۴۴۰۷۱۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فرکی از دغدغه‌هایش برای نقل و انتقالات می‌گوید

حسین فرکی به دلیل کارنامه موفقی که در نفت تهران، فولاد و سپاهان دارد حالا که مسولیت فنی سایپا را هم برعهده گرفته انتظارها از او زیاد است.

ایران ورزشی: حسین فرکی به دلیل کارنامه موفقی که در نفت تهران، فولاد و سپاهان دارد حالا که مسولیت فنی سایپا را هم برعهده گرفته انتظارها از او زیاد است. اما برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها که حتی کادر فنی سایپا داشت این تیم نتوانست جایگاه مدنظرش را در لیگ تا امروز به دست آورد. سایپا با ۱۲ امتیاز در مکان سیزدهم قرار دارد و اختلاف با تیم پانزدهم جدول سه امتیاز است. البته پیروزی روحیه‌بخش در آبادان آنها را به آینده‌ای بهتر امیدوار کرده است. شاید تیم فرکی به همین پیروزی مقابل صنعت نفت نیاز داشت تا روحیه از دست رفته شان را به دست آورند.

بعد از استعفای شما و نپذیرفتن آن از سوی مسوولان باشگاه سایپا برای بازی به آبادان رفتید، همه می‌دانند بازی با صنعت نفت در خانه‌اش سخت است. شما چطور خودتان و تیمتان را برای این بازی آماده کرده بودید؟

بعد از آن اتفاق و صحبت و اعتماد باشگاه نسبت به من فضایی در تیم به وجود آمد که تا حدودی قابل پیش‌بینی بود. البته من معتقدم که تصمیم درستی گرفتم و در بهترین زمان ممکن استعفا کردم. با این حال می‌دانستیم بازی بسیار سختی را در آبادان پیش‌رو داریم. من با شما هم‌عقیده‌ام که بازی مقابل صنعت نفت در خانه‌اش بازی ساده‌ای نیست. اما باید خودمان را برای این بازی آماده می کردیم و به همین دلیل جلسات بسیاری برگزار کردیم.

با چه کسانی؟

من با بزرگترهای تیم، جوان‌ترها و کادر فنی هر کدام به صورت جداگانه جلسه گذاشتم، حرف‌هایشان را شنیدم. در نهایت هم بچه‌ها مصمم شدند که با تلاش مضاعف در آبادان برنده شویم. همین اتفاق هم افتاد و ما در آماری که گرفتیم به عنوان مثال بازیکنی مثل ابراهیم صادقی 11 کیلومتر دوندگی داشت. وقتی کاپیتان تیم اینقدر انگیزه دارد شما شرایط بقیه را در نظر بگیرید. این مساله پیام خوبی داشت و آن همدلی و انسجام بچه‌ها در شرایط سخت بود. همانطور که می‌دانید ما حتی می‌توانستیم در دقایق پایانی گل‌های بیشتری هم بزنیم اما خستگی ناشی از دوندگی زیاد مانع آن شد.در هر صورت خدا را شاکرم که پیروزی ارزشمندی را در آبادان به دست آوردیم.

این هفته با پیکان بازی دارید. تیمی که سرمربی‌اش فصل گذشته هدایت تیم امروز شما را بر عهده داشت. چقدر به این مساله توجه می‌کنید و برایتان حساس است؟

برای ما مربیان به دلیل تجربیاتی که در پیروزی و باخت‌ها داشته‌ایم طبیعی است که بعد از هر بازی با هر نتیجه‌ای آن را فراموش و به بازی آینده فکر کنیم. به هر حال پیروزی در این بازی برای ما عالی و باختش هم با اینکه خوب نیست اما همچنان به کارمان ادامه می‌دهیم.

در واقع حساسیتی ندارید.

دقیقا. ما مربیان به دفعات مقابل هم قرار گرفتیم.من زمانی که در سپاهان یا فولاد بودم چندین مرتبه با تیم های آقای جلالی بازی کردم. اما بعضی بازی‌ها برای یک مجموعه حساسیت دارد مثل شهرآورد. در حالی که بازیکنان دو تیم با هم دوست هستند اما نتیجه برای هواداران‌شان فوق‌العاده اهمیت دارد. بازی ما و پیکان هم یک بازی خانوادگی است. آقای جلالی شاید تجربه خوبی فصل گذشته در سایپا نداشت اما خیلی برای این تیم و برای فوتبال ما زحمت کشیده است. اما فراموش نکنیم مدیریت، کادر فنی و تعدادی از بازیکنان سایپا نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند. من فکر می‌کنم هر مربی دوست دارد در سایپا کار کند اما با توجه به تغییراتی که عنوان کردم باید سال گذشته را فراموش کرد. این بازی برای ما حساسیتی ندارد اما قاعدتا پرسنل و مدیران دو باشگاه مثل ما دوست دارند که برنده شوند.

از ابتدای فصل قرعه مسابقات و اتفاقات لیگ برای شما خوب نبود.

واقعیت هم همین است. البته چون همیشه توکل ما به خدا بوده و هست ما این اتفاقات را به فال نیک می‌گیریم و حتما خیری در آن است. قرعه مسابقات که اصلا خوب نبود و غیر از اولین تعطیلی لیگ بقیه وقفه‌های به وجود آمده به ضررمان تمام شد. پنج، شش بازیکن مصدوم و اشتباهات غیرعمد داوری هم باعث شد تا سایپا نتواند به جایگاه واقعی‌اش در لیگ تا امروز برسد.به اعتقاد من تیم ریشه داری مثل سایپا باید جایگاه بهتری داشته باشد.

شما چه جایگاهی را از ابتدای فصل برای سایپا ترسیم کرده بودید؟

من امیدوار بودم که در میانه‌های جدول باشیم. سر و صدای زیادی هم برای کسب سهمیه از ابتدا به راه افتاده بود. البته ما نه صد در صد امیدوار بودیم و نه کاملا ناامید. اما سایپا برای اینکه جایگاه مناسبی را به دست آورد به دو سال زمان نیاز دارد. به هر حال مهم نیست ما تلاشمان را می‌کنیم که سهمیه را به دست آوریم.

شانس هم دارید؟

بله، فراموش کنیم یک بار صبای قم در زمان آقای ویسی سهمیه پلی اف لیگ قهرمانان آسیا را گرفت، یک سال هم وقتی همه فکر می‌کردند نفت تهران سقوط می‌کند تا مراحل بالای جام حذفی صعود کرد. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و حتی می‌بینیم تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان با آن همه بازیکن هم نمی‌توانند به خواسته‌شان برسند. در همین جام حذفی هم قرعه مناسبی نداشتیم به طوری که در بازی با بادران نوین و نفت مسجدسلیمان میهمان بودیم و حتی با سپاهان در مرحله بعد.

خیلی‌ها پرسپولیس و تراکتورسازی را شانس‌های قهرمانی می‌دانند.

به نظرم از الان نباید چنین قضاوتی داشت چون در نیم‌فصل دوم به دلیل حساسیت بیشتر بازی‌ها جایگاه تیم‌ها زیاد تغییر می‌کند. به هرحال در مرحله برگشت بعضی تیم‌ها برای قهرمانی و تعدادی هم برای بقا می‌جنگند که همین کار را برای همه سخت‌تر می‌کند.

در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل چند جابه‌جایی خواهید داشت؟

ما جابه‌جایی داریم اما برای همین مساله همه تیم‌ها خیلی اذیت می‌شوند. ما در مرحله چهارم جام حذفی هستیم و در فاصله دو بازی با پیکان و ماشین‌سازی باید یک بازی حذفی هم انجام دهیم. حال اگر در این بازی حذفی (مقابل سپاهان) بازنده باشیم آن وقت شرایط مان برای بازی با ماشین سازی در لیگ سخت می‌شود. از طرفی زمان نقل و انتقالات همزمان با بازی‌های لیگ است و در این مدت باید پنج بازی انجام دهیم. در واقع چند روز بعد از بازی با ماشین‌سازی باید بازی برگشت با پرسپولیس را انجام دهیم. حالا با این شرایط چطور می‌توانیم بازیکن جذب کنیم. طبیعی است که ما بازیکن خوب‌مان را از دست نمی‌دهیم و هر بازیکنی را هم که بخواهیم چون درگیر بازی‌های تیمش است را نمی‌توانیم جذب کنیم. بازیکن در این حالت بی‌تفاوت می‌شود و تمرکز ندارد. حالا ما باید چکار کنیم. اگر پنهانی با بازیکنی که مثلا 50 درصد قراردادش را نگرفته مذاکره و توافق مکتوب کنیم و باشگاهش در روز آخر پولش را بدهد آن وقت تکلیف ما چیست. من الان به بازیکنی که نمی‌خواهم، نمی‌توانم بگویم برو چون از جذب بازیکن جدید مطمئن نیستم. به هر حال ما ابتدای فصل به خاطر تیم ملی کشورمان این برنامه‌ریزی را قبول کردیم و هیچ اعتراضی نداریم چون برای همه ما موفقیت تیم ملی در اولویت است. اما از این بابت باشگاه‌ها خیلی متضرر می‌شوند که کاش برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای فرکی خودتونم خوب میدونید که داور بازی و کمیته داوران باعث برنده شدن شما شدن و شانس دیگری که آوردید این بود که صنعت نفت شش بازیکن اصلی خود را همراه نداشت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج