۳۸۲۳۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خستگی، تهدید بزرگ تیم ملی

کی‌روش لحظاتی بعد از برد پنج‌شنبه شب تیمش مدعی شد که بازی چین از بازی قطر هم سخت‌تر خواهد بود.

ایران ورزشی: کی‌روش لحظاتی بعد از برد پنج‌شنبه شب تیمش مدعی شد که بازی چین از بازی قطر هم سخت‌تر خواهد بود. این روزها دایما گفته می‌شود که بزرگنمایی حریفان یکی از تاکتیک‌های سرمربی تیم ملی است ولی در این مورد کاملا حق با اوست. در این مرحله از بازی‌های مقدماتی جام جهانی هیچ حریف آسانی وجود ندارد و همه تیم‌ها در خانه برای بردن بازی می‌کنند. چینی‌ها هرچند اعتراف کرده‌اند که از نظر کیفیت فنی و تجربه در سطح پایین‌تری از ایران هستند، دلیلی ندارد در خانه با احتیاط بازی کنند. چین بازی اول را باخته‌ و فقط برد می‌تواند این تیم را در رقابت صعود نگه دارد.

از طرف دیگر چین هیچ‌وقت حریف آسانی برای تیم ملی نبوده است. چینی‌ها هرچند تکنیک و کلاس بازی ژاپن یا کره جنوبی را ندارند ولی با دوندگی و جنگندگی‌ سعی می‌کنند آن را جبران کنند. چین روحیه تسلیم‌ناپذیری‌اش را در بازی با کره جنوبی هم نشان داد. آنها نیم ساعت مانده به پایان بازی 3 بر صفر عقب بودند و کار تمام شده به نظر می‌رسید ولی با دو گل متوالی به بازی برگشتند و چیزی نمانده بود بتوانند از سئول با یک امتیاز برگردند.

با وجود این، تهدید بزرگ تیم ملی در بازی سه‌شنبه نه توانایی‌های میزبان، که خستگی بازیکنان است. تیم کی‌روش در حالت عادی قدرت پیروزی در خاک چین را دارد ولی در فاصله کوتاه بعد از بازی سنگین مقابل قطر بازیکنان زمان خیلی کمی برای بازیابی دارند.

بازی تیم ملی مقابل قطر که بیش از 100 دقیقه طول کشید، نیمه‌شب پنج‌شنبه به پایان رسید و بازیکنان کمتر از 24 ساعت بعد به سوی شن‌یانگ پرواز کردند. این پرواز هفت ساعت و نیم طول کشید و بازیکنان زمان کمی دارند تا بتوانند بدن‌شان را با اختلاف چهار و نیم ساعته این شهر با تهران تطبیق بدهند.

تمرین شنبه تیم ملی در شن‌یانگ به دلیل بارندگی شدید لغو شد و کی‌روش ترجیح داد بازیکنان در هتل تمرینات ریکاوری انجام دهند. معمولا مهم‌ترین تمرین تیم که به مرور کارهای تاکتیکی اختصاص دارد دو روز مانده به بازی است ولی بازیکنان در تمرین دیروز همچنان خسته بودند و خستگی بازی قطر و سفر نسبتا طولانی به چین هنوز از بدن بازیکنان خارج نشده بود. هوای شرجی و بارانی شن‌یانگ هم کار بازیکنان را سخت‌تر کرده. بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، سه‌شنبه شن‌یانگ بارانی خواهد بود و این به معنی زمین‌ سنگین‌تر و مصرف انرژی بیشتر حین بازی است.

چین هم مثل ایران پنج‌شنبه بازی کرد، ولی با توجه به فاصله کوتاه سئول تا شن‌یانگ بازیکنان این تیم سفر کوتاهی برای بازگشت به خانه داشتند. چینی‌ها مشکلی برای تطبیق با آب و هوا و ساعت این شهر هم ندارند و این بازیابی آنها را راحت‌تر می‌کند.

کی‌روش برای رفع خستگی بازیکنان فشار تمرینات را در روزهای گذشته کم کرده است. تیم ملی فردای بازی با قطر و در ورود به چین تنها ریکاوری کرد. در بازی مقابل تیم سختکوش چین، اهمیت شادابی بازیکنان کمتر از مسائل فنی نخواهد بود و سرمربی تیم ملی نمی‌خواهد با تیمی خسته به مصاف چین برود.

ترفند دیگر کی‌روش برای مقابله با این خستگی می‌تواند تغییر در ترکیب تیم ملی باشد. تیم ملی نیمکت خوبی دارد و او احتمالا ترجیح بدهد مقابل چین از چند بازیکن تازه‌نفس استفاده کند. انتظار می‌رود بیشتر این تغییرات در خطوط جلو باشد که دست کی‌روش بازتر است و بازیکنان انرژی بیشتری صرف می‌کنند. البته تغییرات بیش از حد می‌تواند به قیمت تضعیف تیم تمام شود و کی‌روش خوب می‌داند که چطور تعادل تیمش را حفظ کند. اگر ترکیبی که سه‌شنبه به زمین می‌رود آماده باشد و در نبردهای نفر به نفر کم نیاورد، امتیاز گرفتن از چین و حتی پیروزی کاملا در دسترس است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج