۳۸۱۰۳۸
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

بازبینی نمایش علیرضا بیرانوند در تیم‌ملی

علیرضا بیرانوند به غیر از همان چند خروج اشتباه، در بازی حساس برابر قطر نمایش قابل قبولی ارائه کرد و در نهایت کلین‌شیت او به پیروزی ۲- صفر ایران ختم شد.

ایران ورزشی: علیرضا بیرانوند به غیر از همان چند خروج اشتباه، در بازی حساس برابر قطر نمایش قابل قبولی ارائه کرد و در نهایت کلین‌شیت او به پیروزی ۲- صفر ایران ختم شد. اتفاقی که خوشحالی بیش از حد او بعد از سوت پایان را باعث شد و دروازه‌بان پرسپولیسی تیم‌ملی رفت تا خوشحالی‌اش را با کارلوس کی‌روش تقسیم کند. بلافاصله بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی ایران و قطر، علیرضا بیرانوند به سمت دن گاسپار- مربی‌اش در تیم‌ملی- شیرجه زد تا به این شکل از او تقدیر کرده باشد. دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس خوب می‌داند که اگر بتواند خود را در همین سطح از آمادگی حفظ کند و البته ضعف‌هایش را هم پوشش بدهد، می‌تواند یکی از ۱۱ مسافر اصلی تیم‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد.

خود بیرانوند هم شاید باور نمی‌کرد که مرد پرتغالی بر علیرضا حقیقی چشم بپوشد و دروازه تیم‌ملی را بسپارد به او. شاید اصلا درست‌ترین پیش‌بینی از بازی ایران و قطر را فیکس بودن حقیقی می‌دانستیم که البته اتفاق نیفتاد و این بار یک علیرضای دیگر برگزیده شد؛ علیرضا بیرانوند که در چهار بازی ابتدایی لیگ تنها یک گل خورده و در بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی هم عملکرد قابل قبولی داشت. بیرانوند خیلی وقت است پیراهن تیم‌ملی را به تن دارد اما «یک» بودن را پیش‌تر تجربه نکرده بود. بیرانوند را همیشه در حالی می‌دیدیم که به تماشای بازی رقبایش نشسته اما این بار او بود که دستکش‌های طلایی را از کی‌روش تحویل گرفت و در حالی که تمام ورزشگاه یکصدا نامش را فریاد می‌زدند، رفت و ایستاد در دروازه ایران. همان ابتدای کار البته چیزی نمانده بود که کار دست تیم‌ملی بدهد.

با یک خروج اشتباه، به مهاجمان قطر فرصت داد که شانس‌شان را برای گلزنی امتحان کنند و خوش‌شانس بود که پژمان منتظری به موقع رسید و این اشتباه را پوشش داد. البته که بعد از سوشا مکانی و آن اشتباه‌های ویرانگرش پرسپولیسی‌ها علیرضا بیرانوند را بهترین می‌دانند اما نمی‌توانیم چشم بپوشیم بر اشتباه‌هایی که او در هر بازی- چه در پرسپولیس و چه تیم‌ملی- تکرارشان می‌کند. نمونه‌اش همین خروج‌های اشتباه و بدموقعی که در بازی با قطر چندین بار تکرار شد و در بازی‌های لیگ برتری پرسپولیس هم دیده بودیم‌شان. بزرگ‌ترین ضعف بیرانوند این است که به خروج‌هایش اصلا نمی‌توان تکیه کرد. مشکل او در واقع زمان خروج از دروازه است که یا بعد از رد شدن توپ اتفاق می‌افتد، یا وقتی توپ هنوز به او نرسیده. هر دو نمونه را هم در بازی با قطر دیدیم. در یک صحنه توپ از علیرضا بیرانوند رد شده بود که او دروازه را ترک کرد و پشتش خالی ماند و در خروجی دیگر به دلیل فاصله زیادش با توپ موفق به مهار آن نشد. درست مثل خروج‌های اشتباهی که پیش از این در بازی‌های پرسپولیس دیده بودیم و در بازی با گسترش بیش از همه به چشم آمد. در واقع غیر از بازی اول برابر سایپا، در سه بازی دیگر برابر فولاد، صبا و گسترش علیرضا بیرانوند خروج‌های مطمئنی نداشت و هر بار مدافعان توپ‌ها را از مقابل دروازه پرسپولیس جمع می‌کردند.

بیرانوند اما به همان اندازه که در خروج‌هایش از دروازه اشتباه می‌کند، در شروع مجددها بی‌نظیر عمل می‌کند. بازی با پا، جمع کردن توپ در مصاف‌های تک به تک و اعتماد به نفس بالا را می‌توانیم شاخصه‌های دروازه‌بان پرسپولیسی تیم‌ملی بدانیم اما بی‌نقص‌ترین و در واقع‌ بی‌مثال‌ترین توانایی علیرضا بیرانوند در پرتا‌ب‌‌ دست اوست که اتفاقا در بازی با قطر هم چشمگیر بود. در یکی دو صحنه چیزی نمانده بود که بیرانوند با پرتاب‌های بلندش تیم‌ملی را در موقعیت ضدحمله قرار بدهد اما هر بار مدافعان قطر مانع شدند تا آنچه از حضور ثابت این دروازه‌بان در بازی با قطر در ذهن‌مان می‌ماند‌، همان خروج‌های بدموقع و اشتباهش باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بحق درست است یک مقدارضعیف عمل می کند

    • بدون نام

      علیرضا عالیه عالییییییه
      تا عمر جریان داره حسرتی شود بر استقلالی ها

    • ههههه

      لنگ

    • بدون نام

      کجای نمایشش قابل قبول بود؟؟؟؟ یه خروج بسیار بد و ابتدایی رو داشت و نزدیک بود گل بخوریم و به غیر از اون وظیفه دروازه بان هستش که خط دفاع رو ساماندهی کنه ولی تو بازی با قطر شاهد بودیم خط دفاعی که قبلا بسیار منظم و دقیق عمل میکرد حالا اصلا نظم نداره . آقای بیرانوند دروازه بان خیلی خوبیه ولی باید توی بازی های بین المللی محک بیشتری میخورد و بعد تو بازی حساسی مثل این میومد تو دروازه قرار میگرفت این دقیقا کاریه که ما ایرانی ها بلد نیستیم یعنی پرورش بازیکن و رسوندنش به سطح مورد نظر.

    • بدون نام

      خواهشا اینقدر سوشا رو نکوبید اون هم دروازه بان خیلی خوبیه بعدا میفهمید باید پشت بازیکنامون باشیم نه الکی گیر بدیم بهشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج