۴۵۱۷۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

نیم فصل نخست بوندس لیگا بر خلاف همیشه، یک هفته زودتر یعنی در هفته شانزدهم شروع شد. طی سلسله مطالبی، نیم فصل این مسابقات را زیر ذره بین قرار خواهیم داد.

وبسایت نود: تعطیلات زمستانی بوندس لیگا با پایان هفته شانزدهم یعنی یک هفته زودتر از نیم فصل واقعی این رقابت ها آغاز شد. به هر حال اتفاقات جالبی در نیم فصل اول رخ داد که شاید مهم ترین آنها، ظهور یک پدیده جدید به نام لایپزیگ بود. پس از سال ها یک باشگاه از شرق آلمان به بالاترین سطح فوتبال این کشور راه یافت و انگار برنامه مسابقات نا خواسته طوری تنظیم شده که بایرن مونیخ و لایپزیگ برگزار کننده مسابقه فینال نیم فصل اول باشند. بایرن مونیخ مطابق انتظار بر صدر جدول نیم فصل اول یا به قول آلمانی ها «Hinrunde» تکیه زد. از دیگر اتفاقات مهم در نیم فصل اول، نتایج پر فراز و نشیب بوروسیا دورتموند و دور شدن آنها از قهرمانی است.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

بوندس لیگا معدن استعدادهای ناب فوتبال بوده و به ویژه طی سال های اخیر، تبدیل به کارخانه تولید بازیکن های بزرگ شده است. وبسایت رسمی مسابقات به سراغ بررسی بهترین بازیکن های نیم فصل اول در پست های مختلف رفته و هر پستی را زیر ذره بین قرار می دهد. در این قسمت به سراغ پست هافبک می رویم.

هافبک چپ

بهترین هافبک های چپ در نیم فصل اول بوندس لیگا از سوی وبسایت رسمی مسابقات انتخاب شده اند. گنکی هاراگوچی (هرتا برلین)، عثمان دمبله (بوروسیا دورتموند)، سرژ نابری (وردر برمن) و امیل فورسبرگ (لایپزیگ) چهار هافبک چپ برتر نیم فصل نخست هستند.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

گنکی هاراگوچی: وی یک بازیکن ژاپنی بسیار خلاق بوده و گر چه خودش هیچ گلی برای هرتا برلین نزده اما چند پاس گل در کارنامه وی مشاهده می شود. به طور کلی باید گفت که هاراگوچی بسیار فرای انتظار ظاهر شده و یکی از مهره های کلیدی پال داردای است.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

سرژ نابری: او بهترین سال های عمرش را روی نیمکت ذخیره های آرسنال به بطالت گذراند ولی درخشش در المپیک ۲۰۱۶ ریو به همراه تیم ملی المپیک آلمان باعث شد تا باشگاه وردر برمن وی را به طور قرضی از آرسنال به خدمت بگیرد. حضور در بوندس لیگا آخرین تیر در ترکش برای نجات دوران فوتبال نابری بود و این بازیکن ساحل عاجی تبار توانست ۷ گل حیاتی را در نیم فصل برای تیم وردر برمن به ثمر برساند. سرژ نابری نه تنها بهترین گلزن برمن در نیم فصل بوده بلکه با گلزنی طی ۵ بازی نخست بیرون خانه، نام خویش را در بوندس لیگا جاودانه کرده است.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

امیل فورسبرگ: یکی از کلیدی ترین بازیکن های لایپزیگ بدون شک امیل فورسبرگ بوده که بیشترین خلق موقعیت گل را به نام خویش ثبت کرد و علاوه بر قدرت شوتزنی و سرعت فوق العاده، در امر گلزنی هم موفق نشان داد. فورسبرگ ۸ گل برای هم تیمی های خود در لایپزیگ فراهم آورد و ۵ گل نیز خودش به ثمر رساند. در حقیقت فورسبرگ طی ۱۳ گل لایپزیگ تأثیر مستقیم داشت. هر گاه که این ملی پوش سوئدی برای لایپزیگ گل زد، شرقی ها در آن مسابقه پیروز شدند.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

عثمان دمبله: این بازیکن جوان را باید در کنار امیل فورسبرگ یکی از بزرگ ترین سورپرایزهای نیم فصل اول بدانیم. او ۴ گل و ۷ پاس گل را در کارنامه اش به ثبت رساند تا یکی از مؤثرترین بازیکن های دورتموند در نیم فصل باشد. دمبله تکنیک نابی داشته و بیش از هر بازیکن دیگری در فصل جاری بوندس لیگا اقدام به دریبل زدن کرده که بیش از نیمی از این دریبل ها موفق بوده اند. صمیمیت و هم زبانی با پیر امریک اوبامیانگ باعث شده تا زوج دمبله و اوبامیانگ هر روز بهتر و بهتر شوند.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

هافبک راست

وبسایت رسمی مسابقات چهار هافبک راست برتر نیم فصل را انتخاب کرده که نام هایی همچون کریستین پولیسیچ (بوروسیا دورتموند)، پابلو دی بلاسیس (ماینتس)، مارسل ریسه (کلن) و یلیان برانت (بایر لورکوزن) در این فهرست مشاهده می شوند.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

کریستین پولیسیچ: دو گل و ۴ پاس گل برای دورتموند در نیم فصل اول و پوشیدن پیراهن تیم ملی آمریکا برای یک بازیکن ۱۸ ساله دستاوردی خارق العاده محسوب می شود. پولیسیچ دریایی از استعداد بوده که طی ۵۰% درگیری های درون زمین، موفق شده است. مسابقه با اینگولشتات اوج درخشش وی بود.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

پابلو دی بلاسیس: این بازیکن آرژانتینی چندان مورد مهر و محبت مارتین اشمیت در فصل گذشته نبود اما شروع توفانی وی در این فصل با ۲ گل و ۲ پاس گل باعث شد تا دیدگاه مربی ماینتس نسبت به او تغییر کند. دی بلاسیس با گل های حساسی که زده، نتایج بازی ها را به سود ماینتس دگرگون کرده است. ۴ گل و ۳ پاس گل در کارنامه نیم فصل وی مشاهده می شود.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

مارسل ریسه: وی یکی از فوق العاده ترین بازیکن های کلن در فصل جاری محسوب می شوند هر چند که در هفته های اخیر دچار مصدومیت بدی شد. ریسه زیاد گل نمی زند اما اگر گل بزند حتماً یک گل زیبا است زیرا وی متخصص شوتزنی و ضربات ایستگاهی می باشد. ۲ گل، ۴ پاس گل و ۴۷ خلق موقعیت در کارنامه نیم فصل ریسه مشاهده می شود.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

یولیان برانت: در مورد این استعداد ناب ۲۰ ساله خیلی صحبت شده و حتی بارها این بازیکن را به یواخیم لوو توصیه کرده اند. برانت مقابل دارمشتات و لایپزیگ گلزنی کرده و مجموعاً ۵ پاس گل داده که ۴ پاس گل برانت در ۴ بازی متوالی ثبت شد. ۴۹ خلق موقعیت در کارنامه برانت مشاهده می شود.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

هافبک وسط

معمولاً قلب تپنده همه تیم ها در میانه میدان است و هر تیمی که یک یا چند هافبک وسط تمام عیار داشته باشد، از بازی شلخته نجات یافته و به سوی ارائه یک بازی هدفمند گام بر می دارد. تیاگو آلکانتارا (بایرن مونیخ)، نبیل بن طالب (شالکه)، یونس مالی (ماینتس)، گونزالو کاسترو (بوروسیا دورتموند)، آرتورو ویدال (بایرن مونیخ) و مارکو فابیان (آینتراخت فرانکفورت) بهترین هافبک های وسط طی نیم فصل اول بوندس لیگا بودند.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

تیاگو آلکانتارا: اگر بگوییم که پسر مازینیو توسط پپ گواردیولا از دست بارسلونا قاپیده شد، پُر بیراه نگفته ایم. وقتی به بوندس لیگا آمد، برخی گفتند که او بازیکن سفارشی پپ است اما تیاگو در نیم فصل اخیر و در حالی که دیگر خبری از پپ در بایرن نیست، حتی بهتر از قبل بازی می کند. او پس از رهایی از مصدومیت های پیاپی، فقط در یک بازی بایرن مونیخ در نیم فصل اول حضور نداشت. تیاگو به طور متوسط در هر بازی، ۱۱۷ بار توپ را لمس کرده که بیشترین میزان لمس توپ در این فصل است. چرا به راه دور برویم، فقط کافی است به عملکرد تیاگو در دیدار مقابل لایپزیگ توجه کنیم.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

نبیل بن طالب: دوران فوتبال او در تاتنهام تحت خطر نابودی قرار داشت اما حضور در شالکه به نبیل فرصت داد تا احیاء شود. بن طالب نخستین بازیکن الجزایری تاریخ بوندس لیگا شد که طی یک بازی توانست بیش از یک گل به ثمر برساند. او بهترین گلزن شالکه در نیم فصل بوده و فقط به یک گل دیگر نیاز داشته تا تبدیل به بهترین گلزن الجزایری تاریخ بوندس لیگا شود. ۲۲ شوت داخل چارچوب و ایجاد ۲۳ موقعیت روی دروازه حریفان در کارنامه نبیل بن طالب مشاهده می شود.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

یونس مالی: ۶ گل و ۶ پاس گل توسط این ملی پوش ترکیه ای تیم ماینتس در نیم فصل اول، دیگر کسی را متعجب نکرد زیرا توانایی های مالی برای همگان عیان شده است. یونس مالی فقط به یک گل دیگر نیاز داشته تا تبدیل به بهترین گلزن باشگاه ماینتس در تاریخ بوندس لیگا شده و از محمد زیدان عبور کند.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

گونزالو کاسترو: شاید کمتر کسی فکر می کرد که کاسترو چنین درخششی در نیم فصل اول داشته باشد. مصدومیت های اخیر باعث شد تا در چند هفته انتهایی نیم فصل، نام وی را کمتر بشنویم اما ۳ گل و ۵ پاس گل برای یک هافبک باهوش همچون گونزالو کاسترو عملکرد خوبی محسوب می شود. این بازیکن ملی پوش ۲۴ شوت داخل چارچوب نیز به ثبت رسانده است.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

آرتورو ویدال: او در ۵۲% درگیری ها موفق بوده و به قول وبسایت رسمی مسابقات، انتخاب لقب «جنگجو» برای ویدال هرگز یک اغراق نیست. ویدال فقط ۱۷ بار مرتکب خطا شده که در مقایسه با ۶۰ خطای ارتکابی وی بسیار ناچیز می باشد. شاید به همین دلیل، مشارکت ویدال در بازی با توپ افزایش یافته و این ستاره شیلیایی با ۱۱۳ لمس توپ پس از تیاگو آلکانتارا، در رده دوم بیشترین تعداد لمس توپ طی نیم فصل اول بوندس لیگا قرار گرفته است. وقتی که توماس مولر همچون گذشته در اوج نیست، هافبک های دیگر بایرن مانند ویدال و تیاگو محکوم به درخشش خواهند بود.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)

مارکو فابیان: پس از درخشش چیچاریتو در فصل گذشته، این بار نوبت هنرنمایی یک مکزیکی دیگر یعنی فابیان است. چه کسی فکر می کرد که نیکو کوواچ چنین نتایج خوبی را به همراه آینتراخت فرانکفورت در نیم فصل اول بگیرد؟ یکی از عوامل کلیدی در موفقیت عقاب ها، ملی پوش مکزیکی یعنی مارکو فابیان است. او در ۷ گل تیمش نقش مستقیم داشته که شامل ۳ گل و ۴ پاس گل می باشد. فابیان به علت مصدومیت در ۳ مسابقه حضور نداشت که در آن ۳ بازی، یاران فرانکفورت فقط ۲ گل زدند. او ۲۸ بار هم تیمی های خود را در موقعیت شوتزنی قرار داده و با ۳۹ خلق موقعیت یکی از بهترین بازیسازهای هجومی نیم فصل اول محسوب می شود.

عملکرد هافبک‌های برتر بوندس‌لیگا (قسمت اول)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج