آوینا_استیکی 2
adexo3
۳۲۵۱۵۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

استقلال به چه بازیکنی نیاز دارد؟

استقلال به چه بازیکنی و در چه پستی بیش از همه نیاز دارد؟ این سوالی است که به آن جواب خواهیم داد.

شفقنا ورزشی: مهم ترین پستی که استقلال در آن به بازیکن جدید نیاز دارد چه پستی است؟ یکی از پست‌های که استقلال سخت در آن نیاز به جذب بازیکن دارد هافبک بازی‌ساز هجومی یا همان پلی‌میکر است اما چه بازیکنی می‌تواند خواسته آبی‌پوشان را در این پست حساس و کلیدی برآورده کند و جانشین شایسته‌ای برای مجتبی جباری باشد؟

با نزدیک شدن به شروع فصل جابجایی تابستانی طبیعی است که از همین الان خبرهای انتقال بازیکنان به ویژه در دو تیم پرطرفدار پایتخت داغ داغ شود.

بدون‌شک هم استقلال و هم پرسپولیس در فصل جابجایی تابستانی تغییراتی خواهند داشت و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بازیکنان سرشناس و خوبی را جذب کنند تا برای فصل بعد از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی باشند.

اما استقلال در چه پستی به جذب بازیکن نیاز مبرم دارد؟ یکی از پست‌های که استقلال سخت در آن نیاز به جذب بازیکن دارد هافبک بازی‌ساز هجومی یا همان پلی‌میکر است که آبی‌پوشان پایتخت مدت‌ها است در این پست ضعیف کار می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند جایگزین شایسته‌ای برای مجتبی جباری پیدا کنند.

خط میانی استقلال با حضور جباری نیازی به بازیکن بازی‌ساز نداشت. زیدان فوتبال آسیا هر چند زیاد آسیب می‌دید و بداخلاق و عصیانگر بود اما هر مربی اخلاق جباری را تحمل می‌کرد چرا که به توانایی‌های فنی این بازیکن ایمان داشت و به خوبی می‌دانست که حضور شماره ۸ دوست داشتنی در خط میانی ضروری است و می تواند بار فنی تیم را بسیار بالا برد.

بعد از جدایی جباری کادر فنی استقلال دست به دامن کرار جاسم شد اما این بازیکن عراقی حاشیه‌سازی‌های زیادی به دنبال داشت و هر چند توانایی فنی بالایی داشت اما هرگز بازیکن دلخواه هواداران و مورد اعتماد کادر فنی استقلال نشد. هم قلعه‌نویی و هم مظلومی به خوبی می‌دانستند که به این هافبک عراقی نیاز دارند و به هر دلیلی می‌خواستند این بازیکن را حفظ کنند اما در نهایت حاشیه‌سازی‌های زیاد این بازیکن عراقی صبر همه را لبریز کرد و در نهایت او را از تیم کنار گذاشتند.

استقلال در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد این در حالی است که این تیم در خط میانی خود هنوز جانشین شایسته‌ای برای زیدان فوتبال آسیا و حتی کرار بداخلاق انتخاب نکرده است.

امید ابراهیمی هافبک بسیار توانایی است اما او یک پلی‌میکر نیست بلکه یک هافبک دفاعی جنگنده و تمام عیار در میانه است و نمی‌توان از او انتظار داشت که در کارهای هجومی و بازی‌سازی به تیمش کمک کند.

در چنین شرایطی استقلال باید در فصل جابجایی تابستانی نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا یک هافبک با توان بازی‌سازی بالا و شم گلزنی جذب کند. اما چه بازیکنی می‌تواند خواسته‌های استقلال و هواداران این تیم را در میانه میدان برآورده کند؟

بختیار رحمانی کاپیتان سابق فولاد و ستاره کنونی تراکتورسازی بهترین گزینه برای میانه میدان استقلال است. این بازیکن در فولاد خیره کننده ظاهر شد و به تیم ملی فوتبال ایران هم دعوت شد. او مجبور شد از فولاد جدا شود چرا که مشکل سربازی برای او به وجود آمده بود و در نهایت هم تراکتور را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد.

رحمانی در تراکتورِ تونی خوب بازی نکرد و با هواداران تیم تبریزی هم درگیر شد اما او در دوران قلعه‌نویی بهترین بازی‌ها را برای تراکتور به نمایش می‌گذارد و مهره‌ای کلیدی در تفکرات قلعه‌نویی است. رحمانی توان بسیار بالایی در بازی‌سازی دارد و مهم‌تر از همه شم گلزنی بالایی او است که چه در فولاد و چه در تراکتور عملکرد خوب از این حیث داشته است.

رحمانی روی ضربات آزاد خوب عمل می‌کند و به با هوش بالایی که دارد می‌تواند هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار دهد و مهم‌تر اینکه او به نظر می‌رسد یک استقلالی است و در فصل جابجایی تابستانی هم تا یک قدمی پیوستن به استقلال پیش رفت. این بازیکن کرمانشاهی قبل از دیدار حساس برابر استقلال هم با هواداران پرسپولیس درگیر شد تا نشان دهد که به آبی‌پوشان پایتخت علاقمند است.

قرارداد رحمانی با تراکتور در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد و بعید به نظر می‌رسد که او در این تیم تبریزی باقی بماند. هر چند هواداران فولاد سخت علاقمند به بازگشت رحمانی هستند اما برای این بازیکن بهتر است تا راهی تیم پرطرفدار پایتخت شود چرا که در این صورت شانس بیشتری برای دعوت شدن به تیم ملی خواهد داشت و به همین دلیل می‌توان گفت هم استقلال و هم رحمانی سخت به هم نیاز دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج