۴۲۲۵۹۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

وزیر و سرباز تحت فرمان کی روش

کارلوس کی‌روش از بدو ورود به مالزی، برای بازی برابر سوریه به دنبال نفرات جایگزین برای محرومان تیمش است.

ایران ورزشی: کارلوس کی‌روش از بدو ورود به مالزی، برای بازی برابر سوریه به دنبال نفرات جایگزین برای محرومان تیمش است. او همانند یک شطرنج باز قهار با مهره‌های بزرگ و کوچکش در اندیشه طراحی یک سناریو برای مات کردن حریف است؛ سناریویی که در آن همه مهره‌ها به یک اندازه سهم دارند و از همین رو باکی نیست که وزیر تیمش یا یکی از سربازها بیرون بنشیند. او در طول این سال‌ها ثابت کرده که برایش وزیر و سرباز تفاوتی نمی‌کند و همه در قالب یک تیم باید انگاره‌های او را در زمین پیاده کنند. بنابراین جانشینی سرباز به جای وزیر یا وزیر به جای سرباز در استراتژی او تغییری ایجاد نمی‌کند چون وزیرها و سربازها جملگی تحت فرمان شطرنج باز پرتغالی هستند و دقیق و مو به مو فرامین او را اجرا می‌کنند. شطرنج کی‌روش برای پر کردن جای غایبان تیمش جذاب و هیجان‌انگیز است چرا که در نتیجه نهایی هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

ترافیک بازیکن با کیفیت در دروازه و خطوط سه‌گانه، کی‌روش را بر آن داشته تا به نسبت سطح کیفی تیم حریف بازیکن گزینش کند و تصمیماتی را بگیرد که از نگاه ما یک سوپرایز است.
کی‌روش این بار با تمهیدات خود برای هر پست در زمین دو بازیکن دعوت کرده تا در صورت نبود یکی از بازیکنان، نفر بعدی جایگزین شود تا دیگر دغدغه‌ای نداشته باشد و با خیال راحت ترکیب را برای بازی بعد انتخاب کند.
درون دروازه در گذشته همواره علیرضا حقیقی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد اما امروز این طور نیست. دست کی‌روش آنقدر باز است که حتی خط قرمز بر روی اسم حقیقی در این اردو می‌کشد تا نبود او خللی در اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی سرمربی تیم ملی ایجاد نکند.
چهار بازیکن خط دفاعی ایران در بازی مقابل سوریه را به نظر می‌رسد مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، میلاد محمدی و رامین رضاییان تشکیل بدهند. در هر یک از پست‌ها یک بازیکن آماده دیگر نیز توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده است. به عنوان مثال در دفاع مرکزی سیدجلال حسینی و پورقاز روی نیمکت قرار دارند. در سمت راست خط دفاع ماهینی گزینه مناسبی برای جانشینی رضاییان است و همینطور در سمت چپ، کی‌روش انصاری را برای جایگزینی محمدی دعوت کرده است.
در گذشته اگر آندو در چند بازی ضعیف کار می‌کرد باز هم به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد و بازی می‌کرد، چون بازیکن آماده‌ای حضور نداشت تا در غیاب او کنار جواد نکونام زوج جلوی خط دفاعی را تکمیل کند اما امروز این طور نیست. تیم ملی چند هافبک دفاعی خوب دارد که می‌توانند خواسته‌های کی‌روش را برآورده کنند. از سعید عزت‌اللهی گرفته تا امید ابراهیمی، کمال کامیابی نیا و علی کریمی. احتمال می‌رود مقابل سوریه زوج عزت‌اللهی و ابراهیمی در ترکیب اصلی قرار بگیرند. البته لازم به ذکر است که احسان حاجی صفی به دلیل محرومیت نمی‌تواند در این بازی حضور داشته باشد و ابراهیمی جایگزین مناسبی برای او است. کامیابی نیا و کریمی نیز به عنوان دو بازیکن جانشین به این اردو دعوت شده‌اند تا اگر اتفاقی برای هر یک از هافبک‌ها رخ داد به زمین بروند و برای تیم ملی بازی کنند.
در همه خطوط این طور است و کادر فنی همانطور که گفته شد به ازای هر پست دو بازیکن را دعوت کرده. در پست وینگر راست مهدی ترابی به عنوان جایگزینی مناسب برای علیرضا جهانبخش دعوت شده و در مرکز خط میانی نیز دژاگه به عنوان بازیکن فیکس و شجاعی ذخیره او در تیم ملی حضور دارند. در سمت چپ نیز احتمال می‌رود وحید امیری، بازیکن مورد علاقه کی‌روش در ترکیب اصلی باشد و طارمی به عنوان ذخیره او و در صورت لزوم وارد زمین شود.
با توجه به اینکه سیستم بازی تیم ملی در این بازی هم همان سیستم ۱-۳-۲-۴ است، کی‌روش در خط حمله تنها از یکی از مهاجمان آماده خود بهره می‌برد. در این بازی و با توجه به محرومیت آزمون و درخشش قوچان نژاد در بازی تدارکاتی مقابل گینه نو و هت تریک او به احتمال زیاد گوچی به عنوان مرد اول خط حمله تیم ملی وارد زمین می‌شود و انصاری ‌فرد از روی نیمکت نمایش او را نظاره گر خواهد بود.
این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت. این روز‌ها فوتبال روزهای خوب خود را سپری می‌کند و بازیکنان آماده در لیگ برتر و خارج از کشور کم نیستند. همین مساله باعث شده تا کادر فنی تیم ملی با خیال آسوده در هر اردو بازیکنان متناسب با شیوه بازی خود را انتخاب کنند.
این ترافیک به کی‌روش کمک می‌کند که برای هر بازی دست به ترفندهای جدید بزند و بازیخوانی حریف را از بین ببرد. مقابل سوریه هم این چنین خواهد بود. مربی سوریه نمی‌تواند پیش بینی صد درصدی داشته باشد که تیم ملی با چه ترکیب و با چه سیستمی بازی می‌کند. چرا که کی‌روش در لحظات آخر تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنانی را وارد زمین کند. این یک گام رو به جلو است و به کی‌روش و تیم ملی در امتیاز گیری و صعود مقتدرانه به جام جهانی کمک خواهد کرد.

این بار اما مشخص است که امید ابراهیمی جانشین حاجی صفی خواهد بود و رضا قوچان نژاد به جای سردار آزمون وارد زمین خواهد شد. البته آندو و علیرضا حقیقی و دیگر بازیکنان خط خورده این شانس را خواهند داشت که در اردوهای بعدی در کنار کی‌روش باشند اما شرایط امروز به گونه‌ای است که هیچ بازیکنی احساس امنیت نمی‌کند و تنها کمی لغزش کافی است تا دیگر نفرات جای آنها را در ترکیب اصلی بگیرند. همه بازیکنان به خوبی می‌دانند برای دعوت شدن باید آماده باشند. نه فقط در تمرینات تیم ملی که در بازی‌های باشگاهی هم باید ستاره باشند تا به پیراهن تیم ملی برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی باید انتقام محرومیت سردار ازمون و حاج صفی را در زمین از قطر بگیرند وقطر تیم را ببرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج