۲۸۸۳۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد از ظرفیت «سیما»

چالش صداوسیما با فوتبالی‌ها همچنان ادامه دارد؛ پس از آنکه مسئولان این سازمان، اجازه پخش گفت‌وگوی فوتبالی وزیر امور خارجه کشورمان با عادل فردوسی‌پور در برنامه «٩٠» را ندادند حالا هم به نظر می‌رسد، تصمیم گرفته‌اند علی کفاشیان را به دلیل مطرح‌کردن چند انتقاد ساده ممنوع‌التصویر کنند.

روزنامه شرق: چالش صداوسیما با فوتبالی‌ها همچنان ادامه دارد؛ پس از آنکه مسئولان این سازمان، اجازه پخش گفت‌وگوی فوتبالی وزیر امور خارجه کشورمان با عادل فردوسی‌پور در برنامه «٩٠» را ندادند حالا هم به نظر می‌رسد، تصمیم گرفته‌اند علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان را به دلیل مطرح‌کردن چند انتقاد ساده ممنوع‌التصویر کنند. اگرچه این موضوع تا به‌حال صدرصد عملی نشده ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که به تعدادی از دوربین‌ها در شبکه‌های مختلف دستور داده شده از گفت‌وگو با کفاشیان و نشان‌دادن چهره او خودداری کنند.

ماجرای ادامه‌دار ظریف

سازمان صداوسیما و به‌ویژه «سیما» مدت‌هاست طبق دلایلی که به زعم خودش قانونی است رودرروی فوتبال ایستاده و برای پرداختن حق پخش لیگ‌برتر مقاومت عجیبی نشان می‌دهد. این مقابله تازگی ندارد و سال‌هاست که ادامه دارد. با این حال بعد از جلسه‌ای دو طرفه که امسال برگزار و مواردی مانند حق پخش به شیوه «IPTV» مطرح شد، به نظر رسید فدراسیون فوتبال کمی قانع شده تا به سیما مهلت مناسبی بدهد برای پرداختن حق پخش تلویزیون به نتیجه‌ای کارساز برسد. هرچند همان موقع هم گنجاندن این موضوع که فدراسیون فوتبال دیگر حق صحبت‌کردن درباره موضوع حق پخش را ندارد در نوع خود عجیب به نظر می‌رسید! با این حال در شرایطی که رفته‌رفته موضوع حق پخش و تقابل سیما با فدراسیون فوتبال و به صورت کلی موضوعات فوتبالی رو به فراموشی بود، پخش‌نکردن مصاحبه عادل فردوسی‌پور با جواد ظریف در برنامه «٩٠» حسابی فوتبالی‌ها و البته این بار تعدادی از سیاسیون را برآن داشت تا از رفتار عجیب «سیما» انتقاد کنند؛ انتقادی که به نظر می‌رسید روی بیشتر آن متوجه گرایش‌های حزبی مسئولان صداوسیماست؛ چراکه عنوان شد این گفت‌وگو به خاطر نگرانی‌های «دلواپسان» پخش نشده است.

البته ترکش این رفتار صداوسیما همچنان ادامه دارد؛ زیرا علی مطهری، یکی از نمایندگان مجلس، در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» به تازگی یک‌بار دیگر به مسئولان صداوسیما تاخته و گفته: «به نظر من پخش‌نکردن مصاحبه آقای فردوسی‌پور با آقای ظریف کار درستی نبود. فردوسی‌پور به مناسبت شب یلدا برنامه جالب و مبتکرانه‌ای تدارک دیده بود. او با آقای ظریف که محبوب مردم است، مصاحبه کرد ولی متاسفانه برخی برداشت‌ سیاسی کردند و این مصاحبه را انتخاباتی دانستند و گفتند در رأی مردم تأثیر خواهد گذاشت. به نظر من این حرف توأم با بدبینی بود و جلوگیری از پخش آن بسیار ناپسند بود. دقیقا قبل از این برنامه، آقای حداد عادل که کاندیدای مجلس است در همان شبکه سه حضور پیدا کرده بود که البته حضور ایشان در شب یلدا کار پسندیده‌ای بود. ولی سخن در این است که نباید منطق دوگانه و یک بام‌و‌دوهوا داشت. اگر بناست به مصاحبه آقای ظریف ایراد گرفته شود، به مصاحبه آقای حداد هم باید ایراد می‌گرفتند. این کارها زشت است و من از این تعجب می‌کنم که چرا آقای سرافراز زیر بار چنین حرف‌هایی رفت؟»

و باز هم موضوع حق پخش

بااین‌حال موضوعی که به‌تازگی موجب شده انتقادات از سیما قوت بیشتری بگیرد شایعه ممنوع‌التصویر‌شدن کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، در پی اعلام شکایت مسئولان فدراسیون از صداوسیما به دلیل نپرداختن حق پخش بود. کفاشیان به‌عنوان رئیس مجمع فوتبال، بیست‌وسوم دی، اعلام کرد مسئولان فدراسیون از صداوسیما شکایت خواهند کرد و در پی اعاده حقشان برای گرفتن حق پخش خواهند بود. این اظهارنظر به مذاق مسئولان سیما خوش نیامده و شایعه ممنوع‌التصویری کفاشیان، آن هم به خاطر یک انتقاد درست را مطرح کرده‌اند. البته علی کفاشیان که ابتدا با همان لحن طنزآمیزش گفته بود «سیما به جای نشان‌دادن قیافه کج‌وکوله او بهتر است برنامه‌های سازنده‌تری نشان دهد» روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد شکایتشان از صداوسیما همچنان پابرجاست: «ممنوع‌التصویرشدن من هیچ تأثیری بر شکایت فدراسیون فوتبال از سازمان صداوسیما که به تصویب مجمع فدراسیون فوتبال رسید، ندارد». در مجمع فدراسیون فوتبال که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، اعضای این مجمع تصویب کردند به دلیل پرداخت‌نکردن حق پخش ٢٢٥‌ میلیارد ریالی از سوی صداوسیما، از این سازمان شکایت کنند.

حمایت از کفاشیان

در شرایطی انتقاد از رفتار صداوسیما رو به فزونی است که این سازمان، شنبه‌شب در برنامه خبری «بیست‌وسی» تصویری از علی کفاشیان را نشان داد و درست در روزی که گفته می‌شد ممنوع‌التصویری رئیس فدراسیون فوتبال قطعی است، چهره او پخش شد. بااین‌حال کفاشیان حامیان فوتبالی را هم پشت‌سرش می‌بیند. شهرام دبیری، یکی از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون در گفت‌وگو با مهر، ضمن انتقاد از مسئولان صداوسیما گفت: «در جلسه مجمع تصمیم گرفتیم برای حق پخش تلویزیونی از صداوسیما شکایت کنیم. اگر کفاشیان تصمیم به این کار گرفته به خاطر منافع فوتبال و باشگاه‌ها است. او با صداوسیما دشمنی شخصی ندارد. به نظرم صداوسیما نباید رئیس فدراسیون را ممنوع‌التصویر می‌کرد و این تصمیم درستی نبود. البته ممنوع‌التصویری کفاشیان تأثیری هم ندارد چون کفاشیان دنبال مطرح‌کردن خودش نیست، ولی از نظر عرف، این نوع برخورد درست نبود».

دولت موافق حق‌ پخش

وزیر ورزش‌و‌جوانان تأکید کرد که پیشنهادش در هیأت دولت درباره حق‌ پخش تلویزیونی صداوسیما به ورزش با موافقت تمامی وزیران همراه بود. به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش‌و‌جوانان، محمود گودرزی در هفتادوهشتمین شورای معاونان وزارت ورزش‌و‌جوانان درباره موضوع حق پخش تلویزیونی، گفت: «در جلسه هیأت دولت، لایحه و پیشنهاد خود را درخصوص حق پخش تلویزیونی مطرح کردم که مورد استقبال و موافقت تمام وزرا قرار گرفت و از‌این‌پس قرار شد حق پخش تلویزیونی که متعلق به ورزش است به آن داده شود. ارزیابی من از این حق پخش این است که حدود سه‌هزار میلیارد ریال در سال در اختیار فوتبال قرار خواهد گرفت که متأسفانه این اتفاق تاکنون رخ نداده بود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج