۳۶۳۴۴۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

از پیراهن قلابی تا بازیکن بدلی

چرا کسی به بازار نقل و انتقالات بازیکنان خارجی که در طول این یکی دو دهه علاوه بر میلیاردها تومان هدر دادن بیت المال، آبروی کشور را در محاکم بین المللی فوتبال حراج کرده نمی رود؟

فرهنگستان فوتبال: بعد از پخش گزارش برنامه تلویزیونی در برنامه ۹۰ عملیات جیمزباندی دوربین مخفی برای رونمایی از دلال‌های منیریه که در زیرزمین‌های شهر پیراهن می‌دوزند و به اسم ایتالیا به خلق الله می فروشند خیلی ها سراغ کمدهایشان رفتند و به سبک خیاط های حرفه ای لباس‌هایشان را زیر و رو کردند تا تمیزدوزی و کثیف دوزی‌اش را چک کنند. اینکه نکند فلان لباس را که به اسم برند خارجی خریده‌اند کار دست خیاط‌های هموطن باشد. همین ها که روی در و دیوار شهر آگهی شان را می زنند: به یک خیاط نیمه ماهر نیازمندیم!

خیلی زود این آب هم از آسیاب می افتد. زودتر از آنچه که فکرش را بکنید. سر و ته قرارداداد لباس ها هم چند میلیارد تومان است و بس! اما چرا کسی به بازار نقل و انتقالات بازیکنان خارجی که در طول این یکی دو دهه علاوه بر میلیاردها تومان هدر دادن بیت المال، آبروی کشور را در محاکم بین المللی فوتبال حراج کرده نمی رود؟

یک بار هم دوربین مخفی بفرستید و چراغی بیندازید به تاریکخانه این اشباح! اینکه این بازیکن ها که به تیم های ایرانی اضافه می شوند اصلاً چه کیفیتی دارند؟ چطور جذب شده اند؟ چه کسی این وسط به آب و نان رسیده است؟ این که هیجان انگیزتر از چند دست پیراهن و شورت و جوراب است! پولش هم قابل قیاس نیست.

نگاهی به لیست ۴۵ نفری بازیکنانی که در طول تاریخ به پرسپولیس پیوسته اند بیندازیم. نکات فوق العاده عجیب و غریبی توی همین لیست وجود دارد که مربوط به دوران پارینه سنگی هم نیست. همین سالها و پیش چشم رسانه هایی که ادعا می کنند افشاگرند و حامی بیت المال رخ داده.

کریستوفر ره(لیبریا - سال ۱۳۸۲) - بدون بازی

ژان نیکولوفسکی ( مقدونیه - سال ۸۴) - بدون بازی

کارلوس ریوه را ( پاناما - ۸۴) - بدون بازی

خوزه آنتونی تورس ( پاناما - ۸۴) - یک بازی

خورخه گائونا آراندا ( پاراکوئه- ۸۶) - دو بازی

هروه اوساله ( بورکینافاسو- ۸۹) - بدون بازی

کئون جون ( کره جنوبی - ۹۱( - بدون بازی

مارکو شپانوویچ ( مونته نگرو - ۹۲) - یک بازی

و …

در این میان ژوزه تادائو و روبروتو ده سوسا و پائولو دی کارو از برزیل، آسمیر آودویچ از بوسنی، سکوبرت از مالی، طارق جبان و صلاح حسن از عراق، زیاد شعبو از سوریه و رافائل از نیجریه هم کمتر از ۱۰ بازی انجام داده اند و رفته اند. این آمار باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس است که رسانه ها با اشتیاق اخبارش را دنبال می کنند. در باشگاه های دیگر که چندان در دیدرس خبرنگاران نیستند احتمالاً می توان موارد شگفت انگیزتری پیدا کرد.

یک بازیکن خارجی وقتی می تواند جذب باشگاه ایرانی شود که واقعاً کیفیت ممتاز تری نسبت به بازیکنان داخلی داشته باشد وگرنه چرا باید جوان ایرانی محروم بماند و بازیکن خارجی بی نام و نشان با قراردادهای عموماً خوب بیاید و توریست وار چند ماهی در ایران بماند، پول خوبی بگیرد و بعد از چند گفتگو درباره خوشمزه بودن کباب و قورمه سبزی برود و پشت سرش را هم نگاه کند؟

نیازی به جیمزباند نیست. در این آمد و شدها ریزه خوارانی وجود دارد که اتفاقاً لقمه های درشت برمی دارند. آنها هستند که حق دلالی های خوب می گیرند بدون اینکه نیازی باشد به کسی گزارش بدهند. کسی تا حالا گزارشی در مورد عملکرد یک بازیکن خارجی بعد از رفتنش از باشگاه دیده است؟ اینکه مثلاً بیایند و دلایل جذب یا فسخ قرارداد را برای رسانه ها شرح بدهند؟ اصلاً قرارداد واقعی اش را نشان بدهند و معلوم شود چقدر برایش هزینه کرده اند؟

جنس بنجل و تقلبی فقط پیراهن های فوتبال نیست، همین بازیکن های بی کیفیتی هستند که گران می خریم و با روح و روان تماشاگر بازی می کنند و بعد یک روز دور از چشم همه این مسیر را می روند:

- تاکسی! دربست فرودگاه امام!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • جواد

      فکر کنم نویسنده این متن هم شاگرد منصوریان بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج