۴۴۶۲۵۷
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

نگاهی به فهرست خرید برانکو و منصوریان

باخت به نفت تهران پایانی بر آرزوهای استقلال در جام حذفی بود.

روزنامه شرق: باخت به نفت تهران پایانی بر آرزوهای استقلال در جام حذفی بود. استقلال که در لیگ‌برتر هشت امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده همه امیدش به قهرمانی در جام حذفی بود که به باد رفت. فصل هنوز برای علیرضا منصوریان به پایان نرسیده و آبی‌ها امید به جبران این نتایج در نیم‌فصل دوم و آسیا را دارند.

منصوریان به دنبال تقویت تیم در نیم‌فصل است اما دراین‌میان دو مشکل بزرگ روبه‌روی خود می‌بیند. سرمربی جدید آبی‌ها در ابتدای فصل گران‌ترین خریدها را انجام داد. هیچ تیمی به اندازه استقلال بازیکن‌ میلیاردی نخرید. در این شرایط اکثر خریدهای ‌گران‌قیمت استقلال از جمله بختیار رحمانی، وریا غفوری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشید باقری، آرش افشین و... اصلا عملکرد مطلوبی نداشتند. بعید است منصوریان دوباره دستش برای خریدهای آنچنانی باز باشد. در همان ابتدای فصل هم محمود گودرزی، وزیر وقت، انتقادهای زیادی از این خریدها انجام داد.

اما مشکل دوم استقلال مشکل مهم‌تری است. فهرست استقلال پر است. منصوریان ابتدا باید چند بازیکن را از فهرست تیم خارج کند. خارج‌کردن بازیکن از فهرست هم کار ساده‌ای نیست و منوط به توافق مالی با بازیکنانی است که با باشگاه قرارداد دارند.

آرش افشین، امین حاج‌محمدی، بهنام برزای، میثم مجیدی، فرشید باقری و یعقوب کریمی بازیکنانی‌اند که گفته می‌شود در فهرست خروج استقلال قرار دارند. خروج این بازیکنان از فهرست سه راه دارد؛ نخست اینکه کل قراردادشان پرداخت شود، دوم باشگاهی خواهان آنها شود، سوم استقلال بر سر فسخ قرارداد با آنها به توافق برسد.

به‌هرترتیب، استقلال حداقل دو، سه خرید در نیم‌فصل خواهد داشت. پژمان منتظری و سجاد شهباززاده، استقلالی‌های سابق، اولویت‌های این تیم در بازار خواهند بود. روزبه چشمی، هافبک دفاعی استقلال، هم با پایان دوران نقاهتش به فهرست اضافه می‌شود. شنیده شده استقلال بدش نمی‌آید مهاجمی مانند رحیم زهیوی، مهاجم گل‌زن استقلال خوزستان، را به خدمت بگيرد. از طرفی نبود هافبک بازی‌ساز هم در تیم به چشم می‌آید و از ایمان مبعلی (هافبک نفت) و داریوش شجاعیان (هافبک گسترش) به عنوان گزینه‌های مطلوب استقلال نام برده می‌شود. مبعلی، شجاعیان و زهیوی با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند و بعید است باشگاه کنونی‌شان راضی به ازدست‌دادنشان شود. استقلال كه سه بازیکن خارجی هم دارد، دیگر نمی‌تواند به بازیکن خارجی‌گرفتن فکر کند و فقط می‌تواند یک بازیکن آسیایی بگیرد. درمجموع‌ آبی‌ها برای تقویت تیم‌شان کار بسیار سختی در نیم‌فصل دارند. آنها باید حداقل قرارداد چهار بازیکن را فسخ کنند و در آن‌سو به دنبال بازیکنانی باشند که عضو تیم‌های دیگر باشند.

جای خالی نوراللهی و عالیشاه

پرسپولیس نیاز مبرمی به گرفتن بازیکن در نیم‌فصل دارد. در همین نیم‌فصل اول مشخص شد برانکو ایوانکوویچ نیمکت بابضاعتی ندارد. از طرفی جدایی احمد نوراللهی و امید عالیشاه در نیم‌فصل دست برانکو را کمی خالی می‌کند. این دو بازیکن سرباز شده‌اند و احتمالا در دور برگشت برای تراکتورسازی بازی خواهند کرد. پرسپولیس قصد حضور موفق در آسیا و حفظ صدرنشینی دارد و برای رسیدن به این اهداف مجبور به خرید چند بازیکن باکیفیت است. برخلاف استقلال، پرسپولیس از بابت جای خالی در فهرست بازیکنان مشکلی ندارد. آنتونی گولچ استرالیایی که چندی پیش جدا شد، نوراللهی و عالیشاه هم که رفتنی‌اند. محمد آرام‌طبع هم قصد جدایی دارد. این به معنای چهار جای خالی است.

پرسپولیس در خط دفاعی به یک دفاع وسط باکیفیت نیاز دارد. در نیم‌فصل اول برانکو مجبور شد از حسین ماهینی در این پست استفاده کند. پلی یانسکی اوکرایني اصلا انتظارات را برآورده نکرده، گولچ هم خیلی زود به خانه‌اش برگردانده شد. قرمزها بدشان نمی‌آید قرارداد مدافع اوکراینی را فسخ کنند. از پراهیچ (مدافع کروات نفت) و مساریچ (مدافع کروات فصل قبل فولاد) به عنوان گزینه‌های خارجی پرسپولیس یاد می‌شود. در بین بازیکنان داخلی هم عزت پورقاز، مدافع ملی‌پوش استقلال خوزستان و سیاوش یزدانی، مدافع جوان پیکان، گزینه‌های مطلوب پرسپولیس‌ هستند. پرسپولیس با جدایی نوراللهی برای پست هافبک دفاعی هم کمبود خواهد داشت، كه با توجه به توانایی بازی پورقاز در دو پست دفاع وسط و هافبک دفاعی، جذب او یکی از اهداف اصلی برانکو است. همچنین با رفتن عالیشاه قرمزها به یک بازیکن کناری هم نیاز دارند که گفته می‌شود سیامک نعمتی، بازیکن پیکان، نظر مثبت برانکو را جلب کرده است.

در خط حمله هم كمبود یک گل‌زن به چشم آمد. شایعات در این پست زیاد است، از رحیم زهیوی و گادوین منشأ (مهاجم پیکان) تا مهاجمان خارجی، همه شانس پرسپولیسی‌شدن دارند.

در این شرایط شاه‌مهره بازار نیم‌فصل می‌تواند سروش رفیعی باشد. سربازی این بازیکن تکنیکی در نیم‌فصل به پایان می‌رسد و او می‌تواند تراکتورسازی را ترک کند. تبریزی‌ها خواهان حفظ این بازیکن‌اند، استقلال و پرسپولیس هم برای جذبش سرودست می‌شکنند و خودش گفته می‌خواهد به اروپا برود. هر تیمی که رفیعی را بگیرد، برنده بازار نقل‌وانتقالات نیم‌فصل خواهد بود.

طبق اطلاعیه سازمان لیگ، مهلت نقل‌وانتقالات نیم‌فصل از ۱۶ دی آغاز می‌شود و تا ۱۴ بهمن‌ ادامه دارد. نکته اصلی این است که بازیکن‌گرفتن در نیم‌فصل کار ساده‌ای نیست. همین الان استقلال و پرسپولیس به دنبال چند ستاره استقلال خوزستان‌ هستند، اگر این باشگاه اهوازی به بازیکنانش رضایت‌نامه ندهد، جذب آنها منتفی خواهد شد. دیروز خبر رسید استقلال خوزستان که یکی از نمایندگان ایران در آسیاست بخشی از مشکلات خود را برطرف کرده و بعید است با جدایی بازیکنانی مثل زهیوی، بیت‌سعید، پورقاز و طیبی موافقت کند. در نیم‌فصل گذشته پرسپولیس به آب و آتش زد که علیرضا بیرانوند را بگیرد و درنهایت نتوانست.

سایر تیم‌ها

به غیر از استقلال و پرسپولیس ١٤ تیم دیگر لیگ‌برتری هم بدشان نمی‌آید در نیم‌فصل بازیکن بخرند اما گرفتن بازیکن باکیفیت کار ساده‌ای نیست. تراکتورسازی با جذب نوراللهی و عالیشاه ساده‌ترین کار را خواهد داشت؛ دو خرید عالی و البته رایگان. گسترش فولاد و دیگر تیم‌هایی که در نیم‌فصل به اهدافشان نرسیدند هم مذاکرات را شروع کرده‌اند. فرهاد کاظمی قطعا در ماشین‌سازی خانه‌تکانی خواهد کرد. سیاه‌جامگان و صبا هم چاره‌ای به غیر از تقویت تیم ندارند. سپاهان هم در ابتداي فصل چند خرید ناموفق داشته که می‌خواهد جبران کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • حمید

      به نظرم بهترین نقل وانتقال رفتن منصوریان وکادر فنی ضعیفش هست که نمایش غیرقابل دفاع ازخود به جاگذاشتند ماسال گذشته مدتها صدر بودیم وفینال جام حذفی رفتیم ولی به مظلومی اعتراض کردیم اکنون تیم مادربدترین شرایط است وبهترین تصمیم رفتن منصوریان هست

    • قلی

      احسنت حمیدجان واقعا درست گفتی مشکل اس.فقط منصوریان وپول بیصاحب بیت المال است.خدا به موقع میزند مظلومی چه گناهی داشت که منصوریان برای رسیدن به اس......

    • بدون نام

      چقدر ما گفتیم ای بدرد استقلال نمیخوره قبول نکردن.حال ادم بهم میزنه این بازیکتای جدید و کادر فنی...

    • مهدی انداز

      بنظرمن شمایی که به این صراحت درباره کادرفنی وبازیکنان نظرمیدیدهمونهایی هستیدکه درموردحجازی قلعه نویی وپرویزمظلومی هم اینچنین قضاوت کردیدوشماتماشاگران زیاده خواه وکم صبروتحمل یافوتبال نمیفهمیدیااصلامسائل ومشکلات مالی باشگاه رودرنظرنمیگیریدوبرایتان مهم نیست.شمافقط بردمیخوایدکه این یک خواسته غیرمنطقی است.فقط بایدصبرکردوبه منصوریان تاپایان فصل فرصت داد.

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه که مظلومی را داغون کردن تا این بدرد نخور بیاد سر استقلال.یکی مثل اون نجف نژاد احمق که بانی اصلی تضعیف استقلال بود ویکی هم مثل رحمتی که واقعا نامردی کرد...واقعا چوب خدا بیصداست...

    • سلام من ارش هستم از تهران

      ادوین منشاع بازیکن پیکان درکنار کاوه خوب است خواهشن بجوابید

    • بدون نام

      پرسپولیس باید عباس زاده رو بگیره که غیرتداره غیرت خیلی مهمه بازیکن باید عاشق تیم باشه

    • دوستان

      منصوریان و برانکو درحد و اندازه تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس نیستن چرا خودتون گول میزنید یا هواداران واقعی نیستید، برانکو شش بازیکن ملی داره ازجام حذفی خداحافظی کردند و درفصل دوم درلیگ جایگاه ازدست میدن اقای منصوریان هم که عیان است،

    • وحید

      کسی که اسمتونوشتی دوستان استقلال خوزستان چندتابازی کن ملی داشت که قهرمان شدشماخواهشن براتیم خودت نظربده چون ازفوتبال سردرنمیاری

    • سادی

      چرا حرف مفت میزنی .
      مگه بهتر از برانکو هست برای پرسپولیس.
      قبل از برانکو که این تعداد ملی پوش نداشتیم.
      نتایج و سبک بازی خودش گویای همه چیز هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج