۴۶۷۳۵۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

پنج ضلعی ویرانگر استقلال

دلایل روشن است؛ استقلال روزهایی زیبا و امیدوارکننده می‌شود که جوان‌هایی با انگیزه و با طراوت را در ترکیب خود قرار می‌دهد.

ایران ورزشی: دلایل روشن است؛ استقلال روزهایی زیبا و امیدوارکننده می‌شود که جوان‌هایی با انگیزه و با طراوت را در ترکیب خود قرار می‌دهد. بازیکنانی که نقش مستقیم در تحولات تاکتیکی دارند. استقلالی که عصر یکشنبه گذشته درآبادان چشم‌ها را متوجه خود کرد و عمیقا تحسین برانگیز جلوه کرد، محصول استفاده از همین بازیکنان جوان بود. استقلالی که سرمربی‌اش بار دیگر از پوسته ترس خارج شد و به همان متدی بازگشت که در بازی با سپاهان زمینه‌ساز پیروزی‌اش شد. حال به نظر می‌رسد که برای منصوریان راهی جز ادامه در همین مسیر باقی نمانده باشد. اینکه نگرانی را از پیرامون خود دور کند و با همین جوان‌ها ادامه دهد. بازیکنانی که استقلال را هیبتی دوباره داده‌اند و تیمی ساخته‌اند برخاسته از اصل وجودی استقلال که شجاعت و دلیری اصل و خمیره‌اش بود.

در بازی با سپاهان هم که استقلال تحسین برانگیز بود و نمایش بسیار زیبایی را به اجرا گذاشت، جوان‌ها حرف اول را در ترکیب می‌زدند. بازیکنانی که با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر توپ را زیر پا می‌دواندند. آن روز آبی‌ها به رغم آنکه نتوانستند با ۳ امتیاز کامل از نقش جهان اصفهان به تهران بازگردند، بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی، میلادزکی‌پور، مجتبی حقدوست، بهنام برزای و فرشید اسماعیلی که پیش‌ترها هم برای آبی‌ها باز می‌کرد، در ترکیب ثابت قرار داشتند.

این هارمونی استقلال را در بازی فوق حساس با سپاهان به چنان وضعیت خیره‌کننده‌ای نائل کرد که صفحات بسیاری در رسانه‌ها در وصف آن نمایش سیاه شد. گرچه باخت به استقلال خوزستان دوباره منصوریان را در برابر تیغ تیز انتقادها قرار داد، اما در خوزستان و در جوار اروندرود، دوباره استقلال جوانه زد و با بازیکنانی که ابتدای فصل هیچ نام و نشانی نداشتند، فوتبالی جذاب و تماشایی را به معرض دید گذاشت. اینجا نیز رد پای جوان‌ها در ترکیب استقلال به وضوح دیده می‌شد. گرچه غیبت سیدحسین حسینی بسیار پرسش آفرین بود و منصوریان باید در آینده‌ای نه چندان دور دلیل نیمکت‌نشین کردن دروازه‌بان جوانش را توضیح بدهد اما یک پنج ضلعی ویرانگر که میانگین سنی پایینی داشتند، استقلال را به بردی بزرگ نائل کرد.

در آبادان نیز مجید حسینی، زکی پور، حقدوست، نورافکن و برزای درخشیدند تا استقلال قاطع‌ترین پیروزی تاریخ نبردهای خود با صنعت نفت آبادان را جشن بگیرد. شگفت‌انگیز اینکه در این پیروزی نیز همچون بازی با سپاهان، بازیکنانی همچون حقدوست و زکی‌پور نقش بسیاری ایفا کردند که این نشان‌دهنده اهمیت و تاثیرگذاری دو بازیکن فوق است. هرچند که نمی‌توان از تلاش فزاینده امید نورافکن که همچون نگین در خط میانی استقلال می‌درخشد، به سادگی گذشت. امید نورافکن در کنار دیگر امید استقلال هماهنگی قابل توجهی داشت و در روزی که فرشید اسماعیلی و جابر انصاری حضور نداشتند، موفق شد جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد کند تا از این پس او نیز در مجموع بازیکنانی قرار بگیرد که قابلیت بازی در ترکیب استقلال را دارند.

به واقع دیگر نمی‌توان با قطعیت گفت که استقلال پس از ورود آندو و جباروف حتما با آرایشی بهره‌مند از آنها وارد میدان‌های سخت خواهد شد.

کجا سخت‌تر از آبادان و کدام بازی مهم‌تر از این؟! جوان‌هایی که هماهنگی‌شان استقلال را به قاطع‌ترین برد تاریخ خود در آبادان می‌رسانند، حتما آن قدر توانمندی و استحکام دارند که در بازی‌های سخت‌تر هم بتوانند انتظارها را برآورده سازند و مردانی باشند همچون ستون در ترکیب غالبا نیم بند استقلال که نوسان‌های بسیاری داشته است. به واقع اگر منصوریان فرصت را در اختیار این بازیکنان قرار دهد و هوش و حواسش را مصروف بازیکنانی کند که آتیه استقلال را تامین می‌کنند و ترس و واهمه‌ای از نیمکت‌نشین کردن بازیکنان پرآوازه نداشته باشد با استقلال عمری طولانی‌تر خواهد داشت.

هر چند که هنوز نمی‌دانیم مدیریت باشگاه بخصوص شخص افتخاری تا چه اندازه پشت سرمربی‌اش می‌ایستد و مثلا اگر آبی‌ها در بازی‌های آتی باز هم شکست بخورند یا امتیازی از دست بدهند، از سرمربی و همکارانش حمایت خواهد کرد اما رویه منطقی این است که منصوریان راه رفته را نیمه کاره نگذارد و اصل را بر بازی دادن به همین بازیکنان جوان بداند و پشت آنها بایستد. در استقلال اگر نتایج ایده‌آل نباشد و هواداران راضی به خانه‌های‌شان نروند، کار کردن و دوام بسیار دشوار خواهد شد. منصوریان نیز بعید است که به این موضوع واقف نباشد.

او نیک می‌داند که مردانی تحت عنوان مربی در استقلال ماندگار شده‌اند که از خود چیزی بجا گذاشته باشند. امیر قلعه‌نویی روزگاری به این مهم رسید، پرویز مظلومی نیز دستاوردهایی داشت و دیگران اگر نتوانستند عمری طولانی در استقلال داشته باشند، کوتاهی از خودشان

بوده است. اکنون نیز انتظار رسیدن استقلال به جام محال به نظر می‌رسد و از سویی دستیابی به سهمیه هم دشوار می‌نماید اما آنچه علیرضا منصوریان را برای سال آینده گارانتی خواهد کرد، ادامه جوانگرایی است. البته او باید توجه ویژه‌ای هم به شهرآورد داشته باشد و نتیجه این بازی را جزو رموز تداوم حضور خود در استقلال بداند...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • اس اسی

      بابا با سپاهان مساوی کرد.کجا سه امتیاز گرفت.زننده گلها جلال الدین علی محمدی واسه سپاهان و بهنام برای دقیقه نود واسه استقلال. و یک امتیاز گرفت نه سه امتیاز.ولی سه بار زدن به تیر دروازه.

    • سعید

      پس با سپاهان پیروز شدن .ما فک کردیم بازی مساوی شد

    • بدون نام

      خبر دارید اس دق لال نمی تونه از آندو و ایندو و جبار و مبار استفاده کنه؟

    • بدون نام

      هههه گزارش رو بخوان کجا از اصفهان 3 امتیاز گرفت معلومه اس تق لوله هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج