۳۲۵۱۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وقتی گواردیولا راه درمان را یافت، اما…

بایرن‌مونیخ برای سومین فصل متوالی از حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان ناکام ماند، در روزی که باز هم پیروز شد، اما موفق به حذف رقیب سرسختی به نام اتلتیکومادرید نشد.

فرهنگستان فوتبال ایران: دیدار بایرن‌مونیخ برابر اتلتیکو مادرید یکی از زیباترین بازی‌هایی بود که تیم پرافتخار آلمانی در تاریخ خود به نمایش گذاشت هر چند آلیانتس‌آرنا یک شب تلخ و فراموش نشدنی را به خود دید.

شفقنا ورزشی در این مورد نوشت، بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به بدترین قرعه ممکن خورد چرا که تیم‌های گواردیولا معمولاً برابر تیم های که فوتبال بسته و کاملاً دفاعی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و چشم به ضدحملات می‌دوزند به مشکل می‌خورد و اتلتیکو مادرید استاد چنین سبک بازی است.

تیم سیمئونه بازی کسل‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت. آنها محو هنرنمایی شاگردان پپ بودند و با اقبال و شانس زیاد توانستند به دور بعد راه پیدا کنند.

بایرن‌مونیخ در دیدار برابر اتلتیکومادرید یکی از بهترین بازی‌های خود را با هدایت گواردیولا به نمایش گذاشت و اغراق نمی‌گویم اگر بگویم این بهترین بازی بایرن در سال‌های اخیر بوده است. شاگردان گواردیولا در نیمه نخست دروازه اوبلاک را به توپ بسته بودند و با وجود آنکه اتلتیکومادرید با ۱۱ بازیکن در حال دفاع کردن بود اما بایرن دست بردار حملات پردامنه خود نبود.

شاگردان گواردیولا در دیدار رفت عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشتند. آنها هر چند در ویسنته کالدرون هم توپ و میدان را در اختیار داشتند اما مالکیت توپ آنها بی‌ثمر بود و نمی‌توانستند از خط دفاعی چند لایه تیم سیمئونه بگذرند و به همین خاطر انتقادات از گواردیولا و شاگردانش زیاد بود اما در بازی برگشت تیم گواردیولا نه تنها توپ و میدان را در اختیار داشت بلکه هر حمله آنها بوی گل می‌داد و بی‌دقتی لواندوفسکی از یک طرف و درخشش اوبلاک از سمت دیگر باعث شد تا این تیم سیمئونه باشد که با بخت و اقبال زیاد پیروز این دیدار بزرگ شود.

گواردیولا درمان را یافت اما …

سرمربی بایرن به خوبی می‌دانست که اگر تیمش روش جدیدی در دیدار برابر اتلتیکومادرید رو نکند با انتقادهای زیادی مواجه خواهد شد به همین خاطر در دیدار حساسش تیمش دست به هر کاری زد تا زمینه‌ساز صعود بایرن به فینال لیگ قهرمان اروپا باشد. در این دیدار بایرن دیگر تیکی‌تاکای کسل‌کننده را در دستور کار خود قرار نداد بلکه گواردیولا آلمانی شد و همچون ژرمن توپ‌های مستقیم را روی دروازه حریف می‌ریخت و با بردن توپ به کنارها و روی ارسال‌های دقیق آلبا، کاستا و فرانک ریبری چندین بار دروازه حریف را تهدید کرد.

بایرن در این دیدار ۳۳ بار به طرف دروازه اوبلاک ضربه زد که در این میان ۱۱ توپ در چارچوب بود و ۲ توپ آنها تبدیل به گل شد. سنگربان اتلتیکومادرید شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و شایسته انتخاب به عنوان بهترین بازیکن میدان است. او ضربه پنالتی مولر را هم مهار کرد و مانع از برتری ۲ بر صفر بایرن‌مونیخ شد.

باواریایی‌ها با وجود نمایش خیره‌کننده‌ای که داشتند نتوانستند به آنچه شایسته‌اش بودند دست پیدا کنند. مولر یک ضربه پنالتی خراب کرد، لواندوفسکی تمرکز لازم را نداشت، اوبلاک شب درخشانی را پشت سر گذاشت، بایرن بدشانس بود و بود داور دو اشتباه تاثیر گذار داشت؛ همه و همه دست به دست همه داد تا گواردیولا برای سومین سال پیاپی برابر یک تیم اسپانیایی بازی را واگذار کند.

اتلتیکومادرید تیم بسیار شایسته‌ای است اما بازیکنان این تیم هم اقرار دارند که با شانس و اقبال زیاد به دور بعد راه پیدا کردند. فوتبال روی زشت خود را به بایرن نشان داد. شاگردان گواردیولا تنها یک اشتباه در این دیدار داشتند و آن هم توسط بواتنگ بود اما داور در شرایطی که می توانست آفساید بگیرد ادامه بازی داد تا شانس و اقبال هم با گواردیولا نباشد.

این مربی اسپانیایی با خاطره ای تلخ از بایرن جدا می‌شود و چه بسا هواداران این تیم آلمانی از عملکرد او راضی نباشند اما بایرن گواردیولا رعب‌انگیزترین تیم فوتبال اروپا بود، تیمی که در هر شرایطی به حمله کردن فکر می‌کرد و بازی زیبا را به نمایش می‌گذاشت با این حال با بدشانسی و البته ناداوری حذف شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج