی و تحلیلی کوتاه از جدال شب گذشته خواهیم پرداخت.

*۱- سیمون مینیوله؛ پنالتی را گرفت اما باز هم ناموفق بود

وقتی دیگو کاستا با هوشیاری تمام توانست از خطای جوئل ماتیپ یک پنالتی را برخلاف جریان بازی بدست آورد کمتر کسی فکر می‌کرد که در گل‌زنی آن ناتوان باشد.

سیمون مینیوله در ضربه پنالتی ذهن بهترین مهاجم جزیره را بسیار خوب خواند و مانع شکست تیمش شد ولی چرا بر سر ضربه کاشته لوییس آنقدر غیرحرفه‌ای عمل کرد.

دروازه‌بان بلژیکی اظهار داشت که سوت داور را نشنیده ولی آیا جاگیری‌اش هنگام ضربه درست بود؟ هواداران پس از بازی به داشتن سنگربانی چون کورتوا غبطه می‌خورند یا با اشتباهات فراوان مینیوله مثل فصل پیش مقابل بوردو فرانسه در لیگ اروپا خاطره بازی می‌کردند.

اکنون مشکل دروازه‌بانی به یکی از نقاط ضعف اصلی تیم بدل شده است. کاریوس که اوایل فصل از ماینتس به مرسی‌ساید عملکرد بسیار ضعیفی داشته که حتی مینیوله نامطمئن به او ترجیح داده می‌شود.

*۲- لیورپول باید مراقب ضدحمله‌ها باشد

نکته‌ای که کلوپ به مانند بازی با ساوتهمپتون و سوانسی فراموش کرد ضدحمله‌های برق‌آسای تیم حریف است. سایت میرر نوشته بود لیورپول به گونه‌ای مبارزه کرد که انگار با یک تیم ضعیف ته جدولی بازی می‌کند. کاملا مالکیت را از آن خود کرده و اصلا حواسش به مهاجمین فوق‌العاده چلسی نیست.

پس از عملکرد بسیار ضعیف کلاوان در بازی با سوانسی، اکنون ناموفق بودن ماتیپ نیز لرزه بر پیکر هواداران انداخته است. باید دید اندیشه‌های مربی آلمانی در خصوص گل‌نخوردن تیمش چگونه خود را نشان می‌دهد.

*۳- عدم تمرکز مهاجمین کلوپ در حمله

در سال ۲۰۱۷ یعنی در این یک ماه لیورپول از ۹ بازی انجام داده تنها در جدال پیروز شده است. آن هم به برد خفیف مقابل پلایموس دسته چهارمی باز می‌گردد.

در این ۸ بازی که با ۴ باخت همراه بوده، قرمزها ۸ گل به ثمر رساندند و ۱۱ گل نیز دریافت کرند. جالب است بدانید بسیاری از آن تیم‌ها از مقام خوبی در جزیره برخوردار نیستند.

مقابل چلسی، آنها کاملا بر بازی مسلط بوده ولی بازهم در ایجاد موقعیت ناتوان بودند. دقیقا به مانند جدال مقابل ساوتهمپتون، ولورهمپتون و دیگر تیم‌ها که لیورپول نشان داد اثری از آن قدرت اول فصل را ندارد.

*۴- چلسی؛ تیمی هماهنگ و شایسته قهرمانی

هر مربی تاکتیک و شیوه خاص خودش را برای بازی دارد. گواردیولا، مورینیو، کلوپ کاملا متفاوت و اکنون کونته با یک شیوه ایتالیایی خاص مبارزه می‌کند.

انتقادهای زیادی به دیگر مربی‌ها شد، به عنوان از مالکیت بی حد و اندازه پپ سخن گفته شد تا دفاع اتوبوسی مورینیو ولی هیچکدام نمی‌توانند به استایل و روش زیبای کونته ایرادی وارد کنند زیرا نتیجه چیز دیگری را نشان می‌دهد.

چلسی کاملا خوب دفاع کرده و با طراوت آزارد و کاستا خود را شایسته قهرمانی نشان می‌دهد.

*۵- کانته؛‌ ستاره ریزجثه فوتبال دنیا

بدون شک یک ماکلله دیگر ظهور کرده است. انگولو کانته در میانه میدان به قدری مسلط بود که کوتینیو و لالانا اجازه هیچگونه فعالیت نداشتند.

ستاره فرانسوی که تابستان امسال از لسترسیتی با مبلغ ۴۰ میلیون پوند به لندن آمد در صدد قهرمانی متوالی در جزیره است. شاید نقطه مشترک چلسی و لستر یکی از دلایل اصلی قهرمانی آنها باشد.

انگولو کانته در شب گذشته بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. وی با ۹ تکل، ۵ توپ‌گیری و ایجاد یک موقعیت بار دیگر عملکرد درخشانی از خود نشان داد.

چلسی اکنون با ۵۶ امتیاز در صدر قرار دارد و با تاتنهام رده دومی ۹ امتیاز دارد. آنها باید شنبه با آرسنال رده سومی در استمفورد بریج رقابت کنند.

از طرف دیگر لیورپول با ۴۶ امتیاز در رتبه چهارم قرار داشته و شنبه مهمان هال‌سیتی قعرجدولی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج