۲۶۲۲۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شیخ سلمان حق میزبانی را از فلسطین گرفت

در اتفاقی عجیب فدراسیون بین‌المللی فوتبال بار دیگر رای‌ خود را تغییر داد و میزبانی را از مردم فلسطین سلب کرد.

خبرگزاری فارس: بهانه‌جویی‌های سعودی برای دیدار تیم‌ملی عربستان با فلسطین همچنان ادامه دارد. سعودی‌ها خواستار برگزاری این دیدار در کشوری بی‌طرف هستند.

درحالی که بسیاری منتظر جریمه‌های سنگین فیفا علیه عربستان بودند، این اتفاق رخ نداد و کارشناسان در این عرصه را شگفت زده کرد.

سعودی‌ها از حضور در بازی که قرار بود فردا در خاک فلسطین در ورزشگاه شهید فیصل الحسینی برگزار شود سر باز زده و همچنان تن به حکم رسمی فیفا نمی‌دهند و این در حالی است که فیفا، خانه بی صاحب این روزهای فوتبال هم رای خود را برای چندیمنت بار تغییر داده است.

امروز در اقدامی غیر منتظره، فدراسیون بین‌المللی فوتبال به ریاست شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را به نفع عربستان صادر کرد تا بار دیگر مردم فلسطین را از این حق مسلم محروم کند.

ماجرا از جایی شروع شد که ابتدا احمد عید رئیس فدراسیون عربستان بهانه‌جویی کرد و گفت که از لحاظ سیاسی با صهیونیست‌ها مشکل دارد و نمی‌تواند در این کشور حاضر شود و از همتایش رجوب خواستار تغییر مکان بازی به کشوری بی‌طرف شد اما این اظهارات واکنش تند سرلشکر رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین را به همراه داشت.

سعودی‌ها که در اولین تلاش خود ناکام مانده بودند دست از تلاش برنداشتند و به فدراسیون بین‌المللی فوتبال روی آوردند تا رضایت آنها را جلب کنند که اتفاقا در این کار هم موفق شدند. فیفا بعد از آن حکمی را صادر کرد که حق با سعودی‌ها است و این دیدار باید در کشوری بی‌طرف برگزار شود.

این البته پایان کار نبود، رئیس فدراسیون فلسطین و مسئولان فلسطینی به شدت به این رای فیفا اعتراض کردند و در نهایت بلاتر جلسه‌ای را با حضور احمد عید رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و همتایش جمیل رجوب در زوریخ برگزار کرد که در این جلسه بلاتر حق را به فلسطینی‌ها داد و اعلام کرد که حق بازی خانگی نباید از هیچ کشوری سلب شود.

پس از این قضیه سعودی‌ها بارها اعلام کردند که اگر این دیدار در رام‌الله برگزار شود حاضر نمی‌شوند و جریمه‌های سنگین فیفا را قبول می‌کنند. در مقابل فدراسیون بین‌المللی فوتبال رسما آنها را تهدید و اعلام کرد: سعودی‌ها باید در این دیدار حاضر شوند در غیر این صورت جریمه‌های سنگینی برایشان درپی خواهد داشت حتی امکان محرومیت تیم‌ملی عربستان در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه وجود دارد.

پس از این ماجرا قرار شد بازی در تاریخ سه‌شنبه ۲۱ مهرماه برگزار شود که لغو شد و مقرر گردید این دیدار در تاریخ پنجشنبه ۱۴ آبان در را‌م‌الله در ورزشگاه شهید فیصل الحسینی برگزار شود.

اما امروز در حکمی عجیب فیفا بار دیگر رای خود را تغییر داد و اعلام کرد که این دیدار به تاخیر افتاده است و در تاریخ دوشنبه ۱۸ آبان در کشوری بی‌طرف برگزار می‌شود. این پایان کار نبوده و فیفا معتقد است که بازی بعدی تیم‌ملی فلسطین مقابل مالزی هم باید در کشوری بی‌طرف برگزار شود.

جالب اینکه کمیته اضطراری که در فیفا برای رسیدگی به این قضیه تشکیل شده بود ریاستش برعهده شیخ سلمان بحرینی است و مشخص است که وی علیه آْ سعود حکمی صادر نخواهد کرد.

شیخ سلمان پیش از این در سال ۲۰۱۱ حکم دستگیری چند ورزشکار را که در حمایت از اعتراضات مردم بحرین علیه ناعدالتی آل‌خلیفه همراه شده بودند، صادر کرد. حال باید منتظر بمانیم تا واکنش فلسطینی‌ها به این حکم مشخص شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج